Σχετικά με την Επιλογή Διευθυντών σχολείων μετά την τροπολογία του ΥΠΑΙΘ που ψηφίστηκε
Με τροπολογία επιχειρούν διαδικασίες fast track για την επιλογή διευθυντών - Εντός του έτους (2022) το ΥΠΑΙΘ μπορεί να προχωρήσει στην προκήρυξη επιλογή των Διευθυντών Σχολείων

Η θητεία των διευθυντών/τριών σχολικών μονάδων έχει λήξει, από τον Αύγουστο του 2021, και με αποκλειστική ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ έχει καθυστερήσει η διαδικασία των κρίσεων.

Μάλιστα, το Υπουργείο Παιδείας χρειάστηκε 9 ολόκληρους μήνες για την επιλογή των νέων Διευθυντών/τριών Εκπαίδευσης. Εξάλλου, η παρατεταμένη χρονοκαθυστέρηση των τελικών αποτελεσμάτων είναι απόρροια των πιέσεων για την εκλογή των «αρεστών» της κυβέρνησης.

Η «αριστεία» και η «αξιοπιστία» της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ δε σταματά εδώ.

Η κ. Κεραμέως με αιφνιδιαστική τροπολογία (που ψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής) στο τελευταίο και άσχετο, με τα θέματα της εκπαίδευσης, νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας πριν το κλείσιμο της Βουλής για τις διακοπές του καλοκαιριού, προβλέπει:

Νέα σύνθεση του ΠΥΣΠΕ - ΠΥΣΔΕ Επιλογής που απαρτίζεται από 1. τον Διευθυντή/ντρια Εκπαίδευσης, 2. Συντονιστή/ντρια, 3. Τρεις (3) εκπαιδευτικούς στελέχη εκπαίδευσης. Ασφαλώς και δεν προβλέπεται συμμετοχή αιρετών στο Συμβούλιο Επιλογής με τους οποίους θεωρεί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ πως έχει «καθαρίσει» μετά τον ορισμό των δοτών αιρετών.

Αλλάζει η σειρά επιλογής και οι Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων θα προηγηθούν από την επιλογή των Συμβούλων Εκπαίδευσης και βέβαια των Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών Εκπαίδευσης.

Αυτό σημαίνει ότι εντός του έτους το ΥΠΑΙΘ μπορεί να προχωρήσει στην προκήρυξη επιλογή των Διευθυντών Σχολείων

Αναλυτικά και συγκεκριμένα

Με την τροπολογία καταργείται  η συμμετοχή των Εποπτών   Ποιότητας και Συμβούλων  Εκπαίδευσης  και κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου, το Τοπικό Συμβούλιο Επιλογής  αποτελείται από τα εξής μέλη:

α) Τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, με τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως Πρόεδρο,

β) έναν Συντονιστή Εκπαιδευτικού Εργου Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατά περίπτωση, ο οποίος υπάγεται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή του οποίου η αρμοδιότητα εκτείνεται και σε αυτή, με τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως Αντιπρόεδρο,

γ) τρεις (3) εκπαιδευτικούς, οι οποίοι:

γα) υπηρετούν με οργανική Θέση στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και

γβ) έχουν: 1) ο Πρώτος τουλάχιστον εικοσαετή και οι υπόλοιποι τουλάχιστον δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα Εκπαίδευσης, καθώς και υπηρεσία σε Θέση στελέχους της εκπαίδευσης των περ. α) έως γ) και στ) έως κ) της παρ. 2 του άρθρου 30

ή

ΙΙ) τουλάχιστον εικοσαετή και δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία αντίστοιχα, αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που Πληρούν την προϋπόθεση της υπηρεσίας σε Θέση στελέχους της εκπαίδευσης του στοιχείου 1). Το μέλος της περ. β) επιλέγεται, με τον αναπληρωτή του, από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος με βάση τα ακαδημαϊκά του προσόντα. Αν δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από υποψηφίους του προηγούμενου εδαφίου, ως μέλος της περ. β), με τον αναπληρωτή του, ορίζεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, εκπαιδευτικός που υπηρετεί με οργανική θέση στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης που υπάγονται στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και έχει τουλάχιστον εικοσιπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία στην οικεία βαθμίδα εκπαίδευσης, καθώς και υπηρεσία σε Θέση στελέχους της εκπαίδευσης των περ. α) έως γ) και στ) έως κ) της παρ. 2 του άρθρου 30, με κριτήρια επιλογής την ιεραρχική Θέση και τα χρόνια της υπηρεσίας σε θέση στελέχους εκπαίδευσης κατά τα παραπάνω.

Εάν δεν υπάρχουν υποψήφιοι που πληρούν την προϋπόθεση της υπηρεσίας σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης του προηγούμενου εδαφίου, ως μέλος επιλέγεται από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, εκπαιδευτικός με τουλάχιστον τριακονταετή εκπαιδευτική υπηρεσία και διοικητική εμπειρία, και αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι με διοικητική εμπειρία, ο υποψήφιος με τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική υπηρεσία.

Αν δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από υποψήφιους, ως μέλος της περ. β) ορίζεται εκπαιδευτικός με τουλάχιστον εικοσιπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία που υπηρετεί με οργανική θέση σε Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Τα μέλη της περ. γ) επιλέγονται με τους αναπληρωτές τους από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Για την εφαρμογή του στοιχείου 1) της υποπερ. γβ) της περ. γ) κριτήρια επιλογής συνιστούν η ιεραρχική θέση και τα χρόνια της υπηρεσίας σε θέση στελέχους εκπαίδευσης των περ. α) έως γ) και οτ) έως κ) της παρ. 2 του άρθρου 30.

Για την εφαρμογή του στοιχείου ΙΙ) της ίδιας υποπερίπτωσης προτιμώνται όσοι έχουν διοικητική εμπειρία ή, αν δεν υπάρχουν υποψήφιοι με διοικητική εμπειρία, προτιμώνται υποψήφιοι με τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική υπηρεσία. Αν δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον από υποψηφίους, τα μέλη της περ. γ) ορίζονται από τους εκπαιδευτικούς με τουλάχιστον εικοσαετή και δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία αντίστοιχα που υπηρετούν με οργανική Θέση στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Κατά τα λοιπά εφαρμόζεται η παρ. 9 του άρθρου 37.». 

Αλλάζει η σειρά επιλογής στελεχών εκπαίδευσης

Με την ίδια τροπολογία  ορίζεται ότι προηγείται η προκήρυξη των θέσεων των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Συμβούλων Εκπαίδευσης, των διευθυντών, προϊσταμένων και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) και των υπευθύνων τομέων των Ε.Κ., ενώ έπονται η προκήρυξη των θέσεων των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και του Προϊσταμένου του Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και η προκήρυξη των θέσεων των Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης και των Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Συγγραφικό έργο

Επιπλέον στο άρθρο 232 του ν. 4823/2021, περί των μεταβατικών διατάξεων του Κεφαλαίου Β, προστίθεται παρ. 13 ως εξής:

«13. Το συγγραφικό και ερευνητικό έργο των υποψηφίων διευθυντών, προϊσταμένων και υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), των υπευθύνων τομέων των Ε.Κ. αποτιμάται με τις αξιολογικές μονάδες, που αντιστοιχούν στο κριτήριο της περ. δ) της παρ. 2 του άρθρου 33 από το Τοπικό Συμβούλιο Επιλογής της παρ. 12 του παρόντος.».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εμπ φυλακιο πυλη
Ε.Μ.Πολυτεχνείο: Ανοικτή ξανά η κεντρική πύλη της Πατησίων μετά από 40 και πλέον χρόνια - Εβαλαν φυλάκιο
Αντιδρούν οι φοιτητές για το φυλάκιο που τοποθετήθηκε δίπλα από την πύλη: "Λεφτά «δεν υπάρχουν» για τα αμφιθέατρά μας, για τα υλικά μας, λεφτά...
Ε.Μ.Πολυτεχνείο: Ανοικτή ξανά η κεντρική πύλη της Πατησίων μετά από 40 και πλέον χρόνια - Εβαλαν φυλάκιο
giatroi
Υπ. Υγείας: Έως αύριο οι αιτήσεις για 704 θέσεις ιατρών στο ΕΣΥ- Οι ειδικότητες
Οι 704 θέσεις ιατρών, κατανέμονται στις επτά Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας,  διαφόρων βαθμών και ειδικοτήτων, στο πλαίσιο της ενίσχυσης του...
Υπ. Υγείας: Έως αύριο οι αιτήσεις για 704 θέσεις ιατρών στο ΕΣΥ- Οι ειδικότητες
κρητη
Σύσκεψη στο ΥΠΑΙΘΑ για την εκπαίδευση στην Κρήτη - Συζήτησαν την αποκατάσταση σχολείων μετά από τον σεισμό του 2021
Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης στηρίζει πλήρως και εμπράκτως τον Δήμο Μινώα Πεδιάδας στο δύσκολο έργο της αποκατάστασης των σχολείων
Σύσκεψη στο ΥΠΑΙΘΑ για την εκπαίδευση στην Κρήτη - Συζήτησαν την αποκατάσταση σχολείων μετά από τον σεισμό του 2021