εκπαιδευτικοι
Εικόνες από τη συνέλευση των προέδρων

Έγινε χθες στο 6ο ΕΠΑΛ Αθήνας, στους Αμπελόκηπους, η γενική συνέλευση των προέδρων των ΕΛΜΕ όλης της χώρας. Πρόκειται για το ανώτερο όργανο του κλάδου των καθηγητών μετά το συνέδριο, όπου παίρνονται βασικές αποφάσεις για τα αιτήματα και το πρόγραμμα δράσης του κλάδου.

Οι πρόεδροι και οι αντιπρόσωποι των κατά τόπους ενώσεων (ΕΛΜΕ) μετέφεραν το γκρίζο κλίμα, που υπάρχει στα σχολεία:

  • Τελειώνει ο Οκτώβρης και υπάρχουν χιλιάδες κενά, με αποτέλεσμα να χάνονται πολλές διδακτικές ώρες.
  • Οι υπηρεσίες του υπουργείου δεν έχουν κατορθώσει να ολοκληρώσουν  ούτε καν την επιλογή των υποδιευθυντών, λείπουν βιβλία ακόμα και σε  πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ φυσικά δεν υπάρχουν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί παρά μόνο στις εξαγγελίες...
  • Την ίδια στιγμή οι συνάδελφοι προσπαθούν να διαχειριστούν τα σε πολλές περιπτώσεις υπεράριθμα τμήματα με τον βραχνά της ύλης πανταχού παρόντα...αλήθεια πώς θα βγει η ύλη χωρίς να διδάσκονται τα μαθήματα;
  • Ακόμα οι εκπαιδευτικοί είναι υπερφορτωμένοι με διάφορες γραφειοκρατικές εργασίες, που τους αποσπούν από το αντικείμενο διδασκαλίας τους ενώ καταγγέλθηκαν πιέσεις στα σχολεία από Δ/ντες με παραβίαση του εργασιακού ωραρίου, ανάθεση εργασιών παράταιρων(π.χ. φύλαξη) κλπ.
  • Το υπουργείο αντί να δει τις ελλείψεις και να υποστηρίξει το έργο μας, εξαγγέλλει νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες (π.χ. εξετάσεις στην έκτη δημοτικού και την τρίτη γυμνασίου, ελεύθερη επιλογή σχολείου, νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία),οι οποίες το πιο πιθανό είναι ότι θα βάλουν νέα εμπόδια στο στόχο μας για ένα δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά χωρίς φτώχια και διακρίσεις κατηγοριοποιώντας τα σχολεία και διχάζοντας τους συναδέλφους.
  • Κι η φτώχια δεν είναι μόνο στα κονδύλια του υπουργείου... Χτυπάει και την πόρτα του συναδέλφου. Κι ένας πένης εκπαιδευτικός (με χειρότερη κατηγορία τους χρόνια αδικημένους αναπληρωτές συναδέλφους) δεν είναι αντικειμενικά σε θέση να διδάξει και να εμφυσήσει στους μαθητές του αξίες ζωής.

Μπροστά σ' αυτήν την άθλια κατάσταση

  • η γενική συνέλευση αποφάσισε να επισημάνει την ολιγωρία της ηγεσίας της ΟΛΜΕ και να της υπενθυμίσει το ρόλο της δηλ. τις πρωτοβουλίες, που πρέπει να πάρει για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και της αξιοπρέπειας του εκπαιδευτικού απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική που ασκείται.
  • Επισημάνθηκε η ανάγκη μεγαλύτερης συνεργασίας με τις Ενώσεις των Γονέων και με τους άλλους εκπαιδευτικούς κλάδους, καθώς νίκη χωρίς συμμαχίες είναι δύσκολο να υπάρξει. Φυσικά οι συμμαχίες δεν περιορίζονται εκεί: είμαστε εργαζόμενοι σε μια κοινωνία, που το δικαίωμα στη ζωή και στη δημόσια υγεία αμφισβητούνται όλο και εντονότερα ... επομένως  έχουμε σημαντικό ρόλο, αν θέλουμε ν' αλλάξουν τα πράγματα. Στο πλαίσιο αυτό ήταν συγκινητική η τοποθέτηση της ΕΛΜΕ Καρδίτσας για τα δεινά, που έφεραν οι πρόσφατες πλημμύρες...και τη συγκινητική, όπως είπε, βοήθεια και αλληλεγγύη, που πρόσφεραν τα εκπαιδευτικά σωματεία κι όχι μόνο...
  • Ως προς τις αποφάσεις καταδείχτηκε το δράμα του παλαιστινιακού λαού και αποφασίστηκε να απαιτήσουμε με ψήφισμα αλλά και συμμετοχή στα συλλαλητήρια την άμεση ειρήνευση στην περιοχή με την αναγνώριση ανεξάρτητου παλαιστινιακού κράτους.
  • Επίσης αποφασίστηκε να γίνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο την ερχόμενη Τετάρτη 25 Οκτωβρίου, για να απαιτήσουμε να σταματήσουν οι διώξεις των συναδέλφων μας. Δεν επιτρέπεται να διώκονται συνάδελφοι γιατί "άσκησαν αναιτιολόγητη κριτική στις πράξεις της διοίκησης" ή να διώκεται το δικαίωμα στην απεργία όπως π.χ. στο Ρέθυμνο πρόσφατα.
  • Στη συνέλευση μπήκαν διάφορες προτάσεις για απεργία μέσα στο Νοέμβρη μαζί με τους υγειονομικούς, τους δασκάλους κλπ., οι οποίες όμως δεν συγκέντρωσαν τα 2/3 των ψήφων των παρευρισκομένων (έτσι λέει το καταστατικό της ΟΛΜΕ).Υπάρχει βέβαια η δυνατότητα απεργιακής κινητοποίησης, η οποία χρειάζεται μαζική συμμετοχή αλλά και γενικές συνελεύσεις αμέσως μετά για εκτίμηση και πιθανή κλιμάκωση του αγώνα.
  • Ως προς το θέμα της αξιολόγησης επαναβεβαιώθηκε η αντίθεση του κλάδου απέναντι στην ατομική αξιολόγηση (με ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη των νεοδιόριστων συναδέλφων). Αποφασίστηκε επίσης με 72% απεργία-αποχή του κλάδου από μέντορες και συντονιστές. Ως προς την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας υπήρξαν δύο προτάσεις: η μία για απεργία-αποχή την οποία έχουν υιοθετήσει ήδη 25 ΕΛΜΕ και η άλλη για "ενιαία κείμενα". Και οι δύο προτάσεις πήραν πάνω από το 50% των προέδρων, αλλά έγινε τελικά δεκτή η πρόταση για τα "ενιαία κείμενα", καθώς έχει θεωρηθεί ότι δεν πρόκειται για απεργιακή κινητοποίηση.
  • Δέχτηκε έντονη κριτική η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ για την καθυστέρηση της πρότασης για τα "ενιαία κείμενα"...καθώς τα περισσότερα σχολεία έχουν αναρτήσει ήδη τους στόχους και τα σχέδια δράσης. Φυσικά η κριτική έχει και άλλες πιο ουσιαστικές παραμέτρους, όπως το μη ενιαίο της αντίδρασης σε όλες τις μορφές αξιολόγησης.
  • Σε κάθε περίπτωση πρέπει ο κλάδος να βρει άμεσα αγωνιστικό βηματισμό και να αμφισβητήσει εντονότερα την κυρίαρχη πολιτική.

Τα παιδιά μας δε θα γίνουν θεατές και υποτελείς ούτε εμείς βαστάζοι εντολών, που καταρρακώνουν τη δημόσια - δωρεάν εκπαίδευση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι αποκαλύπτει για τον χαρακτήρα σας αν βρίζετε - ποια είναι τα οφέλη;

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 4/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apth
Θεσσαλονίκη: Επίθεση έξω από το σπίτι του κοσμήτορα της Νομικής του ΑΠΘ, Παναγιώτη Γκλαβίνη
«Κάτω τα χέρια από τις φοιτήτριες και τους φοιτητές που αγωνίζονται για δημόσια και δωρεάν Παιδεία. Ούτε σκέψη για ιδιωτικά ΑΕΙ»
Θεσσαλονίκη: Επίθεση έξω από το σπίτι του κοσμήτορα της Νομικής του ΑΠΘ, Παναγιώτη Γκλαβίνη