«Τα σχολεία σήμερα αντιμετωπίζουν πολυεπίπεδα προβλήματα και οι εκπαιδευτικοί για ακόμη μία φορά βρίσκονται στο στόχαστρο και καλούνται να επωμιστούν ακόμη έναν όγκο γραφειοκρατίας»

Τόσο η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όσο η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι ένα εγχείρημα το οποίο η κυβέρνηση διανθίζει με πολύ ελκυστική ορολογία.

Παρουσιάζεται ως πανάκεια, ως η λύση για τα εκπαιδευτικά προβλήματα, συνδέεται με μια ρητορική περί συλλογικού προγραμματισμού, αυτοαξιολόγησης και δημοκρατικού σχεδιασμού, συνεχούς βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όμως αυτό δεν ισχύει. 

Στην πραγματικότητα, τα σχολεία σήμερα αντιμετωπίζουν πολυεπίπεδα προβλήματα και οι εκπαιδευτικοί για ακόμη μία φορά βρίσκονται στο στόχαστρο και καλούνται να επωμιστούν ακόμη έναν όγκο γραφειοκρατίας προκειμένου να υπερηφανευτούν οι κυβερνώντες ότι "αξιολογήσαμε τα σχολεία μας και τους εκπαιδευτικούς μας". 

Στην Ελλάδα έχουμε ένα κατεξοχήν συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα όπου υπάρχει ένα συγκεκριμένο αναλυτικό πρόγραμμα, ένα συγκεκριμένο σχολικό εγχειρίδιο για όλα τα παιδιά. Πότε θα αλλάξει αυτό; Πόσα χρόνια ακόμη θα έχουμε τα ίδια σχολικά εγχειρίδια, το ίδιο αναλυτικό πρόγραμμα; Οι εκπαιδευτικοί καλούμαστε να επιμορφωνόμαστε συνεχώς, να εφαρμόζουμε καινοτόμες διδακτικές πρακτικές. Τα σχολικά βιβλία ποτέ επιτέλους θα αλλάξουν; Φέτος διδάσκω στη Β' Δημοτικού και κάθε μέρα διαπιστώνω ποσό κακό είναι το σχολικό εγχειρίδιο των Μαθηματικών. Αυτό το βιβλίο πότε θα αλλάξει; Πόσες γενιές εκπαιδευτικών και μαθητών θα κληθούν να το χρησιμοποιήσουν διαπιστώνοντας κάθε μέρα πόσο ακατάλληλο είναι; Θα κριθούμε πρώτα εμείς αν διδάσκουμε καλά τα γνωστικά αντικείμενα και μετά θα ανανεωθούν τα σχολικά εγχειρίδια; 

Εκτός αυτού, η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τίθεται ως φόβητρο στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς. "Θα είστε οι πρώτοι που θα αξιολογηθείτε και μετά θα μονιμοποιηθείτε". Αν δεν αξιολογηθείτε, δε θα μονιμοποιηθείτε(;). Και ποιοι ακριβώς είναι αυτοί οι νεοδιόριστοι που θα βιώσουν πρώτοι αυτή την "καινοτομία" της ατομικής αξιολόγησης; Είναι εκπαιδευτικοί που έχουν διατελέσει αναπληρωτές τουλάχιστον μια δεκαετία ο καθένας και η καθεμία, που έχουν πάμπολλα προσόντα, με τα οποία ούτως ή άλλως πέτυχαν τον διορισμό τους μέσω του προσοντολογίου του ΑΣΕΠ. Είναι αφελές να πιστέψουμε ότι ειδικά αυτοί οι εκπαιδευτικοί φοβούνται την αξιολόγηση. Δε φοβούνται καμία ατομική αξιολόγηση. 

Δε φοβόμαστε την αξιολόγησή μας. Δεν εμπιστευόμαστε όμως τους σκοπούς της κυβέρνησης, η οποία θέλει να μετακυλήσει τις ευθύνες της για την κατάσταση της εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς. Μιας κυβέρνησης που αδιαφορεί συστηματικά για το γεγονός ότι κάνουμε μάθημα σε ακατάλληλα σχολικά κτίρια χρόνια τώρα, σε κτίρια που δε θερμαίνονται καλά, σε σχολεία που πλημμυρίζουν με τη βροχή. Μιας κυβέρνησης που το κύριο μέλημά της είναι να κάνουμε τηλεκπαίδευση από τα σπίτια μας, με τον δικό μας εξοπλισμό, σε περίπτωση που χιονίσει μία μέρα, ενώ δεν ενδιαφέρεται για το αν έχουμε ρεύμα στα σπίτια μας εκείνη την ημέρα, για το πόσα νοικοκυριά αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και ζουν σε σπίτια με ανεπαρκή θέρμανση. 

Και ξαφνικά η αξιολόγηση είναι αυτή που θα λύσει όλα μας τα προβλήματα;! 
Αξιολογήστε μας, λοιπόν, αν νομίζετε ότι αυτή είναι η λύση! 
Αλλά αξιολογήστε πρώτα τη δική σας ευθύνη σε όλα αυτά... 

* Μαριάννα Λεπίδα, Νεοδιόριστη εκπαιδευτικός ΠΕ70  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber