Η έρευνα θα υλοποιηθεί πιλοτικά, μετά από δειγματοληψία, τον Απρίλιο του 2022 σε 35 περίπου σχολεία όλης της χώρας ενώ η κύρια έρευνα θα υλοποιηθεί επίσης δειγματοληπτικά, σε μεγαλύτερο αριθμό σχολείων, τον Απρίλιο του 2023.

Μια ακόμα έρευνα τύπου PISA, η οποία όμως θα διερευνήσει, σε διεθνές επίπεδο, τις διαφορές των μαθητών και μαθητριών 13-14 ετών (Β΄ Γυμνασίου) σε σχέση με τον εγγραμματισμό τους στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές, προγραμματίζεται πιλοτικά τον Απρίλιο σε 35 σχολεία της χώρας, προκειμένου το 2023 να διεξαχθεί σε πολλά περισσότερα.

Η έρευνα αυτή, στην οποία καλεί τα σχολεία να συμμετάσχουν το ΙΕΠ, ονομάζεται ICILS (International Computer and Information Literacy Study 2023) και θα διενεργηθεί με ευθύνη της  IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement), που είναι διεθνής ένωση εθνικών ερευνητικών ιδρυμάτων, κυβερνητικών ερευνητικών φορέων, ακαδημαϊκών μελετητών και αναλυτών που εργάζονται για την έρευνα, την κατανόηση και τη βελτίωση της εκπαίδευσης παγκοσμίως.

Η έρευνα

Πόσο καλά είναι προετοιμασμένοι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας για σπουδές, εργασία και ζωή σε έναν νέο ψηφιακό κόσμο;

Η χώρα μας συμμετέχει για πρώτη φορά από φέτος στη διεθνή έρευνα ICILS, η οποία διερευνά, σε διεθνές επίπεδο, τις διαφορές των μαθητών και μαθητριών 13-14 ετών (Β΄ Γυμνασίου) σε σχέση με τον εγγραμματισμό τους στην Πληροφορική και τους Υπολογιστές. Η έρευνα ICILS αφορά στις βασικές γνώσεις, τις δεξιότητες και την αντίληψη που απαιτούνται για την επιτυχία των μαθητών και μαθητριών στο νέο δυναμικό περιβάλλον της πληροφορίας.

Στόχος είναι, ειδικότερα, η ανίχνευση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών σε σχέση με τη διερεύνηση, τη δημιουργία, τη συμμετοχή και την επικοινωνία στο σπίτι, στο σχολείο και στην κοινότητα μέσω της χρήσης υπολογιστών.

Η έρευνα θα υλοποιηθεί πιλοτικά, μετά από δειγματοληψία, τον Απρίλιο του 2022 σε 35 περίπου σχολεία όλης της χώρας ενώ η κύρια έρευνα θα υλοποιηθεί επίσης δειγματοληπτικά, σε μεγαλύτερο αριθμό σχολείων, τον Απρίλιο του 2023.

Την ευθύνη της έρευνας έχει η IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement), διεθνής ένωση εθνικών ερευνητικών ιδρυμάτων, κυβερνητικών ερευνητικών φορέων, ακαδημαϊκών μελετητών και αναλυτών που εργάζονται για την έρευνα, την κατανόηση και τη βελτίωση της εκπαίδευσης παγκοσμίως.

Στην Ελλάδα, υπεύθυνος φορέας υλοποίησης είναι το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) – ΥΠΑΙΘ. Στην έρευνα συμμετέχουν επίσης οι εξής χώρες: Αυστρία, Αζερμπαϊτζάν, Βέλγιο (Φλαμανδική Κοινότητα), Κινεζική Ταϊπέι, Κροατία, Τσεχική Δημοκρατία, Δανία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Καζακστάν, Κόσοβο, Λουξεμβούργο, Μάλτα, Νορβηγία, Ομάν, Πορτογαλία, Δημοκρατία της Κορέα, Ρουμανία, Ρωσική Ομοσπονδία, Σερβία, Σλοβακική Δημοκρατία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένες Πολιτείες και Ουρουγουάη.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνα μπορείτε να δείτε εδώ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber