Thumbnail
Β ΕΛΜΕ Αχαϊας

Με αφορμή το χτύπημα του Εγκέλαδου στη Λευκάδα

    19-11-2015

   Με αφορμή το χτύπημα του Εγκέλαδου στη Λευκάδα, διαπιστώνουμε ότι βρίσκεται σε ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός ενημέρωσης των μαθητών και των μαθητριών για θέματα αντισεισμικής προστασίας. Λίγες μέρες πριν τον φονικό σεισμό στο νησί του Ιονίου πραγματοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Δάφνης, της περιοχής των Καλαβρύτων, άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού. Η 6η «Ειδική Μονάδα Αντιμετώπισης Καταστροφών» (Ε.Μ.Α.Κ.), παρουσίασε στους μαθητές τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς τον σωστό τρόπο αντίδρασης σε περίπτωση σεισμού. Για την αληθοφανέστερη αναπαράσταση των συνθηκών έκτακτης ανάγκης τέθηκαν σε λειτουργία θερμικές κάμερες , γαιόφωνα τρυπάνια, μικροκάμερες στο πλαίσιο μίας εικονικής διάσωσης εγκλωβισμένων μαθητών. Στην άσκηση πήρε μέρος και το ειδικά εκπαιδευμένο Λαμπραντόρ της Ε.Μ.Α.Κ. Είναι προφανές ότι η απόκτηση γνώσεων για τη σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού, σε μία χώρα με συνεχή σεισμική δραστηριότητα όπως η Ελλάδα, πρέπει να ξεκινά από τις μικρές ηλικίες. Αντίστοιχα προγράμματα πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία σε όλα τα δημοτικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας.

Δεν θα μπαίναμε στη διαδικασία να απαντήσουμε ή να σχολιάσουμε το παραπάνω δελτίο τύπου του υπουργείου, αν δεν αναφερόταν σ’ ένα σχολείο της περιοχής ευθύνης της ΕΛΜΕ Β’ Αχαΐας. Είναι για μας προφανές ότι μια πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών –επιτυχημένη στην εκτέλεσή της - όλων των σχολείων του εν λόγω ορεινού χωριού, προβάλλεται έτσι, ώστε το υπουργείο να «βλογήσει τα γένια του». Η πραγματικότητα είναι ότι η μόνη  πρόβλεψη- εντολή  του κρατικού  μηχανισμού για τα σχολεία αναφορικά με την προετοιμασία προς αντιμετώπιση σεισμού είναι: α) η σύνταξη σχεδίου μνημονίου ενεργειών για τη διαχείριση σεισμικού κινδύνου και β) η υποχρεωτική διενέργεια τριών ασκήσεων ετοιμότητας εντός της κάθε σχολικής μονάδας.

Κατά τα άλλα,  θα περιμέναμε το υπουργείο να επιδείξει εμπράκτως το  ενδιαφέρον του για τη εύρυθμη λειτουργία του σχολείου καλύπτοντας  το από της αρχής του έτους κενό φιλολόγου, ώστε να μπορούν και τα παιδιά αυτά να συμμετέχουν ισότιμα στην εκπαίδευση, ως ορίζει και επιτάσσει το Σύνταγμα. Να αντιληφθεί ότι πρόκειται περί ενός σχολείου που λειτουργεί με συναδέλφους που μοιράζονται σε δυο και τρία σχολεία προκειμένου να συμπληρώσουν ωράριο με όσες συνέπειες έχει αυτό για την καθημερινότητα της σχολικής ζωής. Θα περιμέναμε να ενσκύψει πάνω στα προβλήματα του σχολείου αναφορικά με την παντελή έλλειψη συντήρησης μετά τις περικοπές στη χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων. Και εν τέλει, αν διατείνεται ότι υπάρχει η πολιτική βούληση να διατηρήσει ανοικτά και λειτουργικά αυτά τα σχολεία να δώσει κίνητρα (π.χ. επίδομα δυσμενών συνθηκών-το οποίο έχουμε αιτηθεί) στους εκπαιδευτικούς, ώστε να τα στελεχώσουν.

Αυτή θα ήταν μια έντιμη συμπεριφορά εκ μέρους του υπουργείου, κι όχι το να καρπώνεται πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα