Thumbnail
Του αιρετού Κοντελέ Δημήτρη

Συναδέλφισσες- συνάδελφοι

 Η κατάσταση που βιώνουμε στα σχολεία μαζί με τους  μαθητές μας δυόμιση  μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, επιβεβαιώνει  με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο αυτά που από την αρχή της σχ. χρονιάς τονίζαμε.

Η προχειρότητα και η βιασύνη στον υπολογισμό κενών και πλεονασμάτων για χάρη μιας δήλωσης -του υπουργού- στον αγιασμό είχε σαν αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να βρίσκουν στα σχολεία τοποθέτησής τους διαφορετικό αριθμό ωρών από αυτόν που το ΠΥΣΔΕ τους τοποθέτησε. Το αλαλούμ που δημιουργήθηκε το ξέρουν οι εκπαιδευτικοί που μπήκαν σε αυτή την διαδικασία-δοκιμασία, με αποτέλεσμα τελειώνοντας η πρώτη φάση τοποθετήσεων  αρκετοί συνάδελφοι να μην  έχουν καλύψει το ωράριό τους. Ακολουθώντας η β φάση τοποθετήσεων η διαδικασία που το ΠΥΣΔΕ είχε αποφασίσει να ακολουθήσει σε αρκετές περιπτώσεις -τις οποίες  και καταγγείλαμε- παραβιάστηκε για τις «ανάγκες της υπηρεσίας».

  •  Με συναδέλφους  να  καλύπτουν ωράριο τους σε σχολεία πέραν της οργανικής τους  με μαθήματα  Β και Γ  ανάθεσης, α και β ειδικότητας χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν  μόρια  προτιμήσεις , ομάδες ή όμορες ομάδες σχολείων.
  • Με την  αυθαίρετη επιλογή  για το ποια σχολεία θα προηγηθούν στην κάλυψη γράφοντας στα παλιά τους τα παπούτσια τις δηλώσεις των συναδέλφων.

Το αποτέλεσμα όλων αυτών -όπως και σε προηγούμενη ενημέρωση μας είχαμε τονίσει-  είναι να έχουμε εκπαιδευτικούς ντελιβεράδες που τρέχουν  σε τρία, τέσσερα και πέντε σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους, με διευθυντές και  υπεύθυνους για το πρόγραμμα των σχολείων να βρίσκονται  σε καθημερινά αδιέξοδα και να  προσπαθούν να κουμπώσουν στο  ωρολόγιο πρόγραμμα τους δεκάδες «επισκέπτες» εκπαιδευτικούς.

Επιστέγασμα στα  παραπάνω  αποτελεί η  ύπαρξη ακόμα  και  σήμερα  στον πιο  κεντρικό  νομό  της Ελλάδος κενών στα  σχολεία. Έχουμε  λοιπόν : 18 ώρες ΠΕ02 (φιλόλογων), 9 ώρες ΠΕ03(Μαθηματικών)  ,15 ώρες ΠΕ0404 (Βιολόγων),15 ώρες ΠΕ08( Καλλιτεχνικών), 33 ώρες ΠΕ14(Γεωπονίας)ή ΠΕ18(τεχνολογων Γεωπονίας),37 ώρες ΠΕ16 (μουσικών),  13ώρες ΠΕ18(20,26,27,28,29).

 Επίσης  στα  Ειδικά  Σχολεία μετά  και  την  εκφρασμένη ευαισθησία του Υπουργού για την προτεραιότητα κάλυψης  των κενών  ( μάλλον  για τα μάτια του κόσμου) τα κενά σε ΕΕΕΕΚ  και ΕΝ.ΕΙΔ.ΕΠ.Γ-Λ Λάρισας και ΕΝ.ΕΙΔ.ΕΠ.Γ-Λ Ελασσόνας που πρέπει να καλυφθούν είναι: 9 ώρες ΠΕ02(φιλόλογων), 14 ώρες ΠΕ16, ΤΕ 16 (Μουσικών),  41 ώρες ΠΕ18 (φυτικής παραγωγής) και στα τμήματα ένταξης 14 ώρες ΠΕ02 (φιλόλογων),  και 12 ώρες ΠΕ03(Μαθηματικών). 

Έφτασαν τέλος στο σημείο  να  μας «στοχοποιούν»  γιατί δεν συναινούμε να σπάνε τα κενά των αναπληρωτών σε  ωρομίσθιους. Να συναινέσουμε δηλαδή σε εργασιακές συνθήκες λάστιχο,  στην μισή δουλειά- μισή ζωή και καθόλου δικαιώματα. Αν νομίζουν ότι αυτό αναβαθμίζει εκπαίδευση και εκπαιδευτικούς ας το κάνουν έχουν την πλειοψηφία. 

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι

Ενώ   βιώνουμε όλα αυτά, βρίσκεται σε εξέλιξη το σχέδιο της κυβέρνησης για το νέο λύκειο. Ένα σχέδιο που πίσω από τον εύηχο τίτλο  «Νέες δομές υποστήριξης του Εκπαιδευτικού έργου» που χρησιμοποιεί,  κατά την προσφιλή του τακτική προκειμένου να προκαλέσει σύγχυση περί των προθέσεων του, κρύβει μια  συντονισμένη προσπάθεια  ολοκλήρωσης των  μετταρυθμίσεων  που  είχε  ξεκινήσει  η  Υπουργός  της  φωτοτυπίας Διαμαντοπούλου και  συνέχισε ο Υπουργός της  Διαθεσιμότητας Αρβανιτόπουλος.   Ήδη από την εισαγωγή του κειμένου αντιλαμβάνεται  κανείς τη  λογική  τους , όπου  οι ρημαγμένες ζωές των ανθρώπων από την κρίση και τα μνημόνια ονομάζονται  αρνητικές συνέπειες από τις ραγδαίες εξελίξεις!!! Η καταβύθιση  δηλαδή των εργασιακών και των κοινωνικών δικαιωμάτων του λαού και της νεολαίας, το ξεπούλημα  όλου του δημόσιου πλούτου, τα δημοσιονομικά πλεονάσματα που συνυπέγραψαν με Ε.Ε., ΔΝΤ, ΣΕΒ με στόχο την ανάταξη της κερδοφορίας τους, ο πόλεμος και η προσφυγιά, περιγράφονται ως ραγδαίες  εξελίξεις, ουδέτερες και αναπότρεπτες. Θα σταθούμε σε δυο σημεία:

α.  Στην διαρκή κινητικότητα εκπαιδευτικών και μαθητών. Αυτό γίνεται με τις  ομάδες σχολείων  που προβλέπει το σχέδιο και αποτελούν έμπνευση του Υπουργείου επί εποχής Διαμαντοπούλου, που αφορούσε την αναδιάρθρωση της διοικητικής δομής του δημόσιου σχολείου στα πλαίσια της γενικής ευελιξίας, αυτής δηλαδή που μετακινεί μαθητές και εκπαιδευτικούς σε όμορα σχολεία, για να μην προχωρήσει σε χωρισμό τμημάτων. Αυτό σημαίνει ότι  εάν η εγγραφή ενός μαθητής οδηγεί σε χωρισμό του τμήματος λόγω υπέρβασης του ανώτατου ορίου ο μαθητής θα οδηγείται για εγγραφή σε άλλο σχολείο!!!.  Στην ίδια  λογική  κινείται και  η  διεύρυνση των  αναθέσεων μαθημάτων όμορου επιστημονικού αντικειμένου(sic) έτσι ώστε να εξαφανίζει κενά και να  δημιουργεί πλεονάσματα για  να καλύψει τις  ανάγκες όπως-όπως με  το  υπάρχων  προσωπικό. Αυτό όμως  στην  ουσία  διαλύει  τα  επιστημονικά  αντικείμενα , υποβαθμίζοντας  στην  ουσία  το  παρεχόμενο  εκπαιδευτικό  έργο και  δημιουργεί  εκπαιδευτικούς  λάστιχο σε  όλα  τα  επίπεδα.  

 β.  Το σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Εδώ το  Υπουργείο  στοχεύει σε πρώτη φάση να περάσει αναίμακτα την κουλτούρα αξιολόγησης  στο χώρο της εκπαίδευσης μέσω της αυτοαξιολόγησης  και μετά να προχωρήσει στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της τάξης. Ήδη επιχείρησε την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης στους υποψήφιους διευθυντές, όπου όλοι γνωρίζουμε τα αποτελέσματά της σε επίπεδο Λάρισας.  Και έχουν σήμερα το θράσος ΔΑΚΕ και ΝΔ μέσω του Χαρακόπουλου, ΣΥΝΕΚ και ΣΥΡΙΖΑ  μέσω ανακοινώσεων να μιλάνε περί διαφάνειας όταν και οι δύο, ο καθένας με τον δικό του κάθε  φορά τρόπο, επιχείρησαν να επιβάλουν το κομματικό τους κράτος  στην διοίκηση των σχολείων. Να τους θυμίσουμε μόνο ότι το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά μας σαν μέλη του συμβουλίου, με δημοσιοποιημένη την θέση που θα κρατήσουμε σε αυτό, να έχουμε πρόσβαση στα πρακτικά του  απορρίφτηκε και με την ψήφο του αιρετού της ΔΑΚΕ. Ας μην μας παραμυθιάζουν λοιπόν με τις φανφάρες τους περί διαφάνειας γιατί «γελάνε και τα πλακάκια» της Δευτεροβάθμιας!!!   

 

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι

Στο  σχέδιο για την αξιολόγηση των στελεχών  το υπουργείο επιδιώκει να φτιάξει το σώμα των προθύμων στην υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής. Θέλει όμως  να αποφύγει την ευθεία σύγκρουση με το εκπαιδευτικό κίνημα  γιατί  φοβάται, έχοντας στο μυαλό του τα συντριπτικά ποσοστά στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση στο Δημόσιο που έφτασαν το 70%, παρά τις πιέσεις και τους εκβιασμούς.

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΛΟΙΠΟΝ ΞΑΝΑΡΧΕΤΑΙ! Όχι με τον κυνισμό του Μητσοτάκη, αλλά με την αριστερή φρασεολογία του ΣΥΡΙΖΑ και τα πυρά και των δύο απέναντι στους εκπαιδευτικούς ώστε να την περάσουν μαζί, όπως την ψήφισαν στο μνημόνιο.

Να θυμίσουμε μόνο ότι η μάχη που δώσαμε με όλη μας τη δύναμη το 2014, δεν ήταν μάχη για την αξιολόγηση του Μητσοτάκη. Ήταν μάχη ενάντια στη διάλυση της δημόσιας παιδείας, στον κανιβαλισμό των ανθρωπίνων σχέσεων, στην τυποποίηση της εκπαιδευτικής πράξης, στην υποδούλωση των δημιουργικών και δημοκρατικών δυνάμεων από τα ερωτηματολόγια, τους δείκτες και τα ποσοστά. Την ίδια μάχη θα δώσουμε και πάλι, όποτε χρειασθεί, σε πείσμα των θεσμών, των αγορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των γραφειοκρατών που εξουσιάζουν τη ζωή μας.

 Γι’ αυτό πρέπει να αναλάβουμε δράση όλοι μας.  Το σωματείο, οι σύλλογοι διδασκόντων , οι μαθητές οι γονείς. Η καθημερινή υποβάθμιση των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών  και η διάλυση του Δημόσιου Χαρακτήρα της εκπαίδευσης αφορά όλη την κοινωνία.

Κοντελές Δημήτρης

Τακτικό αιρετό μέλος ΠΥΣΔΕ Λάρισας

Mail: [email protected]   Τηλ. 6977679761                                                                                      

Ρεμπάπης Παναγιώτης

Αναπληρωματικό αιρετό μέλος ΠΥΣΔΕ Λάρισας                                                                                                                                                                                                                                                           Mailrebapis@otenet.gr  Τηλ: 6972031661

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς