Απάντηση σπουδάστριας στην ΑΣΠΑΙΤΕ για καταγγελία που δημοσιεύθηκε στο Alfavita
«Οφείλουμε να τηρούμε τα αυτονόητα. Καμία (ανυπόγραφη) δημοσίευση, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της αποδεδειγμένης πλειοψηφίας των σπουδαστών ΑΣΠΑΙΤΕ»

Αξιότιμοι κύριοι,μόλις διάβασα την εξής δημοσίευση:

https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/323270_spoydastes-aspaite-gia-tis-ex-apostaseos-exetaseis-i-dioikisi-zita-ekbiastika-ti?fbclid=IwAR0LFcACFycwK3HXApoLRfMiNsSdISnB1cj3zJiSpMxc6cVaWcc7D8yEOBg

και προς έκπληξη μου, διαπιστώνω ότι πρόκειται για «Καταγγελία από σπουδαστές στο Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης και στο Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό». 

Μαθαίνω, επίσης, ότι «Διαμαρτυρηθήκαμε έντονα» (α' πληθυντικό πρόσωπο) και ότι «στη διοίκηση στάλθηκαν μέιλ από όλα τα τμήματα τόσο της Αθήνας όσο και των 11 υπόλοιπων τμημάτων της Ελλάδας», άρα και του Βόλου στο οποίο είμαι σπουδάστρια.

Μάλιστα, κάποια «άτομα είχαν αναλάβει την αποστολή των μέηλ διαμαρτυρίας ως εκπρόσωποι των τμημάτων».

Χωρίς να εξετάσω το περιεχόμενο της καταγγελίας, ποιοι σπουδαστές μιλούν εκ μέρους του τμήματος που παρακολουθώ και συνεπώς, εκ μέρους μου, χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική ενημέρωση και χωρίς να έχει ακολουθηθεί κάποια συλλογική δημοκρατική διαδικασία (ενδεικτικά: κάλεσμα σε συζήτηση, ψήφισμα, κοινοποίηση κειμένου προς υπογραφή από τους σπουδαστές που συμφωνούν κ.ο.κ.).

Με τη σειρά μου, αναρωτιέμαι:

α) Μπορεί ένας ή περισσότεροι σπουδαστές να δημοσιεύουν οποιοδήποτε κείμενο, σε οποιοδήποτε site, υπογράφοντας ως Σπουδαστές ΕΠΠΑΙΚ – ΠΕΣΥΠ,

β) Ποιος είναι ο εκπρόσωπος του τμήματος μου και πώς ορίστηκε εκπρόσωπος;

γ) Ποιος μιλάει εκ μέρους μου, χωρίς την ενημέρωση και συγκατάθεση μου;

δ) Γιατί τα «email διαμαρτυρίας» από τους «εκπροσώπους των τμημάτων» δεν μου έχουν κοινοποιηθεί;

ε) «Αρμόζει αυτή η αυταρχική συμπεριφορά σε ένα δημοκρατικό κράτος» και σε μία ομάδα ατόμων που εργάζονται ή επιθυμούν να εργαστούν ως Παιδαγωγοί ή/και ως Σύμβουλοι;

ζ) Εάν ένας, δύο, δέκα ή περισσότεροι σπουδαστές «μπορούν να αναλάβουν προσωποπαγώς» μία τέτοια πρωτοβουλία, δημιουργώντας την ψευδή εικόνα ότι πρόκειται για το σύνολο των τμημάτων και σπουδαστών της ΑΣΠΑΙΤΕ;

η) Ποιο είναι το μέλλον των ατομικών δικαιωμάτων, εάν άγνωστοι μιλούν εκ μέρους μου, ερήμην μου;

και πράγματι, «είναι λυπηρό με όλα όσα ζήσαμε το τελευταίο διάστημα να χάνουμε το δικαίωμα της» προσωπικής έκφρασης.

Επισημαίνοντας ξανά ότι δεν εξετάζω το περιεχόμενο της καταγγελίας – θα μπορούσε να με βρίσκει και σύμφωνη- και πιστεύοντας ότι έχει παρακαμφθεί κάθε δημοκρατική διαδικασία αιτούμαι:

·την κοινοποίηση του παρόντος email προς όλους τους σπουδαστές όλων των τμημάτων ΕΠΠΑΙΚ – ΠΕΣΥΠ, ώστε να εξαιρεθώ από το αδικαιολόγητα γενικό «Σπουδαστές ΑΣΠΑΙΤΕ»,

·την κοινοποίηση των στοιχείων του εκπροσώπου του τμήματος μου,

·οι συγγραφείς της εν λόγω δημοσίευσης-καταγγελίας να την υπογράψουν ή να την ανακαλέσουν,

·να αναλογιστούμε όλοι τις ευθύνες μας απέναντι στη Δημοκρατία που θέλω να πιστεύω ότι ασπαζόμαστε, η οποία μπορεί να διατηρηθεί μόνο εάν ακολουθούνται συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες.

Οφείλουμε να τηρούμε τα αυτονόητα. Καμία (ανυπόγραφη) δημοσίευση, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της αποδεδειγμένης πλειοψηφίας των σπουδαστών ΑΣΠΑΙΤΕ.

Η σπουδάστρια του ΠΕΣΥΠ Βόλου

Καμπέρη Αικατερίνη

Υ.Γ. Ζητώ συγγνώμη από όσους θεωρούν ότι το παρόν δεν τους αφορά και ευχαριστώ όλους τους παραλήπτες για το χρόνο τους.
 

σχετικά άρθρα

Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
«Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του εκπαιδευτικού συστήματος», τονίζει η υπουργός Παιδείας
Ν. Κεραμέως: Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης
Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης

Η εκπαίδευση με βάση το Σύνταγμα είναι δωρεάν και ελεύθερη για όλους τους πολίτες της χώρας. Είναι όμως τελικά έτσι τα πράγματα και ποιοι τελικά...

Η γυάλινη οροφή της εκπαίδευσης