Ενημερωτικό

Με απόφαση του Περιφερειακού Δ/νη Εκπ/σης Κεντρικής Μακεδονίας στις ….. συγκροτήθηκε το ΠΥΣΔΕ της Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης  και αποτελείται από τους παρακάτω: Ματζιάρης Π. (Διευθυντής Εκπαίδευσης), Παπαδοπούλου Φ. και Μπέλλας Μ. (διορισμένα μέλη), Ζαγανίδης Χ. και Βαϊτσίδης Χ. (αιρετοί). Αντίστοιχα  αναπληρωματικά τους μέλη είναι Ζαφειρίου Μ., Γκρίζου Μ., Καραμουζάς Ν., Λαθήρας Γ., Τσοκανάρας Γ. (Ενημερώνουμε ότι ο Λαθήρας Γ. και η Σαραϊδάρη Π. από το ψηφοδέλτιο των Παρεμβάσεων θα παραιτηθούν από τη σειρά κατάταξής τους και αναπληρωματικό μέλος θα είναι η Λαθήρα Γ.)

Παραστατικά στοιχεία των θεμάτων της συνεδρίασης 18/1 και η στάση της Διεύθυνσης

Στις 15/1 οι αιρετοί των Παρεμβάσεων, τακτικό και αναπληρωματικό μέλος, ενημερωθήκαμε ηλεκτρονικά για συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ στις 18/1.

Στις 16/1 ζητήσαμε να μας σταλούν σε ηλεκτρονική μορφή ή σε έντυπη σε φάκελο όλα τα στοιχεία που αφορούν τα θέματα της συνεδρίασης του ΠΥΣΔΕ. Σε ηλεκτρονική μορφή δεν μας στάλθηκαν τα στοιχεία, ούτε και σε έντυπη μορφή μας δόθηκαν. Μας δηλώθηκε ότι μπορούμε να πάμε να δούμε το φάκελο με τα στοιχεία στα γραφεία της Διεύθυνσης. Ζητήσαμε να μας δοθούν τα θέματα συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ της περσινής χρονιάς από 1/1/2018 μέχρι 31/6/2018 για να έχουμε καλύτερη εικόνα των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ, ώστε να συγκεκριμενοποιήσουμε και έγκαιρα να προγραμματίσουμε τις προτάσεις που θέλουμε να καταθέσουμε, ούτε αυτό έγινε.

Για τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ

Ζητήσαμε πριν τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ, και έγινε αποδεκτό, να συζητήσουμε τη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ. Καταθέσαμε εννέα προτάσεις που βασίζονται σε πάγιες θέσεις του κλάδου και διασφαλίζουν την ουσιαστικότερη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ, πιο διαφανείς και αντικειμενικές διαδικασίες και πιο δημοκρατική λειτουργία του. Όλες οι προτάσεις μας απορρίφτηκαν από όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, εκτός από μία που έγινε αποδεκτή και άλλη μία που δεν τέθηκε σε ψηφοφορία.

Πιο συγκεκριμένα οι προτάσεις που καταθέσαμε

1). Η ημερήσια διάταξη των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ να μην καθορίζεται μόνο από το Δν/τη Εκπ/σης, αλλά από όλα τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, μετά από προτάσεις τους. Η πρόταση καταψηφίστηκε (4-1).

Ενημερώνουμε ότι για τη λειτουργία του ΠΥΣΔΕ μέχρι το 2003 με βάση τις διαδικασίες που ίσχυαν η Η. Δ. των συνεδριάσεων των ΠΥΣΔΕ ήταν απόφαση που καθοριζότανε από κοινού από το Διευθυντή Εκπαίδευσης και από τους δύο αιρετούς. Η συγκεκριμένη διάταξη έδινε τη δυνατότητα στους δύο αιρετούς να μην δέχονται να συζητηθούν στις συνεδριάσεις των ΠΥΣΔΕ μια σειρά αντιεκπαιδευτικά σχέδια του εκάστοτε υπουργείου Παιδείας που έχουν σχέση με το ΠΥΣΔΕ.

2). Η ημερήσια διάταξη πριν από κάθε συνεδρίαση να κοινοποιείται στα σχολεία.

(Η πρόταση έγινε ομόφωνα αποδεκτή).

3). Όλα τα στοιχεία που αφορούν τα θέματα των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ να είναι στη διάθεση των μελών του τέσσερις ή τουλάχιστον τρεις μέρες πριν τις συνεδριάσεις. Η πρόταση καταψηφίστηκε (4-1).

Θεωρούμε ότι η τήρηση μιας τέτοιας διαδικασίας διασφαλίζει στα μέλη του ΠΥΣΔΕ την καλύτερη τεκμηρίωση των προτάσεων τους και δίνει καλύτερα χρονικά περιθώρια για επαφές με τα σχολεία και τους συναδέλφους και στους αιρετούς τη δυνατότητα να συζητήσουν με συναδέλφους, τις παρατάξεις, τις ΕΛΜΕ και τους προέδρους των ΕΛΜΕ για ό,τι κρίνουν απαραίτητο.

4). Όλα τα στοιχεία των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ να στέλνονται στα μέλη του ΠΥΣΔΕ και σε ηλεκτρονική μορφή. Η πρόταση καταψηφίστηκε (4-1).

Ενημερώνουμε ότι ενυπόγραφα με αίτησή μας θα ζητήσουμε από το Διευθυντή Εκπ/σης, που έχει την ευθύνη της λειτουργίας του ΠΥΣΔΕ, να μας δίνονται όλα τα στοιχεία 48ωρες πριν τις συνεδριάσεις σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή. Άλλωστε αυτό περιγράφουν και οι διατάξεις που ισχύουν και αφορούν τη λειτουργία των Συλλογικών Οργάνων της Διοίκησης και ισχύουν και για τα ΠΥΣΔΕ.

5).  Να κοινοποιηθεί στα σχολεία ότι στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ που αφορούν θέματα συναδέλφων και έχουν απευθυνθεί στο ΠΥΣΔΕ, εάν επιθυμούν, υπάρχει  το δικαίωμα να παρευρεθούν στις συνεδριάσεις του και να τεκμηριώσουν προσωπικά οι ίδιοι τις προτάσεις τους για τα ζητήματα που τους αφορούν. Η πρόταση καταψηφίστηκε (3-2). Υπέρ της πρότασης ψήφισε και ένα  μέλος του ΠΥΣΔΕ.

6). Τα μέλη του ΠΥΣΔΕ είναι ισότιμα μέλη μεταξύ τους και πρέπει να διασφαλιστεί να έχουν άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες  της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπ/σης για να τους δίνονται στοιχεία για θέματα που αφορούν συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ. Η πρόταση δεν έγινε δεκτή και τα τέσσερα μέλη του ΠΥΣΔΕ συμφώνησαν ότι αυτό μπορεί να γίνεται μετά από παρέμβαση του Διευθυντή Εκπ/σης.  

7). Όλες οι αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ με συνεκτικό τρόπο, που πάντοτε θα διασφαλίζει τα προσωπικά δεδομένα των συναδέλφων, να κοινοποιούνται στα σχολεία, καθώς και να καταγράφονται αριθμητικά οι ψηφοφορίες. Η πρόταση καταψηφίστηκε (3-2). Υπέρ της πρότασης ψήφισε και ο αιρετός της ΔΑΚΕ.

8). Τα θέματα που αφορούν τοποθετήσεις συναδέλφων δεν μπορεί να προκύπτουν από την επεξεργασία  ενός μόνου υπαλλήλου της Διεύθυνσης, αλλά να είναι συνολική διαδικασία ομάδας από το προσωπικό που συλλογικά θα καταθέτουν τις προτάσεις τους στο ΠΥΣΔΕ. Δηλώθηκε από το Διευθυντή Εκπ/σης ότι αυτό γίνεται από τα αντίστοιχα γραφεία, τα οποία συλλογικά επεξεργάζονται τις προτάσεις που καταθέτουν για έγκριση στο ΠΥΣΔΕ. Η πρόταση δεν τέθηκε σε ψηφοφορία. 

9). Οι τοποθετήσεις των συναδέλφων, ιδιαίτερα των αναπληρωτών, να γίνονται από το ΠΥΣΔΕ με την παρουσία τους. Η πρόταση καταψηφίστηκε (4-1).

Μια τέτοια διαδικασία διασφαλίζει τη συνεννόηση μεταξύ των συναδέλφων για τα σχολεία που επιθυμούν, πέρα από τη σειρά κατάταξης τους με βάση τα μόριά τους, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να διευκολύνονται όσοι συνάδελφοι έχουν λόγους να βρεθούν σε συγκεκριμένα σχολεία.

Η διαδικασία αυτή να γίνεται παρουσία όλων και όχι εκ των υστέρων, μετά τις τοποθετήσεις και με διαδικασίες που δεν είναι γνωστές σε όλους τους αναπληρωτές. Ιδιαίτερα, μια τέτοια διαδικασία διασφαλίζει :α) να κοινοποιούνται στους συναδέλφους όλα τα κενά, και να σταματήσει η απόκρυψη κενών σχολείων που γίνεται κάθε χρόνο με τα κενά της ειδικής αγωγής β) να σταματήσει ο ορισμός των κενών να προσδιορίζεται με βάση τον αριθμό των αναπληρωτών που έχουν προσληφθεί, (που επίσης γίνεται στις ειδικότητες γενικής και τεχνικής παιδείας,) γ) να μη γίνεται ο προσδιορισμός των κενών μόνο από το Διευθυντή Εκπ/σης για τους αναπληρωτές παράλληλης στήριξης.

Θέματα της ημερήσιας διάταξης

Αρνηθήκαμε να συζητήσουμε τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, γιατί δεν είχαμε την ενημέρωση που χρειάζεται για να τεκμηριώσουμε γνώμη Τα θέματα δε συζητήθηκαν. Δηλώσαμε ότι θα παραμείνουμε στη συνεδρίαση για τον καθορισμό των κενών ώστε να τοποθετηθούν οι  αναπληρωτές, ως έκτακτο θέμα που εισηγήθηκε ο Διευθυντής Εκπ/σης να συζητηθεί, γιατί πρέπει να γίνουν τοποθετήσεις 23 αναπληρωτών που προσλήφθηκαν από το Υπουργείο. Συμφωνήσαμε να γίνουν οι διαθέσεις εκπαιδευτικών μόνο των ειδικοτήτων στις οποίες θα γίνουν τοποθετήσεις αναπληρωτών, γιατί επηρεάζουν τα κενά που θα προκύψουν για τους αναπληρωτές.

Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών από επιστροφή άδειας – εξ ολοκλήρου διαθέσεις συναδέλφων σε σχολεία – διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου

Συμφωνήσαμε στην τοποθέτηση τεσσάρων συναδέλφων που γυρίσανε από άδεια (δύο ειδικότητας ΠΕ02και δύο ΠΕ04). Οι τρεις από αυτούς επιστρέψανε στην οργανική τους θέση, όπως ορίζει η νομοθεσία και η μία κάλυψε κενό άλλου σχολείου.

Οι συνάδελφοι των αντίστοιχων ειδικοτήτων, που τις θέσεις τους πήραν οι συνάδελφοι που γύρισαν από άδεια, κάλυψαν κενά σε άλλα σχολεία. (Ομόφωνες αποφάσεις).

Συμφωνήσαμε στη διάθεση για συμπλήρωση ωραρίου τριών συναδέλφων ΠΕ02 και ενός ΠΕ86. (Ομόφωνες αποφάσεις).

Η διαμόρφωση των κενών για την τοποθέτηση αναπληρωτών που προσλήφθηκαν

Από τα 27 κενά που διαμορφώθηκαν για όλες τις ειδικότητες δε συμφωνήσαμε για τα δύο κενά της ειδικότητας ΠΕ03 οι συνάδελφοι να μετακινούνται για 2 ώρες σε άλλο σχολείο, γιατί διαφωνούμε στις μετακινήσεις για δύο ώρες των συναδέλφων.

Ζητήσαμε να δοθεί ως κενό στις προτιμήσεις των αναπληρωτών κενό της ειδικότητας ΠΕ03 που δημιουργήθηκε από άδεια συναδέλφου, η οποία κοινοποιήθηκε στο ΠΥΣΔΕ κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης. (Η πρόταση απορρίφτηκε 4-1)

Δηλώσαμε ότι θα αποχωρήσουμε από τη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ όταν συζητήθηκε η διαμόρφωση ενός κενού στην ειδικότητα ΠΕ86 μέσα από μια απαράδεκτη και παράτυπη διαδικασία που προτάθηκε.

Με βάση τις τοποθετήσεις όλων των μελών του ΠΥΣΔΕ επιχειρήθηκε να συνεχίσει να ισχύει μια άτυπη διαδικασία που ακολουθούν στο ΠΥΣΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, να υπάρχει ιεραρχία μεταξύ μονίμων και αναπληρωτών! Μάλιστα ο Διευθυντής Εκπ/σης πρότεινε να είναι σε ισχύ μια τέτοια διαδικασία μέχρι το ΠΥΣΔΕ να την ξανασυζητήσει. Η διαδικασία αυτή δίνει το δικαίωμα στους μόνιμους συνάδελφους που έχουν ήδη τοποθετηθεί σε προηγούμενες φάσεις τοποθετήσεων (λειτουργικά υπεράριθμοι, διάθεση, αποσπασμένοι), όταν προκύπτουν νέα κενά, να μπορούν να τοποθετούνται σε αυτά και τα κενά που οι ίδιοι θα αφήνουν (προφανώς πιο μακριά από αυτά στα οποία τώρα μετακινούνται) να δίνονται για κάλυψή τους στους  αναπληρωτές.

Προτάθηκε από τα τέσσερα άλλα μέλη του ΠΥΣΔΕ μια μόνιμη συναδέλφισσα που τοποθετήθηκε στο ΕΠΑΛ Σταυρού να μετακινηθεί στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά και το κενό που η ίδια αφήνει (με συμπλήρωση σε άλλα τρία σχολεία) να δοθεί για την τοποθέτηση αναπληρωτή. Η συνάδελφος τοποθετήθηκε αρχικά στο 1ο Γ/Σ Λαγκαδά (28/8/2018), στη συνέχεια στο ΕΠΑΛ Κουφαλίων (17/10/2018) και μετέπειτα στο ΕΠΑΛ Σταυρού και στο ΕΠΑΛ Λαγκαδά (19/11/2018). Ο αιρετός της ΔΑΚΕ επιχειρηματολόγησε ότι η συνάδελφος δικαιούται να μετακινηθεί γιατί σε ένσταση για την τοποθέτησή της υπάρχει απόφαση του ΠΥΣΔΕ ότι αργότερα θα μετακινηθεί και μέχρι τότε να παραμείνει στο Σταυρό για να βοηθήσει το σχολείο.

Διαμαρτυρηθήκαμε σε όλους τους τόνους για την απαράδεκτη στάση όλων των μελών του ΠΥΣΔΕ και ιδιαίτερα του Διευθυντή Εκπ/σης, γιατί θέλουν να τηρείται στο ΠΥΣΔΕ ιεραρχία μεταξύ μονίμων και αναπληρωτών στις τοποθετήσεις, να δίνουν υποσχέσεις σε συναδέλφους όταν συζητούνται εντάσεις τους ότι αργότερα θα υπάρξει ευνοϊκότερη μετακίνησήτους ή δικαίωση της ένστασής τους, να θέλουν να εισάγουν στο ΠΥΣΔΕ θέμα συζήτησης χωρίς αίτηση ενδιαφερομένου και χωρίς κοινοποίηση στα σχολεία για να  μπορούν και άλλοι συνάδελφοι να κάνουν χρήση αυτής της διαδικασίας.

Ζητήσαμε να ενημερωθούμε για τις προηγούμενες αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ που αφορούν το συγκεκριμένο ζήτημα, πριν αποφασίσει το ΠΥΣΔΕ. Δηλώθηκε από το Διευθυντή ότι αυτό δε μπορεί να γίνει στη συγκεκριμένη συνεδρίαση και το θέμα θα συζητηθεί σε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ την Πέμπτη 24/1, στις 11.00 π.μ.

Πέραν των άλλων που θέσαμε και αποδεικνύουν απαράδεκτες και παράτυπες διαδικασίες που ίσχυαν στο προηγούμενο ΠΥΣΔΕ σε θέματα τοποθετήσεων, τις οποίες συζητάει και ετοιμάζεται να υιοθετήσει και το νέο ΠΥΣΔΕ, τίθεται ένα ζήτημα σχετικά με την κάλυψη όλων των κενών στην ειδικότητα ΠΕ86 από την αρχή της χρονιάς για όλα τα σχολεία και άρα και στο ΕΠΑΛ Σταυρού. Υπήρχαν συνάδελφοι από την αρχή της χρονιάς που δεν κάλυπταν ωράριο και για αυτό με απόφαση του ΠΥΣΔΕ έγινε και μετακίνηση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι ατέρμονες και χρονοβόρες διαδικασίες που ακολουθεί το ΠΥΣΔΕ στις τοποθετήσεις έχουν ως αποτέλεσμα άνισους όρους στις τοποθετήσεις των συναδέλφων και γίνονται σε βάρος σχολείων, που με καθυστερήσεις καλύπτουν τα κενά τους, ιδιαίτερα τα πιο απομακρυσμένα.

Συναδέλφισσες-οι

Όπως δεσμευτήκαμε πριν τις εκλογές για Υπηρεσιακά Συμβούλια, η παρουσία μας στο ΠΥΣΔΕ δεν μας καθιστά μέρος της διοίκησης. Είμαστε  εκλεγμένοι εκπρόσωποι του κλάδου και στο ΠΥΣΔΕ μεταφέρουμε  όσο πιο μαχητικά μπορούμε τις θέσεις των Σωματείων μας, δεν συνυπογράφουμε καμιά αντεργατική, αντιεκπαιδευτική απόφασή του, ενημερώνουμε τις ΕΛΜΕ για όλα.

Σε αυτήν την κατεύθυνση καλούμε τους συναδέλφους που υπηρετούν στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης να απευθύνονται στα Σωματεία τους για οποιοδήποτε πρόβλημα, μικρό ή μεγάλο, προκύπτει. Γιατί μόνο η συλλογική στάση, η αντίσταση και η απαίτηση μη παραβίασης των δικαιωμάτων μας μπορεί να φέρει αποτέλεσμα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber