Άνοιγμα σχολείων –Σεπτέμβρης 2020
Έως 15 Μαθητές στην τάξη Εδώ και Τώρα!
Η προστασία της ζωής στη σχολική κοινότητα δεν τίθεται σε καμία διαπραγμάτευση!
Σε λίγες ημέρες αρχίζει η νέα σχολική χρονιά εν μέσω της νέας όξυνσης της πανδημίας του κορωνoϊού. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι η έναρξη των σχολείων θα γίνει κανονικά στις 14 Σεπτεμβρίου τελικώς με τις τάξεις σε πλήρη σύνθεση και αριθμό μαθητών σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Λίγο έλειψε το ελάχιστο και προφανές μέτρο προφύλαξης, τις μάσκες, να τις προμηθεύονται οι ίδιοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Τα μέτρα αποσυνωστισμού των σχολείων με τη δημιουργία τμημάτων των 10-15 μαθητών και την πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού είναι ανύπαρκτα. Όπως επισφαλή είναι και τα μέτρα υγειονομικής προστασίας μαθητών και εκπαιδευτικών και της, σε όλη τη διάρκεια του διδακτικού ωραρίου, καθαριότητας των σχολείων.
Ακούμε έκπληκτοι, από τη μια, την Υπουργό Παιδείας να ισχυρίζεται παραπλανητικά, με στατιστικού τύπου αλχημείες, για Μ.Ο. 17 μαθητών σε κάθε τμήμα στα σχολεία της χώρας και αναλογιζόμαστε, όσοι διδάσκουμε σε τμήματα με πάνω από 25 μαθητές, μήπως ζούμε σε άλλη χώρα; Τι σημασία έχει ο μέσος όρος σε αυτή την περίπτωση, όπου χιλιάδες αίθουσες έχουν πάνω από 25 παιδιά; Από την άλλη ακούμε από κυβερνητικά και επιστημονικά χείλη ότι ο συγχρωτισμός είναι βασικός παράγοντας μετάδοσης του κορωνοϊού και γι’αυτό επιβάλλονται πρόστιμα, αλλά δεν βλάπτει στα σχολεία! Εκεί η χρήση μιας μάσκας για προστασία αρκεί!!Λες και τα παιδιά είναι δήθεν κλειστή επιδημιολογική ομάδα και δεν έρχονται σε επαφή με άλλους μαθητές(στη γειτονιά, στην πόλη, στις διάφορες δραστηριότητες τους) ούτε έρχονται σε επαφή με τους γονείς και τους παππούδες τους…
Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση ανοίγει τα σχολεία χωρίς τη λήψη ουσιαστικών μέτρων ασφαλούς λειτουργίας τους και στήριξης –προστασίας εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών. Αγνόησε προκλητικά και δεν υλοποίησε καμία από τις προτάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων που κατατέθηκαν εγκαίρως, από την περίοδο της πρώτης φάσης της επιδημίας όπως μείωση των μαθητών στα τμήματα, προσλήψεις των αναγκαίων εκπαιδευτικών και καθαριστ(ρι)ών, κατάλληλες κτιριακές υποδομές, εύρεση-διαμόρφωση νέων σχολικών χώρων, αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Η στόχευση όλων των παραπάνω προφανής: η ελαχιστοποίηση των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και του κόστους υγειονομικής προστασίας των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Όλα στο όνομα της ατομικής ευθύνης. Κρατική-πολιτική ευθύνη δεν υπάρχει!
Ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί υπερασπιζόμαστε το ζωντανό, ανοιχτό και δημοκρατικό σχολείο που προκρίνει η Παιδαγωγική Επιστήμη και απαιτούμε:
- Μείωση τώρα των μαθητών στα τμήματα με ανώτατο όριο 15 μ. ανά τμήμα για μορφωτικούς και υγειονομικούς λόγους. Αυτό το όριο με απόφαση Συλλόγου Διδασκόντων να μπορεί να μειώνεται ανάλογα με τις συνθήκες (κτιριακές κλπ) του κάθε σχολείου.
- Υποχρεωτική παρουσία των μαθητών στο σχολείο εκτός όσων ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή νοσούν. Να μην μετράνε οι απουσίες μαθητών που βρίσκονται σε καραντίνα.
- Μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Εξασφάλιση δομών και υποδομών για τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Διεύρυνση του θεσμού της κατ’ οίκον διδασκαλίας, της Ενισχυτικής και της Πρόσθετης ΔΣ για τους μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και οι οποίες πρέπει να προσδιορίζονται με υγειονομικούς όρους.
- Αυστηρά μέτρα προστασίας και τήρηση πρωτοκόλλων για εκπαιδευτικούς και μαθητές,π.χ. καθημερινή θερμομέτρηση των εισερχομένων στα σχολεία: εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, μαθητών και όσων εισέρχονται για άλλες εργασίες. Αυτό να γίνεται με βοηθητικό προσωπικό στις εισόδους των σχολείων. Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους.
- Ουσιαστική ενίσχυση του ΕΣΥ και σε τοπικό επίπεδο για την αντιμετώπιση της πανδημίας).
- Μονιμοποίηση προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία και επιπλέον προσλήψεις για τις έκτακτες ανάγκες.
- Μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών σε μία φάση και τοποθετήσεις με όλους τους κανόνες της διαφάνειας στην αρχή της σχολικής χρονιάς, ώστε να μην υπάρχουν καθόλου χαμένες ώρες λόγω κενών. Εξασφάλιση των αναγκαίων αδειών για τους εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, χωρίς αστερίσκους. Ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές. Πρόσληψη αναπληρωτών για την κάλυψη κενών που θα προκύπτουν από εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή που θα είναι κρούσματα κορωνοϊού.
- Η κάλυψη της ύλης, που οι εκπαιδευτικοί και την επιθυμούν και την επιδιώκουν, μπορεί να επιτευχθεί μόνο σε ανοιχτά σχολεία με παιδαγωγική ελευθερία και όχι με τηλεκπαίδευση – τηλεργασία, που μπορεί να λειτουργεί μόνο βοηθητικά-συμπληρωματικά στο ζωντανό μάθημα στην τάξη. Δεν θα επιτρέψουμε, με την εφαρμογή της τροπολογίας και της ΠΝΠ για την on-line μετάδοση του μαθήματος και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με ανοιχτά σχολεία, να μετατραπεί η διδασκαλία στη τάξη σε Realityshow! Το μέτρο αυτό καταδικάστηκε και καταργήθηκε στην πράξη από σύσσωμο τον κλάδο, τους γονείς και τους μαθητές. Είναι καθοριστική για τη φυσιολογική, νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού η δια ζώσης συμμετοχή στη σχολική ζωή. Στο πλαίσιο αυτό, απαιτούμε να διασφαλιστεί η υγεία τόσο των παιδιών και του οικογενειακού τους περιβάλλοντος όσο και των συναδέλφων. Η απόφαση για τοπικό ή περιφερειακό κλείσιμο κοινωνιών/σχολείων να συνοδεύεται απόαναδιάταξη- μείωση της ύλης για τη νέα χρονιά.
Δηλώνουμε ότι δεν είμαστε διατεθειμένοι να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει η υγεία και η ζωή κανενός εκπαιδευτικού και μαθητή. Την απόλυτη ευθύνη για αυτή τη διασφάλιση την έχει η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.
Προωθούμε τα αιτήματά μας με τη συμμετοχή μας στη ΓΣ της ΕΛΜΕ την Πέμπτη 3-9-20, απαιτώντας το σωματείο να προχωρήσει, μαζί και με τις άλλες ΕΛΜΕ, στην οργάνωση του αγώνα και του συντονισμού εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών.
Πύργος 01/09/2020
**
Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα
Η κυβέρνηση,εν μέσω μάλιστα νέας όξυνσης της υγειονομικής κρίσης, στα πλαίσια της νεοφιλελεύθερης πολιτικής και σε συνέχεια της προηγούμενης αντιεκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής, προκρίνει στην εκπαίδευσητη λύση «του μικρότερου δυνατού οικονομικού κόστους και των απόλυτων αριθμών», εις βάρος της μόρφωσης των παιδιών και των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα στην Ηλεία δεν εγκρίθηκε από το ΥΠΑΙΘ η λειτουργία 14 ολιγομελών τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού ορεινών και περιφερειακών ΓΕΛ (στο Σιμόπουλο, στη Φιγαλεία, στη Λαμπεία, στην Καλλιθέα, στην Ανδρίτσαινα, στο Βασιλάκι, στο Καράτουλα και στο Βούναργο). Σύμφωνα με πληροφορίες μας, από την Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδας μόνο στην Ηλεία είχαμε Υπουργική απόφαση αναίρεσης λειτουργίας τμημάτων (και αυτό είναι ένα ακόμη παράδειγμα αδύναμου κρίκου για την περιοχή μας). Καθοριστικό ρόλο στην περικοπή των συγκεκριμένων ολιγομελών τμημάτων φαίνεται ότι έχει παίξει και η αρνητική εισήγηση για τη λειτουργία δέκα τμημάτων από τα παραπάνω του απερχόμενου Διευθυντή ΔΕ καθώς και του ΠΔΕ. Το ΥΠΑΙΘ επιπλέον προχώρησε και στην περικοπή των υπολοίπων τμημάτων, αφού ο στόχος του, σε κάθε ευκαιρία, είναι η ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα (ακόμη και εν μέσω κορωνοϊού),η επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση. Στην παρέμβαση της ΕΛΜΕ και για αυτό το θέμα στη ΔΔΕ, την Τρίτη στις 26-8-20, ενημερωθήκαμε ότι έχει ζητηθεί από τη νέα Διοίκηση εγγράφως η αναίρεση της αρνητικής απόφασης του ΥΠΑΙΘ για τη λειτουργία των ολιγομελών τμημάτων.
Μετά από αυτές τις εξελίξεις επιθυμούμε να τονίσουμε τα εξής: για μας, το ζήτημα της επιλογής ομάδας προσανατολισμού στα Λύκεια καθώς και τομέα και ειδικότητας στα ΕΠΑΛ είναι αδιαπραγμάτευτο, ανεξάρτητα από τον αριθμό των παιδιών που τα δηλώνουν. Η επιλογή τομέα, ειδικότητας και ομάδας προσανατολισμού δεν μπορεί να μπαίνει απέναντι σε καμία οικονομική παράμετρο. Είναι μια επιλογή που ενδέχεται να καθορίσει το μέλλον των μαθητών, προσωπικό, κοινωνικό, επαγγελματικό. Είναι απαράδεκτο να τίθενται οποιαδήποτε εμπόδια σε αυτή την απόφαση τους. Είναι βαθιά αντιπαιδαγωγική πράξη η εκδίωξη των μαθητών-τριών από το σχολικό περιβάλλον τους και ο εξαναγκασμός τους σε καθημερινή μετακίνηση(με όλους τους κινδύνους που συνεπάγεται αυτή και λόγω κορωνοϊού)πολλών χιλιομέτρων για να πάνε στο σχολείο. Αυτό μάλιστα συμβαίνει τη χρονιά που προετοιμάζονται για Πανελλαδικές εξετάσεις και θα πρέπει να είναι ήρεμοι-ες και προσηλωμένοι-ες στους στόχους τους. Δεν μπορεί επίσης να αφήνει αδιάφορους τους ιθύνοντες ο βίαιος αποχωρισμός από τα αδέλφια τους που φοιτούν στην ίδια βαθμίδα ή στο τοπικό Γυμνάσιο ή Δημοτικό. Τα παιδιά των περιφερειακών σχολείων δεν είναι παιδιά «ενός κατώτερου Θεού». Τέτοιες αποφάσεις, για κατάργηση τμημάτων, είναι κοινά παραδεκτό ότι υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων τα οποία αποτελούν στηρίγματα της συνέχειας των τοπικών κοινωνιών.
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί δεν είναι αριθμοί. Η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να αντισταθεί στις πολιτικές των κυβερνήσεων – Ε.Ε – ΟΟΣΑ που αντιστρατεύονται την εκπαίδευση και να απαιτήσει:
- να εγκριθούν τώρα και να λειτουργήσουν όλα τα ολιγομελή τμήματα σε όλες τις σχολικές μονάδες
- να υπάρξει νομοθετική ακύρωση της ΥΑ για το κατώτατο όριο μαθητών των τμημάτων
- σε τομείς, ειδικότητες και ομάδες προσανατολισμού να γίνονται αυτομάτως δεκτά όλα τα τμήματα
- να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες
- ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
- μέχρι 15 μαθητές στα τμήματα ΤΩΡΑ, εν μέσω υγειονομικής κρίσης. Η προστασία της ζωής στις σχολικές κοινότητες είναι αδιαπραγμάτευτη.
Προτείνουμε:
Η ΕΛΜΕ να κλιμακώσει τον αγώνα των σχολείων που βάλλονται από τις παραπάνω διοικητικές πράξεις και κυβερνητικές αποφάσεις και να προβεί άμεσα με μαθητές και γονείς σε παράσταση διαμαρτυρίας στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Πύργος 26-8-2020
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη