Επιταχύνεται η τήξη των παγετώνων - Τι δείχνει νέα έρευνα
Επιταχύνεται η τήξη των παγετώνων στη Γη, με απώλεια πάγων 267 γιγατόνων ετησίως μεταξύ 2000-2019, σύμφωνα με νέες επιστημονικές εκτιμήσεις

Οι απώλειες μάζας από τους παγετώνες του πλανήτη έχουν επιταχυνθεί κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, σύμφωνα με μία νέα διεθνή επιστημονική έρευνα, η οποία εκτιμά ότι μεταξύ 2000-2019 οι παγετώνες έχασαν κατά μέσο όρο -λόγω τήξης- πάγους συνολικής μάζας 267 γιγατόνων (δισεκατομμυρίων τόνων) ετησίως.

Αυτές οι απώλειες ευθύνονται για το ένα πέμπτο (21%) της παρατηρηθείσας ανόδου της στάθμης των θαλασσών κατά την τελευταία εικοσαετία. Η απώλεια πάγων από παγετώνες επιταχύνεται με ρυθμό περίπου 48 γιγατόνων ανά δεκαετία μετά το 2000, κάτι που εξηγεί έως το 19% της επιτάχυνσης της ανόδου της στάθμης των θαλασσών την ίδια χρονική περίοδο.

Οι ερευνητές από πέντε χώρες (Γαλλία, Νορβηγία, Ελβετία, Βρετανία, Καναδά), με επικεφαλής τον δρα Romain Hugonnet του Εργαστηρίου Γεωφυσικών και Ωκεανογραφικών Μελετών του γαλλικού Πανεπιστημίου της Τουλούζης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», ανέλυσαν δορυφορικές και άλλες από αέρος εικόνες για να υπολογίσουν τις αλλαγές στους συνολικά 217.175 παγετώνες που έχουν καταγραφεί παγκοσμίως. Επιβεβαίωσαν τις εκτιμήσεις τους μέσω υψηλής ακριβείας μετρήσεων σε επιλεγμένους παγετώνες δειγματοληπτικά.

Η νέα μελέτη παρέχει την ακριβέστερη μέχρι σήμερα εκτίμηση για τη διαχρονική εξέλιξη της κατάστασης των παγετώνων. Η καλύτερη κατανόηση της τήξης των παγετώνων θα βοηθήσει τους επιστήμονες να βελτιώσουν τα μοντέλα τους και να προβλέπουν πιο αποτελεσματικά τις μελλοντικές μεταβολές, κυρίως εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Επίδομα 534€: Πότε πληρώνονται οι αναστολές Απριλίου

Οργανικά κενά 2021: Τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας

Πρεμιέρα για τα σχολεία - Μόνο με αρνητικό self test η είσοδος στην τάξη

Το Κορυφαίο Μοριοδοτούμενο σεμινάριο στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

Μόρια για Προσλήψεις - ΑΣΕΠ - Μεταπτυχιακά με ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ LTE του GoLearn - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening