Thumbnail
Της Μαρίας-Βιργινίας Βλάχου

Μεταθέσεις χωρίς μόρια με τις ευλογίες των Αιρετών του ΚΥΣΠΕ!

Της εκπαιδευτικού  Βλάχου Μαρίας-Βιργινίας

      Το παρόν άρθρο αφορά τη μεθοδολογία των μεταθέσεων στην ειδική αγωγή για το σχολικό έτος 2012-2013. Η τοποθέτηση εκπαιδευτικού με λιγότερα μόρια δημιουργεί πολλά ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίο διενεργούνται. Συγκεκριμένα, στο νομό Ιωαννίνων τοποθετήθηκαν δύο νηπιαγωγοί σε θέσεις ειδικής αγωγής. Η μία εκπαιδευτικός με περισσότερα μόρια και η άλλη με λιγότερα μόρια από εμένα. Όσον αφορά τα προσόντα, είμαστε και οι τρεις κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου στην Ειδική Αγωγή.

Τα αποτελέσματα των μεταθέσεων είναι αναρτημένα στη διεύθυνση  http://www.minedu.gov.gr/index.php

       Η εύλογη απορία μου έγκειται στο γεγονός  της  τήρησης ή μη του νόμου ως  και η αγανάκτηση μου στην εκπροσώπησή μου από τους αιρετούς του ΚΥΣΠΕ, κ. Μπράτη και κ. Παληγιάννη, οι οποίοι ήταν σύμφωνοι με την απόφαση απόρριψης της ένστασής μου , καθώς υπήρξε ομοφωνία. Επέτρεψαν την αυθαιρεσία και την αδικία σε μία τόσο σημαντική υπηρεσιακή μεταβολή, όπως αυτή της μετάθεσης. Έχουν γράψει τόσα άρθρα και έχουν εκφωνήσει λόγους προασπίζοντας τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών, για τα οποία  προφανώς αδιαφορούν πλήρως. Εξάντλησα κάθε τρόπο επίλυσης του ζητήματος χωρίς να πάρω τη νομική οδό, αλλά τελικά η μόνη λύση είναι αυτή. Σε μία τεταμένη περίοδο που δε θα έπρεπε να ταλαιπωρείται κανείς και μάλιστα χωρίς δική του ευθύνη, έχω να αντιμετωπίσω μία χρονοβόρα και δαπανηρή διαδικασία αυτή των δικαστηρίων για να δικαιωθώ, αν τελικά δικαιωθώ όταν οριστεί η δικάσιμος που μπορεί να είναι μετά από κάποια χρόνια. Ευτυχώς που οι αιρετοί μας είναι πάντα στη διάθεσή μας.

      Παρατίθενται τα γεγονότα με τις διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις στην ειδική αγωγή, για την καλύτερη κατανόηση του θέματος.

Στις 9/4/2012 καταθέτω ένσταση με αρ. πρ. 1271, η οποία απορρίπτεται με την υπ’ αρ. 15/25-6-2012 Πράξη του ΚΥΣΠΕ. Ακολουθούν οι ενστάσεις μου με τους εξής αριθμούς πρωτοκόλλου 2557/31-7-2012, 2580/26-7-2012, 3930/8-10-2012, με τις οποίες ζητώ να τηρηθεί ο νόμος και να τοποθετηθώ με μετάθεση στο νομό Ιωαννίνων. Η απάντηση σε όλες τις περιπτώσεις είναι πως οι μεταθέσεις στην ειδική αγωγή υλοποιούνται βάσει προσόντων και όχι μορίων. Για την απόφαση του αυτή το ΚΥΣΠΕ επικαλείται τις διατάξεις του άρθρου 21, του ν. 3699/2008 και του τετάρτου μέρους της υπ’ αρ. 128501/Δ1/8-11-2011 εγκυκλίου «Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης». Ανατρέχοντας κανείς στα παραπάνω εδάφια, δεν αναφέρεται πουθενά ότι οι μεταθέσεις γίνονται βάσει προσόντων και όχι μορίων. Αντιθέτως, αναφέρονται τα προσόντα που πρέπει να κατέχουν οι εκπαιδευτικοί κατά σειρά προτεραιότητας για να έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης σε κενές οργανικές θέσεις της Ειδικής Αγωγής. Ο ν. 3699/2008 «Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» ορίζει στην πρώτη παράγραφο του άρθρου 16 ότι η στελέχωση των ΣΜΕΑΕ και των ΤΕ γίνεται από εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με σπουδές στην ΕΑΕ, οι οποίοι τοποθετούνται με τα ισχύοντα κριτήρια της γενικής εκπαίδευσης με μετάθεση, διορισμό, απόσπαση ή αναπλήρωση. Τα κριτήρια αυτά αφορούν τα μόρια που συγκεντρώνει ο εκπαιδευτικός και αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 16 του Π.Δ. 50/1996 και στην υπ’ αρ. 128501/Δ1/8-11-2011 εγκύκλιο «Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», στο δεύτερο μέρος της.

    Εν προκειμένω , στη μία περίπτωση η επιλογή έγινε με βάση τα μόρια που συγκέντρωνε η συνάδελφος, τα οποία ήταν περισσότερα και στη δεύτερη περίπτωση που η συνάδελφος είχε λιγότερα μόρια, προηγήθηκε εμού με το επιχείρημα ότι είναι κάτοχος πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίου στην ειδική αγωγή, πράγμα όμως που δεν προσθέτει μόρια, αλλά αποτελεί μια εκ των πολλών προϋποθέσεων-προσόντων για να καταθέσει κανείς αίτηση μετάθεσης. Πρόκειται για προσόν το οποίο έπεται του μεταπτυχιακού, και τα προσόντα δε συνυπολογίζονται, αλλά σε κάθε περίπτωση λαμβάνεται υπόψη αυτό που προηγείται, όπως αναφέρεται στο ν. 3699/2008 και στην εγκύκλιο υπ’ αρ. 128501/Δ1/8-11-2011. Με άλλα λόγια, στην μία περίπτωση διενεργείται μετάθεση με βάση τα μόρια της εκπαιδευτικού εφαρμόζοντας το νόμο και στην άλλη με βάση τα προσόντα της ως άνω  εγκυκλίου . Ως εκ τούτου, μου αφαιρούν το δικαίωμα μετάθεσης στο ν. Ιωαννίνων, ο οποίος είναι ένας πολύ “κλειστός” νομός και γίνονται ελάχιστες μεταθέσεις κάθε χρόνο, ενώ έχω περισσότερα μόρια από τη μία εκ των δύο συναδέλφων. Ο νόμος, όμως, είναι σαφής, πρέπει να τηρηθεί και να διορθωθεί το λάθος που έγινε.

                                                                                 

                                                                                Με  εκτίιμηση

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τρόφιμα
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
Η ελληνική κουζίνα στην κορυφή του κόσμου, στα βραβεία του Taste Atlas - Τα δέκα φαγητά που μας έδωσαν την πρωτιά
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών