ειδική αγωγή σεμινάριο
Thumbnail
Είναι προφανές ότι οι γνώσεις Χημείας και Βιολογίας πολλών αποφοίτων του Τμήματος Φυσικής, της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ περιορίζονται σ’ αυτές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ οι σχετικές με τις Μεθόδους Διδασκαλίας Φυσικής γνώσεις είναι μηδενικές

Επειδή η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού και η εκπαιδευτική πολιτική είναι κλάδος της πολιτικής, καταθέτω τις ακόλουθες σκέψεις μου σχετικά με την ενοποίηση του κλάδου ΠΕ04-Φυσικών Επιστημών. Η ενοποίηση αυτή θα είναι προς όφελος της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες, στο πλαίσιο της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κυρίως στα Σχολεία της Ελληνικής επαρχίας και θα καταργήσει την ιδιότυπη αντιπαράθεση των ειδικοτήτων του κλάδου, που ενισχύθηκαν και με τους τελευταίους διορισμούς. Ξεκινώ με αυτές τις σκέψεις, αν και θα ήθελα να καταθέσω και συγκεκριμένες προτάσεις μου, στις Επιστημονικές Ενώσεις, Εταιρείες, Ομάδες κ.α. που εκπροσωπούν Φυσικούς, σχετικά με την κριτική που ασκούν για τους διορισμούς ΠΕ04.01-Φυσικών και την ποιότητα των επιχειρημάτων που υιοθετούν. Προέχει όμως η κατάθεση αυτών των απόψεών μου.

Επειδή είμαι Φυσικός, επέλεξα να μελετήσω τον Οδηγό των Προπτυχιακών Σπουδών, του Τμήματος Φυσικής, της Σχολής Θετικών Επιστημών, του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σύμφωνα με τον Οδηγό: « … οι απόφοιτοι του Τμήματος Φυσικής δύνανται να ασχοληθούν, ανάλογα με το περιεχόμενο των σπουδών τους, ενδεικτικά, με … Την εκπαίδευση, σε Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και την τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, δημόσια και ιδιωτική, φροντιστήρια, δημόσια και ιδιωτικά Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης και λοιπούς φορείς μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με αντικείμενο διδασκαλίας τη φυσική καθώς και κάθε άλλο γνωστικό αντικείμενο που σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με τη φυσική και τις εφαρμογές της, όπως ραδιοηλεκτρολογία, πληροφορική, περιβάλλον, ενέργεια.». Οι Τομείς του Τμήματος είναι πέντε (5): Αστροφυσικής, Ηλεκτρονικής – Υπολογιστών – Τηλεπικοινωνιών και Αυτοματισμού, Φυσικής Περιβάλλοντος, Πυρηνικής Φυσικής και Φυσικής Στοιχειωδών Σωματιδίων και Φυσικής Συμπυκνωμένης Ύλης και αντίστοιχες είναι οι Κατευθύνσεις που επιλέγονται στο Ζ’ εξάμηνο. Οι φοιτήτριες/φοιτητές του Τμήματος μπορούν να επιλέξουν τρία (3) ελεύθερα μαθήματα, στα οποία συγκαταλέγονται και τα Χημεία (4 ώρες/εβδομάδα – ECTS 6), Εργαστήριο Χημείας (4 ώρες/εβδομάδα – ECTS 6), Θέματα Σύγχρονης Κυτταρικής Βιολογίας (4 ώρες/εβδομάδα – ECTS 6) και Μέθοδοι Διδασκαλίας Φυσικής (4 ώρες/εβδομάδα – ECTS 6).

Είναι προφανές ότι οι γνώσεις Χημείας και Βιολογίας πολλών αποφοίτων του Τμήματος Φυσικής, της Σχολής Θετικών Επιστημών, του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών περιορίζονται σ’ αυτές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ οι σχετικές με τις Μεθόδους Διδασκαλίας Φυσικής γνώσεις είναι μηδενικές.

Λύση στο πρόβλημα αποτελεί, κατά την άποψή μου, η παρακολούθηση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ειδίκευσης: Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Καθηγητών Φυσικών Επιστημών (ΚΦΕ), του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (https://www.eap.gr/education/postgraduate/annual/postgraduate-specialization-of-teachers-of-natural-sciences/), συνδυασμένου με τροποποιήσεις νόμων. Σκοπός του προγράμματος είναι η Μεταπτυχιακή Ειδίκευση Εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις βασικές επιστημονικές κατευθύνσεις των Φυσικών Επιστημών. Το πρόγραμμα έχει ελάχιστη διάρκεια φοίτησης δύο (2) χρόνια και δέχεται κατόχους πτυχίου ή διπλώματος ανώτατης εκπαίδευσης συγγενούς γνωστικού αντικειμένου. Οι απόφοιτες/απόφοιτοί του θα πρέπει να είναι οι μόνες/μόνοι που θα έχουν άδεια διδασκαλίας μαθημάτων Φυσικών Επιστημών, πέρα από αυτό της Α' Ανάθεσης, τόσο στην ιδιωτική, όσο και στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η κατοχή του σχετικού πτυχίου πρέπει να είναι απαραίτητο προσόν διορισμού Μόνιμου Εκπαιδευτικού ή πρόσληψης Αναπληρωτή Εκπαιδευτικού στη Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Τα παραπάνω αποτελούν «τροφή» για σκέψη και διάλογο και είμαι βέβαιος πως επιδέχονται πολλών βελτιώσεων!

Dr Αργύρης Δ. Ψαλίδας, MEd

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κακοκαιρία «Bogdan»: Μήνυμα από το 112 - «Αποφύγετε άσκοπες μετακινήσεις»

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΓΡΑΠΤΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΣΕΠ: Αιτήσεις, ΎΛΗ και εξ αποστάσεως προετοιμασία

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

δημόσιο προσλήψεις
Μεγάλο κύμα 6400 προσλήψεων στο δημόσιο (φορείς, δήμους υπουργεία)
Μεγάλο κύμα προσλήψεων και διορισμών έρχεται στο δημόσιο, σε φορείς, δήμους, υπουργεία, περιφέρειες μέσω ΑΣΕΠ αλλά και εκτός με προκηρύξεις που έχουν...
Μεγάλο κύμα 6400 προσλήψεων στο δημόσιο (φορείς, δήμους υπουργεία)
Κακοκαιρία «Bogdan»: Μήνυμα από το 112 - «Αποφύγετε άσκοπες μετακινήσεις»
Μήνυμα από το 112 ενόψει της κακοκαιρίας «Bogdan» - «Αποφύγετε άσκοπες μετακινήσεις κατά τη διάρκεια των έντονων φαινομένων και ακολουθήστε τις...
Κακοκαιρία «Bogdan»: Μήνυμα από το 112 - «Αποφύγετε άσκοπες μετακινήσεις»