ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ Αχαΐας: Στηρίζουν τον αγώνα των σπουδαστών οι ιδ. εκπαιδευτικοί
Στο πλευρό των σπουδαστών των σχολών ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ και ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας - Στηρίζει τις κινητοποιήσεις

Τη σημερινή κινητοποίηση των σπουδαστών ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ, στο Εργατικό Κέντρο Πάτρας, στις 18.30 αλλά και τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην αποκεντρωμένη διοίκηση την ερχόμενη Δευτέρα 19/04, στις 11.00 στηρίζει ο Σύλλογος Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Αχαΐας.

«Αυτοί προσπαθούν να διαλύσουν τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, προσπαθώντας να στρέψουν τους σπουδαστές στα ιδιωτικά κέντρα και εκπαιδευτήρια. Εμείς λέμε ότι δε θα τους αφήσουμε! Δε θα κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια! Αγωνιζόμαστε, αντιστεκόμαστε!» διαμηνύουν οι εκπαιδευτικοί.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Στεκόμαστε πλάι στον αγώνα των σπουδαστών και εκπαιδευτών της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, ΕΠΑΣ, ΔΙΕΚ, ενάντια στο νόμο Κεραμέως και για την επαναλειτουργία των σχολών με όλα τα μέτρα προστασίας.

Η κυβέρνηση προχωρά στην περαιτέρω υποβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και στην υποβίβασή της σε υπηρέτη της αγοράς, στερώντας τον όποιο μορφωτικό της ρόλο, μετατρέποντας την σε μια σύγχρονη «μαθητεία», όπου αντί για προγράμματα σπουδών προβλέπονται στενές καταρτίσεις και δουλειά από τα 14 μέσω της μαθητείας - «πρακτικής άσκησης». Ο νόμος για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση -πατώντας πάνω στο υπάρχον πλαίσιο των προηγούμενων κυβερνήσεων- αλλάζει τη δημόσια εκπαίδευση σε ακόμη πιο αντιδραστική κατεύθυνση και διαλύει τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα με κεντρικό στόχο τη μαζική εκδίωξη των νέων, ιδιαίτερα των πιο φτωχών και αδύναμων οικογενειών, από το δημόσιο σχολείο και την τριτοβάθμια εκπαίδευση προς την κατάρτιση και τη μαθητεία και κατ’ επέκταση, προς την επισφαλή και κακοπληρωμένη εργασία.

Σύμφωνα με το νόμο:
1. Προβλέπεται η ίδρυση Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) για αποφοίτους Γυμνασίου, με διετή διάρκεια φοίτησης, οι οποίες εντάσσονται στο επίπεδο προσόντων 3, όπως και οι Ε.Π.Α.Σ. Θα αποτελούν την “ξεχωριστή βαθμίδα του τεχνίτη” αμέσως μετά το Γυμνάσιο. Οι σχολές αυτές, δημόσιες και ιδιωτικές, θα είναι έξω από το τυπικό δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και θα λειτουργούν με κέντρο τη μαθητεία. Στόχος της κυβέρνησης είναι οι νέοι από τα 15 χρόνια τους να μαθαίνουν από τον εργοδότη και για τον εργοδότη. Θα αποτελέσουν τη στρατιά του δωρεάν προσωπικού για τις επιχειρήσεις, και των ελαστικών σχέσεων εργασίας χωρίς δικαιώματα.
2. Μειώνεται το επίπεδο προσόντων των σχολών μαθητείας Ε.Π.Α.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. από το 4 στο 3, καταργώντας αναδρομικά τα επαγγελματικά δικαιώματα περίπου 70.000 αποφοίτων. Σε συνδυασμό με την μεγάλη έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού δημιουργεί διαλυτικά φαινόμενα στις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ.
3. Δίνεται ισχυρός θεσμικός ρόλος στις επιχειρήσεις, που θα είναι αυτές που διαμορφώνουν τα προγράμματα σπουδών με βάση τις δεξιότητες που θα χρειάζονται ανά πάσα στιγμή. Διαμορφώνονται, εξάλλου, νέοι Οδηγοί Κατάρτισης για κάθε ειδικότητα, στη σύνταξη των οποίων συμμετέχουν και εμπειρογνώμονες και επαγγελματικά στελέχη, εκτός από εκπαιδευτές και ειδικούς επιστήμονες.
4. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) απαξιώνονται ακόμα περισσότερο, καθώς υποχρεώνονται να λειτουργήσουν με τους μισούς μόνιμους εκπαιδευτικούς.
5. Περιορίζονται οι δημόσιες δομές και αυξάνονται οι ιδιωτικές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δημιουργία Πρότυπων ΕΠΑΛ και από νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τα ξενόγλωσσα τμήματα ΙΕΚ με δίδακτρα και οι ιδιωτικές ΕΣΚ. Ταυτόχρονα, μπαίνουν οι βάσεις για κλείσιμο μεγάλου ποσοστού δημοσίων ΙΕΚ σε όλη την Ελλάδα, αφού ορίζεται ως ελάχιστος αριθμό σπουδαστών για τα ΙΕΚ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα 200 άτομα, ενώ για τα ΙΕΚ της περιφέρειας τα 100 άτομα. Με αυτό τον τρόπο, το υπουργείο Παιδείας στρέφει τους σπουδαστές σε ειδικότητες που δεν τους ενδιαφέρουν, μόνο και μόνο για να μπορέσουν να μπουν σε κάποιο ΙΕΚ που θα παραμείνει ενεργό ή φυσικά στα ιδιωτικά ΙΕΚ.
6. Τοποθετούνται στο επίπεδο 6 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων τα ιδιωτικά κολλέγια και με αυτό τον τρόπο εξισώνονται εν μια νυχτί με τα πτυχία των δημόσιων πανεπιστημίων.
7. Δίνονται επιπλέον «δωράκια» στους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών ΙΕΚ (εξετάσεις πιστοποιήσεων, αγγλόφωνα τμήματα, κατατακτήριες για τα ΑΕΙ κ.ά.).

Παράλληλα με όλα αυτά, τους τελευταίους μήνες λόγω της τηλεκπαίδευσης, αποκλείεται μία μεγάλη μερίδα των σπουδαστών/τριών που δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή, ενώ δεν είναι λίγοι και αυτοί που έχουν αναγκαστεί να εγκαταλείψουν τις σπουδές τους.

Αυτοί προσπαθούν να διαλύσουν τη δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, προσπαθώντας να στρέψουν τους σπουδαστές στα ιδιωτικά κέντρα και εκπαιδευτήρια. Εμείς λέμε ότι δε θα τους αφήσουμε! Δε θα κάτσουμε με σταυρωμένα τα χέρια! Αγωνιζόμαστε, αντιστεκόμαστε!

Πλάι στους σπουδαστές και τους αγωνιστικούς συντονισμούς τους καλούμε:

Την Παρασκευή 16/4 στις 6.30μ.μ στην κινητοποίηση από τους μαθητές της ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ στο Εργατικό Κέντρο Πάτρας

Την Δευτέρα 19/4 στις 11:00 στην διαμαρτυρία στην αποκεντρωμένη διοίκηση

  • Να μην υποβαθμιστεί η αξία του πτυχίου των μαθητών στις ΕΠΑΣ του ΟΑΕΔ από επίπεδο 4 σε επίπεδο 3, το οποίο θα δίνει μια απλή πιστοποίηση σπουδών αντί πτυχίου.
  • Κατάργηση του νόμου 4763/20/12/2020 που υποβαθμίζει την δημόσια επαγγελματική εκπαίδευση, ο οποίος δεν προβλέπει καν μεταβατικές ρυθμίσεις για όσους φοιτούν ήδη στις ΕΠΑΣ Μαθητείας του ΟΑΕΔ.
  • Σύγχρονα εργαστήρια, υποδομές και εξοπλισμός, για να μπορούν οι νέοι να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας τους.
  • Κατάργηση του Κανονισμού Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των ΔΙΕΚ.
  • Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στις δημόσιες δομές εκπαίδευσης - Καμία σκέψη για κλείσιμο τους - Να μπει τέλος στην πριμοδότηση των εμπόρων της εκπαίδευσης.
  • Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης - Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών - Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και στο χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tsakiroglou.jpg
Η γενοκτονική πολιτική του Ισραήλ και η υποκρισία της Δύσης
«Τα μέλη της Χαμάς εξομοιώθηκαν με τους ναζί, η 7η Οκτωβρίου παρουσιάστηκε σαν Ολοκαύτωμα, ενώ ο πρέσβης του Ισραήλ στον ΟΗΕ εμφανίστηκε δημόσια με...
Η γενοκτονική πολιτική του Ισραήλ και η υποκρισία της Δύσης
sxoleia d
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
Η αδιανόητη περίπτωση του μικρού Γιώργου που ευτελίζει κάθε έννοια κρατικής πρόνοιας: Εκαναν και ...«συστάσεις ως προς την υποχρεωτικότητα της...
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
EKPA
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
Και τονίζει ότι η ΠΔΕ πρέπει να παρέχεται εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών  και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των...
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
katalipsi
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
Η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, ζήτησε από τη διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς τα ονόματα των μαθητών, οι οποίοι ήταν μέλη του 15μελούς κατά τη...
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου