Επιστολή προς τη Νίκη Κεραμέως, τους υφυπουργούς Ζέττα Μακρή και Άγγελο Συρίγο καθώς και προς τον κ. Κόπτση, έστειλαν οι Αναπληρωτές Μαθηματικοί, αναφορικά με την κατανομή των επικείμενων διορισμών.
«Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να σας υπενθυμίσουμε την κατάσταση στον κλάδο μας και να επιστήσουμε την προσοχή σας στην επιτακτική ανάγκη κάλυψης όλων των 1.216 οργανικών κενών για τους Μαθηματικούς ΠΕ03», αναφέρουν στην επιστολή τους και συνεχίζουν:
«Τα Μαθηματικά αποτελούν βασικό πυλώνα της εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα οι Μαθηματικοί έχουν επωμιστεί την μετάδοση της αγάπης και της γνώσης τους για τα Μαθηματικά, στους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων όλης της χώρας. Οι Μαθηματικοί διδάσκουν σαν Α' ανάθεση 12 ώρες στα Γυμνάσια και 12 ώρες στα Λύκεια, χωρίς να υπολογίζονται οι ώρες στα Μαθηματικά κατεύθυνσης».
Αναλυτικά
Η ανακοίνωση 11.700 διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών στη γενική εκπαίδευση, ειναι μια απόφαση που συμβάλει ουσιαστικά στην υπεράσπιση, ενίσχυση και αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Εκλαμβάνεται ως θετική εξέλιξη στο χώρο της εκπαίδευσης και αποτελεί επιτυχία της ηγεσίας του Υπουργείου, την οποία χαιρετίζουμε και ευελπιστούμε σε αντίστοιχες ανακοινώσεις μελλοντικά.
Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να σας υπενθυμίσουμε την κατάσταση στον κλάδο μας και να επιστήσουμε την προσοχή σας στην επιτακτική ανάγκη κάλυψης όλων των 1.216 οργανικών κενών για τους Μαθηματικούς ΠΕ03.
Τα Μαθηματικά αποτελούν βασικό πυλώνα της εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα οι Μαθηματικοί έχουν επωμιστεί την μετάδοση της αγάπης και της γνώσης τους για τα Μαθηματικά, στους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων όλης της χώρας. Οι Μαθηματικοί διδάσκουν σαν Α' ανάθεση 12 ώρες στα Γυμνάσια και 12 ώρες στα Λύκεια, χωρίς να υπολογίζονται οι ώρες στα Μαθηματικά κατεύθυνσης.
Η Μαθηματική γνώση είναι επιβεβλημένη, αφού καλλιεργεί την κριτική σκέψη, διδάσκει θάρρος στους μαθητές και τους δίνει αυτοπεποίθηση για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που θα βρουν αργότερα στην Ζωή τους. Η Μαθηματική επιστήμη στηρίζεται στην λογική, διδάσκει την σωστή τοποθέτηση των δεδομένων και περιγράφει τις διαδικασίες με τις οποίες μπορούμε να οδηγηθούμε με ορθό τρόπο, σε αποδείξεις και συμπεράσματα. Είναι σημαντικό όλοι οι μαθητές να έχουν σωστά Μαθηματικά θεμέλια, αφού όποια και αν είναι η απόφαση τους για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι σίγουρο πως τα μαθηματικά θα είναι μέρος αυτής. Θετικές επιστήμες όπως αυτές της Φυσικής, Χημείας, Ιατρικής κάνουν χρήση Μαθηματικών. Αλλά ακόμη και οι Θεωρητικές επιστήμες, όπως η Ψυχολογία και η Αρχαιολογία κάνουν χρήση του κλάδου της Στατιστικής.
Παρόλα αυτά οι Μαθηματικοί ΠΕ03 είναι ο πιο γερασμένος κλάδος στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα,
-Οι υπηρετούντες Μαθηματικοί ειναι μόνο 5.636, ενώ όσοι είναι 60 ετών και πάνω είναι 2.328, δηλαδή το 41% των υπηρετούντων.
-Στις συνταξιοδοτήσεις του 2020, οι συνολικές συνταξιοδοτήσεις της Δευτεροβάθμιας ήταν 2.412, ενώ οι Μαθηματικοί που παραιτήθηκαν ήταν 423, δηλαδή το 17.5% ανήκουν στον κλάδο μας.
-Στις συνταξιοδοτήσεις του 2021, οι συνολικές συνταξιοδοτήσεις της Δευτεροβάθμιας ήταν 3.654, ενω οι Μαθηματικοί που παραιτήθηκαν ήταν 443 συνάδελφοι ή αλλιώς το 12.5% των συνολικών συνταξιοδοτήσεων.
-Παρατηρείται η συρρίκνωση του κλάδου κατά 866 συναδέλφους μέσα σε δύο χρονιές ή αλλιώς παραπάνω απο το 13% αυτού.
Επιπλέον του χρόνου αναμένεται να συνταξιοδοτηθούν χιλιάδες ΠΕ03, καθώς οι συνάδελφοι που έχουν κλείσει τα 62 τους χρόνια και έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικά δικαιώματα είναι 1.363.
Απο την αλλη, τα οργανικά κενά των ΠΕ03 είναι 1.216, ενώ ο κλάδος μας είναι ο μοναδικός στον οποίο δεν υπάρχει ΔΔΕ στην όποια να μην υπάρχουν κενά Μαθηματικών, σύμφωνα με την οργανικά κενά μετατάξεων που δημοσιοποίησε το υπουργείο. Την στιγμή που η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχει 5.710 καταγεγραμμένα οργανικά κενά, στους ΠΕ03 ανήκουν τα 1.216, δηλαδή τα κενά μας είναι περισσότερα από το 21% του συνόλου των οργανικών κενών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης!
Για να μπορέσει κάποιος να αντιληφθεί το μέγεθος των κενών μας, θα αναφέρουμε ότι οι συνολικά υπηρετούντες εκπαιδευτικοί στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι 58.216, ενώ οι υπηρετούντες Μαθηματικοί είναι 5.636, δηλαδή οι ΠΕ03 αποτελούν μόνο το 9.7% του προσωπικού, ενώ τα κενά που τους αναλογούν είναι παραπάνω από 21%!
Όσον αφορά τα λειτουργικά κενα, αυτα είναι πολλαπλάσια των οργανικών κενών, για τους ΠΕ03. Φέτος δούλεψαν 15.398 αναπληρωτές στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από τους οποίους οι 2.555 ήταν Μαθηματικοί δηλαδή το 16.6%, με την μεγάλη πλειοψηφία αυτών να είναι πλήρους απασχόλησης και οχι μερικής, όπως ισχύει για πολλές άλλες ειδικότητες.
Όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος, είτε λαμβάνοντας υπόψη του τις συνταξιοδοτήσεις, είτε τα οργανικά, είτε τα λειτουργικά κενά και τις προσλήψεις αναπληρωτών, οτι είναι επιτακτική η ανάγκη για κάλυψη όλων των οργανικών κενών μας!
Σας ζητάμε λοιπόν, κάτι αντικειμενικά δίκαιο αλλά και αναγκαίο, τον διορισμό δηλαδή 1.216 Μαθηματικών, έτσι ώστε να μπορέσουμε να καλύψουμε τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας, γεγονος που δεν είναι αυτονόητο ότι θα πραγματοποιηθεί, με αποτέλεσμα να υπάρχει φόβος πως για μια ακόμη χρονιά θα υπάρχει τεράστια έλλειψη Μαθηματικών Εκπαιδευτικών από τα σχολικά ιδρύματα όλης της χώρας.
Τέλος, θα θέλαμε να σας προσκαλέσουμε στα σχολεία που ίσως κάποιοι από εμάς να υπηρετούν την επόμενη σχολική χρονιά, είτε ως μόνιμοι είτε ως αναπληρωτές, ώστε να μπορέσουμε να σας αποδείξουμε με στοιχεία την αναγκαιότητα όπως αυτή περιγράφεται παραπάνω.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη