sxoleio
Ποτέ δεν είναι αργά για μία νέα αρχή

Μία γυναίκα 92 χρονών από την Ινδία πήγε για πρώτη φορά σχολείο πριν από έξι μήνες και κατάφερε τελικά να διαβάζει και να γράφει, αποτελώντας έμπνευση και για άλλες γυναίκες στο χωριό της, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η Σαλίμα Χαν, που γεννήθηκε το 1931 και παντρεύτηκε σε ηλικία 14 ετών, δύο χρόνια πριν από την ανεξαρτησία της Ινδίας το 1947, ανέκαθεν ονειρευόταν να γνωρίζει γραφή και ανάγνωση. Όταν ήταν παιδί, δεν υπήρχε σχολείο στο χωριό της.

Πριν από έξι μήνες, συνοδευόμενη στον δρόμο για το σχολείο από τη σύζυγό του εγγονού της στο Μπουλαντσάρ, στην πολιτεία της Ουτάρ Πραντές (βόρεια), ξεκίνησε τελικά τα μαθήματα δίπλα σε μαθητές νεότερους από αυτή τουλάχιστον κατά οκτώ δεκαετίες.

Η ιστορία της Χαν συγκέντρωσε την προσοχή ύστερα από την κυκλοφορία ενός βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο μετρούσε από το 1 στο 100.

«Τα εγγόνια μου με ξεγελούσαν να τους δίνω περισσότερα χρήματα, διότι δεν γνώριζα να μετρώ τα χαρτονομίσματα», δήλωσε η ίδια στην εφημερίδα Times of India. «Οι ημέρες αυτές πέρασαν».

Το ποσοστό όσων γνωρίζουν γραφή και ανάγνωση στην Ινδία είναι περίπου 73%, σύμφωνα με την απογραφή του 2011.

«Η ιστορία της ενισχύει την πεποίθηση ότι δεν υπάρχει όριο ηλικίας για το κυνήγι της γνώσης», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Λακσίμι Παντέι, αξιωματούχος της υπηρεσίας εκπαίδευσης. Εθελοντές που συμμετείχαν σε κυβερνητική πρωτοβουλία υπέρ της εκπαίδευσης για όλους εντόπισαν την Χαν ως πιθανή μαθήτρια και την ενθάρρυναν να εγγραφεί στο σχολείο, εξήγησε η Παντέι.

Σύμφωνα με τη διευθύντρια του σχολείου, την Πρατίμπα Σάρμα, οι δάσκαλοι αρχικά ήταν «επιφυλακτικοί» με την ιδέα να διδάξουν την Χαν αλλά γρήγορα τους κέρδισε το «πάθος» της για μελέτη.

«Δεν μας έκανε καρδιά να της αρνηθούμε», δήλωσε η Σάρμα στην εφημερίδα Times of India.

Μετά την εγγραφή της στο σχολείο, 25 γυναίκες του χωριού της, μεταξύ των οποίων δύο νύφες της, ξεκίνησαν επίσης να κάνουν μαθήματα γραφής και ανάγνωσης, σύμφωνα με τη Σάρμα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Στέφανος Παραστατίδης
ΠΑΣΟΚ: Ερωτήματα για τη διαφάνεια στην προμήθεια 177.000 κιτ ρομποτικής στα σχολεία
Το ΠΑΣΟΚ–ΚΙΝΑΛ ζητά επίσημες απαντήσεις για πιθανές υπερκοστολογήσεις και για την απουσία ενημέρωσης γύρω από την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
ΠΑΣΟΚ: Ερωτήματα για τη διαφάνεια στην προμήθεια 177.000 κιτ ρομποτικής στα σχολεία
παν. ιωαννινων
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Αναγόρευση του Μ. Κανατζίδη σε Επίτιμο Καθηγητή του Τμήματος Χημείας
Πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων η τελετή αναγόρευσης του Καθηγητή του Northwestern University και Senior Scientist στο Argonne National...
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Αναγόρευση του Μ. Κανατζίδη σε Επίτιμο Καθηγητή του Τμήματος Χημείας
απθ
ΑΠΘ: Προσβασιμότητα & τεχνητή νοημοσύνη - Η καινοτομία στην υπηρεσία της συμπερίληψης
Μια ημερίδα που φωτίζει πώς η τεχνητή νοημοσύνη και η καινοτομία μπορούν – ή δεν μπορούν – να εξασφαλίσουν πραγματική προσβασιμότητα για όλους.
ΑΠΘ: Προσβασιμότητα & τεχνητή νοημοσύνη - Η καινοτομία στην υπηρεσία της συμπερίληψης
λοκ
Σοφία Ζαχαράκη: Στόχος των lockers στα σχολεία η βελτίωση της καθημερινότητας των μαθητών, ελαφρύνοντας την τσάντα, ενισχύοντας την υπευθυνότητα και την αυτοοργάνωση
Η νέα πρωτοβουλία για σχολικές θυρίδες και η συμβολή της στη βελτίωση της σχολικής πραγματικότητας
Σοφία Ζαχαράκη: Στόχος των lockers στα σχολεία η βελτίωση της καθημερινότητας των μαθητών, ελαφρύνοντας την τσάντα, ενισχύοντας την υπευθυνότητα και την αυτοοργάνωση