Thumbnail

Του  Παναγιώτη Κάτσικα

Στο μικροσκόπιο έχουν μπει 104 τμήματα όπου δεν περνούν την βάση του 10 την οποία το Υπ. Παιδείας σκοπεύει να  επαναφέρει. Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "ΤΑ ΝΕΑ" έρχονται συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολών με κριτήριο τους εισακτέους που έχουν στο βαθμό που θα εφαρμοστεί ο περιορισμός του βαθμολογικού ορίου.

Με πολιορκητικό κριό την βάση του 10 ανοίγει  το Υπουργείο Παιδείας το δρόμο για τον αφανισμό τμημάτων και σχολών.  Δεν θα υπάρχει η δυνατότητα να  εισαχθούν φοιτητές που θα γράψουν κάτω από την  βαθμολογική οριοθέτηση της βάσης του 10.
Με λίγα λόγια,  για παράδειγμα στο τμήμα της Ηλεκτρολογίας του ΤΕΙ Λαμίας το οποίο είχε φέτος  167 εισακτέους  την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά θα έχει μηδέν,  που  αυτόματα αυτό σημαίνει ότι  θα μπει λουκέτο ή θα συγχωνευτεί.

Ο Υπουργός  Κων. Αρβανιτόπουλος ακολουθώντας την κυβερνητική πολιτική του οικονομικού και κοινωνικού στραγγαλισμού επεξεργάζεται  το πώς θα εξιδικεύσει,  με βάση τις ιδιαιτερότητες που έχει το κάθε ίδρυμα,  τον κλείσιμο ή τη συγχώνευση τους.  Σύμφωνα με στοιχεία  τα οποία έχει επεξεργαστεί το Υπουργείο Παιδείας στο στόχαστρο βρίσκονται 104 τμήματα.
Σύμφωνα με τα ΝΕΑ   τα τμήματα αυτά δεν είναι τα μόνα καθώς θα έρθουν αλλαγές και σε αυτά που έχουν υψηλή εξειδίκευση (μετεξελίσωντάς τα ίσως σε μεταπτυχιακά) και με παρεμφερή γνωστικά αντικείμενα.

Το  δεύτερο όπλο του Υπουργείου Παιδείας που θα βοηθήσει τον μετασχηματισμό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θεσμό που θα έχουν πρόσβαση  λίγοι  και εκλεκτοί είναι  η αξιολόγηση των πανεπιστημίων. Η διαδικασία αυτή στην  οποία μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι ενάντια  θα  αξιολογήσει τα τμήματα με βάση  το  αν οι απόφοιτοι τους απορροφούνται σύντομα στην αγορά εργασίας, αν έχουν κακές αναλογίες διδακτικού προσωπικού – φοιτητών, αν διαθέτουν δικές τους εγκαταστάσεις, αν παράγουν μικρό αριθμό πτυχιούχων και άλλα. Φυσικά όπως καταλαβαίνουμε πολλά τμήματα τα  οποία εδώ και καιρό με έντεχνό τρόπο υποβάθμιζε η εκάστοτε ηγεσία του Υπ.Παιδείας τώρα θα έρθει να βγάλει «ότι δεν πληρούν τις προδιαγραφές»
 

Για τους απόφοιτους του 13’ θα ισχύσει το μέτρο της βάσης του 10

Να σημειώσουμε πως περισσότεροι από  τρεις στους δέκα υποψηφίους (34 %) μπήκαν στα ΤΕΙ κυρίως αλλά και σε ορισμένες σχολές ΑΕΙ, με βαθμολογία κάτω από τη βάση

Οι πίνακες είναι  απο  δημοσιεύμα της Εφημερίδας "Τα ΝΕΑ"

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαιδευτικοί
Ένας εκπαιδευτικός αλλά... δύο, τρία ή περισσότερα σχολεία
Πως επιδρά στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς αλλά και μέσα στην τάξη η εξάντληση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε περισσότερα από ένα σχολεία
Ένας εκπαιδευτικός αλλά... δύο, τρία ή περισσότερα σχολεία
Σχολεία
Από το δημόσιο σχολείο στη «σχολική μονάδα»: Το νέο διοικητικό μοντέλο και τα διεθνή παραδείγματα

Η συζήτηση για την «αυτονομία» των σχολικών μονάδων και τον αναβαθμισμένο ρόλο των διευθυντών επανέρχεται...

Από το δημόσιο σχολείο στη «σχολική μονάδα»: Το νέο διοικητικό μοντέλο και τα διεθνή παραδείγματα
Εθνικό Απολυτήριο: Κλειστά σχολεία στις 16/12 – Μαθητές σε καταλήψεις για «μπλόκο» στις τριπλές Πανελλαδικές
Εθνικό Απολυτήριο: Κλειστά σχολεία στις 16/12 – Μαθητές σε καταλήψεις για «μπλόκο» στις τριπλές Πανελλαδικές
Δυναμικές κινητοποιήσεις στις 16 Δεκεμβρίου: Οι μαθητές ετοιμάζουν καταλήψεις, αποχές και μαζικές δράσεις ενάντια στο Εθνικό Απολυτήριο
Εθνικό Απολυτήριο: Κλειστά σχολεία στις 16/12 – Μαθητές σε καταλήψεις για «μπλόκο» στις τριπλές Πανελλαδικές
μαθητές
Λειτουργικός αναλφαβητισμός: Όταν οι μαθητές δεν κατανοούν τι διαβάζουν
Κι όμως, το 20% των μαθητών δεν κατανοεί τι διαβάζει - Γιατί συμβαίνει αυτό; Η έκθεση του 2024 και τα βαθύτερα αίτια του λειτουργικού αναλφαβητισμού
Λειτουργικός αναλφαβητισμός: Όταν οι μαθητές δεν κατανοούν τι διαβάζουν