ΚΙΝΑΛ: «Η προσχολική αγωγή θέλει αναβάθμιση και όχι ερασιτεχνισμούς»
Το υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει την εισαγωγή ειδικοτήτων στην προσχολική αγωγή, παρακάμπτοντας τους βασικούς στόχους των νηπιαγωγείων αναφέρει ο Τομέας Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Δυστυχώς συνεχίζεται η αποσπασματική εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης της Ν.Δ. χωρίς να παρουσιάζει μια συνολική πρόταση για το εκπαιδευτικό μας σύστημα, γιατί δεν έχει εθνικό σχέδιο για την εκπαίδευση. Και όλα αυτά χωρίς να εφαρμόζει καμιά διαδικασία θεσμικού διαλόγου.

Το Υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει την εισαγωγή ειδικοτήτων (Φυσικής Αγωγής και Αγγλικών) στην προσχολική αγωγή. Παρακάμπτει τους βασικούς στόχους των νηπιαγωγείων για τη διαπαιδαγώγηση των παιδιών και για την καλλιέργεια βασικών δεξιοτήτων τους, οι οποίοι θα λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της ηλικίας τους – στοιχεία για τα οποία έχουν επιστημονική εκπαίδευση μόνο οι νηπιαγωγοί.

Με δεδομένο ότι η προσχολική αγωγή αποτελεί πρόκληση και ευκαιρία για την εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μας, είμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή μέτρων που δεν προάγουν το βασικό κοινωνικό και εκπαιδευτικό στόχο των νηπιαγωγείων, στην εισαγωγή εξειδικευμένων πρακτικών και ειδικοτήτων.

Η διεθνής εμπειρία, οι έρευνες και οι βέλτιστες πρακτικές τονίζουν  ότι   τα   αποτελεσματικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης θα πρέπει να «στοχεύουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στη   βάση   της   οποίας   βρίσκεται   ένα   ασφαλές συναισθηματικό περιβάλλον» (Οδηγός Εκπαιδευτικού για το πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου, Παιδ. Ινστιτούτο, 2011). 

Προτείνουμε:

• Πολυδύναμα νηπιαγωγεία, με σταδιακή υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, με πλήρη εφαρμογή της ολοήμερης λειτουργίας και ενίσχυση των δομών και του προσωπικού.

• Διαμόρφωση ενός συνολικού σχεδίου κτιριακής αναβάθμισης των υποδομών της προσχολικής εκπαίδευσης, υλοποιώντας ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα προμήθειας παιδαγωγικού και εκπαιδευτικού υλικού.

• Έμφαση και ιδιαίτερη προσοχή στην πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

• Παροχή υψηλής ποιότητας δομών προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας και βελτίωση της πρόσβασης όλων των παιδιών σε αυτές.

• Διαμόρφωση πλαισίου υποστήριξης των νηπιαγωγών, διασφαλίζοντας το ρόλο τους.

• Θεσμοθέτηση βοηθητικού προσωπικού στα νηπιαγωγεία».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 24/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dog.jpg
Πέντε λάθη που κάνουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε και πληγώνουμε τον σκύλο μας
Από την αδιαφορία μέχρι το άγχος αποχωρισμού - Οι πιο συνηθισμένες συμπεριφορές που στεναχωρούν τον πιο πιστό μας φίλο και πώς μπορούμε να τις...
Πέντε λάθη που κάνουμε χωρίς να το καταλαβαίνουμε και πληγώνουμε τον σκύλο μας
σχολειο
H δασκάλα που κατήγγειλε μαθητή ότι την θώπευσε, ανασκευάζει: «Ίσως να είχα μία εμπάθεια… αλλά το περιστατικό έγινε»
Η εικαστικός ανέφερε επίσης ότι η μητέρα του μαθητή τής επιτέθηκε φραστικά: «Η μαμά του παιδιού μου μίλησε πολύ άσχημα. Μου είπε πως φταίω εγώ. Εγώ...
H δασκάλα που κατήγγειλε μαθητή ότι την θώπευσε, ανασκευάζει: «Ίσως να είχα μία εμπάθεια… αλλά το περιστατικό έγινε»