Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Θεσ/νικης: Να σταματήσει το υπουργείο την απαξιωτική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών
Ανακοίνωση

Να σταματήσει το Υπουργείο την απαξιωτική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών
στις τοποθετήσεις. Κριτήρια αντικειμενικότητας και διαφάνειας παντού!

Με ευθύνη των ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας έχουν παγώσει στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης όλες οι διαδικασίες των τοποθετήσεων των συναδέλφων που έπρεπε ήδη να είχαν πραγματοποιηθεί. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου με μια απαράδεκτη στάση της έθεσε σε αναμονή τις τοποθετήσεις όλων των φάσεων (υπεράριθμους, διαθέσεις – μεταθέσεις – βελτιώσεις)  σε όλα τα ΠΥΣΔΕ ενόψει των βουλευτικών εκλογών γιατί δε ζήτησε από το ΣτΕ την εξαίρεση της διαδικασίας των υπηρεσιακών μεταβολών που πραγματοποιούνται με την ευθύνη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων (ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ – ΚΥΣΔΕ). 

Με άλλη εγκύκλιό του το υπουργείο σταμάτησε τις διαδικασίες τοποθετήσεων όλων των φάσεων και σε όσα ΠΥΣΔΕ, μεταξύ αυτών και της Δυτικής Θεσσαλονίκης, έχουν στη δικαιοδοσία τους Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία για να γίνει η τοποθέτηση σε οργανικές θέσεις των συναδέλφων που εργάζονται σε αυτά.  Η τοποθέτησή τους θα γινόταν μετά από διευκρινιστικές οδηγίες που θα είχε αποστείλει το υπουργείο, όπως  αναφέρει σε έγγραφό του (αρ. πρωτ. 86390/Ε2/30-5-2019). Να σημειώσουμε ότι οι οδηγίες αυτές δεν έχουν αποσταλεί ακόμη ούτε από τη σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και άρα καμία διαδικασία τοποθετήσεων δε μπορεί να ξεκινήσει στα ΠΥΣΔΕ όπου ανήκουν τα Πειραματικά και τα Πρότυπα σχολεία. 

Με ευκολία διατυπώνονται καθησυχαστικές δηλώσεις από τη νέα Υφυπουργό Παιδείας Ζαχαράκη ότι στις 11 Σεπτεμβρίου που ξεκινάνε τα μαθήματα όλοι οι καθηγητές θα είναι στις τάξεις τους, ενώ οι υπεύθυνοι του υπουργείου γνωρίζουν πολύ καλά ότι μια σειρά ζητήματα που αφορούν υπηρεσιακές μεταβολές και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και έπρεπε ήδη να έχουν πραγματοποιηθεί είναι σε εκκρεμότητα, καθώς και το θέμα των διορισμών στην ειδική αγωγή και των προσλήψεων των αναπληρωτών όπου το τοπίο συνεχίζει να είναι θολό. Εντύπωση προκαλεί ο νέος κύκλος αιτήσεων για αποσπάσεις που ανακοίνωσε το υπουργείο και χωρίς καμία διευκρίνηση για την αναγκαιότητά τους. 

Επισημαίνουμε την απαξιωτική συμπεριφορά των ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που καλούνται μέσα στο κατακαλόκαιρο και με τα σχολεία κλειστά να διεκπεραιώσουν τις διαδικασίες που αφορούν την τοποθέτησή τους στα σχολεία. Οι Παρεμβάσεις καταγγέλλουμε τη στάση αυτή του Υπουργείου Παιδείας προς τους συναδέλφους μας. Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών και καταθέτουμε προτάσεις που διασφαλίζουν κριτήρια αντικειμενικότητας και διαφάνειας και πρέπει να τηρούνται σε όλες τις τοποθετήσεις. 

Σε μια τέτοια κατεύθυνση προτείνουμε στη Διεύθυνση και το ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης: 

    • Να μην προχωρήσουν αυτή την περίοδο και μέσα στο κατακαλόκαιρο στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών.    
    • Να γίνουν άμεσα αυτή την περίοδο όλες οι διεργασίες προετοιμασίας για τον υπολογισμό των κενών και των πλεονασμάτων με βάση τις προτάσεις του κλάδου.
    • Να μην αποδέχονται πλασματικά υπεραριθμίες που δεν αντιστοιχούν στην πραγματικότητα, φορτώνουν με άγχος και ανασφάλεια τους συναδέλφους και δημιουργούν καθεστώς ομηρίας.
    • Να κοινοποιηθεί τώρα χρονοδιάγραμμα όλων των φάσεων των τοποθετήσεων που αφορούν οργανικά κενά και μέσω του σάιτ της Διεύθυνσης και mail να ενημερωθούν τα σχολεία και οι συνάδελφοι για να προετοιμαστούν ανάλογα.
    • Να γίνουν άμεσα οι τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις των συναδέλφων στα Πειραματικά και τα Πρότυπα στη βάση της αρχαιότητας των συναδέλφων και όχι προσοντολογίου όπως περιγράφεται στα άρθρα 76, 77 και 78 του Ν. 4610/2019.

Οι αιρετοί των Παρεμβάσεων δηλώνουμε ότι επειδή οι υπεράριθμοι είναι δημιούργημα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των κυβερνήσεων, γιατί κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει, δεν πρόκειται να υπογράψουμε κανέναν πίνακα με πλασματικά υπεράριθμους συναδέλφους. Η εμπειρία από όλα τα χρόνια των τοποθετήσεων των συναδέλφων δείχνει ότι όλοι είναι απαραίτητοι στα σχολεία, στα οποία τοποθετούνται είτε  εξ ολοκλήρου, είτε για συμπλήρωση ωραρίου για να καλύψουν τα λεγόμενα λειτουργικά κενά. 

σχετικά άρθρα

Ακόμα και οι πέτρες πια το ξέρουν
Ακόμα και οι πέτρες πια το ξέρουν
Αυξήστε τις ώρες Φυσικής Αγωγής σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Αναβαθμίστε τον Σχολικό Αθλητισμό. Εντάξτε μάθημα Αγωγής Υγείας στα Δημοτικά...
Ακόμα και οι πέτρες πια το ξέρουν
Ερώτηση 44 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη λειτουργία σχολικών μονάδων στις Φυλακές Κορυδαλλού
Ερώτηση 44 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη λειτουργία σχολικών μονάδων στις Φυλακές Κορυδαλλού
Η ερώτηση των βουλευτών κατατέθηκε ύστερα από πρωτοβουλία του Βουλευτή Β' Πειραιά, Τρύφωνα Αλεξιάδη
Ερώτηση 44 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τη λειτουργία σχολικών μονάδων στις Φυλακές Κορυδαλλού