ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»
ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ!
Το σχέδιο νόμου για τις «δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης», που έδωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στη δημοσιότητα, δεν έχει στόχο τη στήριξη του σχολείου και του εκπαιδευτικού, την επιστημονική και παιδαγωγική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Διαμορφώνει το έδαφος για νέες, βαθύτερες, αντιδραστικές ανατροπές στο περιεχόμενο και τη λειτουργία του σχολείου. λειτουργία του σχολείου. Είναι προαπαιτούμενο της 4ης αξιολόγησης και δέσμευση της κυβέρνησης σε ΕΕ, «θεσμούς» και ΣΕΒ.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να φορτώσει τα προβλήματα της αντιλαϊκής πολιτικής στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς. Ως επίκεντρο του «νέου» σχεδιασμού τίθεται η Σχολική Μονάδα. Όχι φυσικά για να στηριχθεί με εκπαιδευτικούς, με βοηθητικό προσωπικό, με υποδομές και κρατική χρηματοδότηση, αλλά στην πράξη να επιλύει από μόνη της όλα τα κρίσιμα ζητήματα της λειτουργίας της, κάτω από τον ασφυκτικό έλεγχο της αντιδραστικής κρατικής αξιολόγησης.
Το νομοσχέδιο έχει τρεις άξονες: 1) Αθρόες Συγχωνεύσεις-Καταργήσεις Δομών και Υπηρεσιών. 2) Αντιδραστικές αντιεπιστημονικές αλλαγές στην Ειδική Αγωγή με κατάργηση των ΚΕΔΔΥ. 3) Προώθηση της αξιολόγησης! Έτσι σύμφωνα με τις «νέες δομές» προβλέπονται:
1. Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.).
Σε επίπεδο Περιφερειακών Διευθύνσεων δημιουργούνται 24 ΠΕ.Κ.Ε.Σ., ως προϊόν της κατάργησης των Περιφερειακών Επιμορφωτικών Κέντρων (Π.Ε.Κ.), των Προϊσταμένων Παιδαγωγικής Καθοδήγησης και των Σχολικών Συμβούλων. Στην ουσία μιλάμε για «μικρά υπουργεία παιδείας», που θα συγκεντρώνουν πλήθος αρμοδιοτήτων και θα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής σε επίπεδο Περιφέρειας με κομβικό ρόλο στην οργάνωση και προώθηση της διαδικασίας της αξιολόγησης.
2. Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) – Αντιδραστικές αλλαγές στην Ειδική Αγωγή με κατάργηση των ΚΕΔΔΥ.
Καταργούνται τα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., οι Σ.Σ.Ν., τα Κ.Ε.ΣΥ.Π. και τα Κ.Ε.Π.Λ.Η.Ν.Ε.Τ. Στη θέση τους δημιουργούνται τα Κ.Ε.Σ.Υ, που συγκροτούνται σε επίπεδο Διεύθυνσης κοινά για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εντελώς διαφορετικά αντικείμενα και τομείς ενοποιούνται σε μια δομή. H κατάργηση των Κ.Ε.Δ.Δ.Υ θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, φορτώνοντας εντελώς στις πλάτες των οικογενειών όλο το κομμάτι της διάγνωσης και στήριξης των παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Αν περάσουν αυτές οι αλλαγές, στην ουσία καταργούνται τα παιδιά με ειδικές ανάγκες ως ομάδα προτεραιότητας και ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης, απαλλάσσοντας το κράτος από τις ευθύνες του! Το βάρος πέφτει στον εκπαιδευτικό και στο σχολείο για την εκπαιδευτική παρέμβαση σε παιδιά με ειδικές ανάγκες που δε θα έχουν καν διάγνωση! Σε κανένα σημείο του σχεδίου νόμου δε γίνεται αναφορά στον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης.!
Η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ., που είχαν στην ευθύνη τους τη στήριξη των δικτύων και των αναγκών των σχολείων στο επίπεδο της πληροφορικής, θα οδηγήσει στην άμεση παράδοση του τομέα αυτού στους ιδιώτες και τους εργολάβους.
3. Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.).
Τα Κ.Ε.Α., κοινά και για τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, ως μετεξέλιξη των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων. Η χρηματοδότηση των Κ.Ε.Α. θα γίνεται από τους Δήμους(!!)
4. Η θεσμοθέτηση των λεγόμενων «Ομάδων Σχολείων».
Στην πράξη προωθείται η αλληλοσυμπλήρωση λειτουργιών, με στόχο την «κάλυψη» των κενών που υπάρχουν σε δασκάλους, καθηγητές και υποδομές (π.χ. εργαστήρια), τις μετακινήσεις μαθητών και τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση προσωπικού, τη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων. Ανοίγει ο δρόμος για μεταφορά της οργανικότητας σε επίπεδο ομάδας σχολείων, τη συνεχή κινητικότητα για τη συμπλήρωση ωραρίου και την κάλυψη των κενών.
5. Η διαδικασία της αντιδραστικής – κρατικής αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα!
Προωθείται η διαδικασία της αντιδραστικής αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα της Εκπαίδευσης.
παραμένουν σε ισχύ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και ο νόμος 4354/15, για το μισθολόγιο, που προβλέπουν τη σύνδεση της «αξιολόγησης» με την περικοπή μισθού και τις απολύσεις. Μεταφέρονται στην εκπαίδευση και επεκτείνονται οι διατάξεις του ν. 4369/16 (Βερναρδάκη). Η κατάργηση του Π.Δ. 152 αλλά και πλευρών του ν. 3848, που παρέμειναν ανενεργές μέσα από την πάλη του συνδικαλιστικού κινήματος, παραμένει χωρίς αντίκρισμα. Ίδιες προβλέψεις και ίδιες διατάξεις επανέρχονται στο σώμα του σχεδίου νόμου μέσα από τη διαδικασία αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης.Διατάξεις και νόμοι που το οργανωμένο εκπαιδευτικό κίνημα με την πάλη του απέτρεψε την εφαρμογή τους μέχρι σήμερα (νόμοι Αρσένη, Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου). Στα πλαίσια των κριτηρίων επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσηςεντάσσεται και η «αμαρτωλή» συνέντευξη. Ενσωματώνεται στον νόμο η απεργοσπαστική τροπολογία Γεροβασίλη, που ψήφισε η κυβέρνηση μαζί με τη Ν.Δ, για τα στελέχη που δε θα αξιολογήσουν (χάνουν το δικαίωμα να θέσουν ξανά υποψηφιότητα).
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, παίρνοντας υπόψη της τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση, προκειμένου να "εμπεδωθεί η κουλτούρα της αξιολόγησης" ώστε να την εφαρμόσει αμέσως μετά σύμφωνα με τις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων, μετατρέπει τον Σύλλογο Διδασκόντων σε αξιολογητή: Α) του Διευθυντή του σχολείου, μέσα από τη συμπλήρωση ανώνυμου ερωτηματολογίου στο τέλος κάθε χρονιάς. Β) με τη διαδικασία αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, η οποία θα γίνεται στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες, οι οποίοι θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση και με την άμεση εμπλοκή των Διευθυντών των σχολείων. Αφού όμως αξιολογηθούν και οι εκπαιδευτικοί από τον Διευθυντή, οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.Κ.Ε.Σ., στο ΙΕΠ και στο Υπ. Παιδείας! Κανείς συνάδελφος και σε κανένα επίπεδο να μη γίνει αξιολογητής! Είναι αυταπάτη να θεωρεί ότι οι ίδιος θα αξιολογεί αλλά δε θα αξιολογείται.
Η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε όχι μόνο δεν καταργείται αλλά αναβαθμίζεται, μέσα από ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης και βάσης δεδομένων της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, σε συνεργασία με το Υπ. Παιδείας.
Συνένοχους σ΄αυτήν τη διαδικασία η κυβέρνηση ψάχνει ανάμεσα στους Δήμους και στους γονείς δίνοντας ρόλο αξιολογητή και στο Σχολικό Συμβούλιο.
Απαντάμε αγωνιστικά στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ!
· Αποκαλύπτουμε τους στόχους του νομοσχεδίου και προετοιμάζουμε αγωνιστική απάντηση ενάντια στην ψήφισή του.
· Παίρνουμε αποφάσεις για «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα» σε κάθε σύλλογο διδασκόντων
· Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει άμεσα «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα» και να εντάξει το θέμα της αξιολόγησης στην Ημερήσια Διάταση της ΓΣ του κλάδου.
Για μια ακόμα φορά θα τους χαλάσουμε τα σχέδια!!
Συσπειρωμένοι στους Συλλόγους μας αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα τους μαθητές μας, με έναν εκπαιδευτικό πραγματικό παιδαγωγό της νέας γενιάς .
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ - ΦΟΥΡΝΩΝ
Ψήφισμα για το χτύπημα της αντιιμπεριαλιστικής πορείας της νεολαίας στην Αθήνα
Νέα “κατρακύλα” της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ
στον αυταρχισμό και στην τρομοκρατία! Δεν τρομοκρατούμαστε!
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας-Φούρνων καταδικάζει τη βάναυση επίθεση με ρόπαλα, χημικά, δακρυγόνα και χειροβομβίδες κρότου λάμψης, που εξαπέλυσαν οι δυνάμεις της αστυνομίας ενάντια σε φοιτητές, μαθητές και εργαζόμενους στη σημερινή αντιιμπεριαλιστική διαδήλωση κατόπιν εντολής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Η επίθεση έγινε όταν οι διαδηλωτές βρίσκονταν στο ύψος του αγάλματος Τρούμαν, το οποίο και πήγαν να αποκαθηλώσουν, σε μία συμβολική κίνηση καταδίκης του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού, που από κοινού με Βρετανία και Γαλλία έκαναν την επέμβαση στη Συρία. Οι δυνάμεις καταστολής προχώρησαν σε προσαγωγές 3 ατόμων και στον τραυματισμό άλλων τριών, που κατέληξαν στο νοσοκομείο.
Καταγγέλλουμε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, που με τον ίδιο “ντορό”, πριν από λίγες ημέρες, «απάντησε» με MAT, βία και εκφοβισμό, χτυπώντας αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και φοιτητές, που διεκδικούσαν μόνιμη και σταθερή εργασία, έτσι και σήμερα κατέστειλε βίαια τη διαδήλωση ενάντια στο νέο αιματοκύλισμα των ιμπεριαλιστών στη Συρία. Για άλλη μια φορά κάνουν τη βρώμικη δουλειά, η αντιλαϊκή τους πολιτική, η ενεργή συμμετοχή τους στον πόλεμο στη Συρία, πάει χέρι – χέρι με την βία και την καταστολή. Δηλώνουμε ότι η κυβέρνηση, που και με το σημερινό της χτύπημα αποδεικνύει ότι είναι το καλύτερο πλυντήριο του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού, όσο και αν χτυπάει, δεν πρόκειται να μας σταματήσει.
Η τρομοκρατία δε θα περάσει! Έξω η Ελλάδα από το Ιμπεριαλιστικό Έγκλημα! Καμία αναμονή! Κανένας φόβος! Όλοι στους δρόμους του αγώνα ενάντια στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, ενάντια στην εμπλοκή της χώρας μας στα εγκλήματα των ιμπεριαλιστών!
Συμμετέχουμε στις πρωτομαγιάτικες εκδηλώσεις στην Ικαρία στις οποίες καλεί το Εργατικό Κέντρο Σάμου με σύνθημα «Ενάντια στην εκμετάλλευση και τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο για την τελική νίκη των λαών»:
10.30 π.μ.: Εκδήλωση τιμής στο Μνημείο των Εκτελεσμένων της Καισαριανής, στον Εύδηλο.
11.30 π.μ: Μηχανοκίνητη Αντιπολεμική πορεία, από τον Εύδηλο μέχρι τον Χριστό Ραχών.
12 (μεσημέρι): Πρωτομαγιάτικη Απεργιακή Συγκέντρωση στην πλατεία Χριστού Ραχών.
Μετά το τέλος της συγκέντρωσης, λαϊκό γλέντι του Συνδικάτου Οικοδόμων Ικαρίας, στην αίθουσα του πολιτιστικού συλλόγου Χριστού Ραχών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη