«Μπορούν οι επιστημονικές διαφωνίες να επιλυθούν με βάση την αρχή της πλειοψηφίας;» - «Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία», σημειώνει ο Κώστας Γαβρόγλου

«Μπορούν οι επιστημονικές διαφωνίες να επιλυθούν με βάση την αρχή της πλειοψηφίας;», διερωτάται ο πρώην υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, αναφορικά με το άνοιγμα των Λυκείων τη Δευτέρα 12 Απριλίου και τις διαφωνίες εντός της Επιτροπής των Ειδικών του υπουργείου Υγείας. «Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία», αναφέρει ακόμα.

«Η επίλυση επιστημονικών διαφωνιών απαιτεί συνέχεια των συζητήσεων, κριτική αποτίμηση των επιχειρημάτων της κάθε πλευράς, σχολαστική επενεξέταση των δεδομένων, κριτική ανασκόπηση των μεθόδων, επαφές με μέλη άλλων επιστημονικών κοινοτήτων και ξανά συζήτηση», σημειώνει μεταξύ άλλων ο κ. Γαβρόγλου σε ανάρτησή του.

«Βέβαια θα μπορούσαν και οι ειδικοί να της πουν [σ.σ της κυβέρνησης] ότι οι απόψεις είναι μοιρασμένες και δεν μπορεί η κυβέρνηση να προχωρήσει στο άνοιγμα των σχολείων με την αρχή της πλειοψηφίας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρώην υπουργός Παιδείας.

«Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία. Η δημοκρατία δεν είναι ένα καθεστώς όπου ισχύει μόνον η θέληση της πλειοψηφίας αλλά ένα καθεστώς το οποίο υιοθετώντας την άποψη της πλειοψηφίας προστατεύει ταυτοχρόνως και την άποψη της μειοψηφίας. Ψιλά γράμματα όλα αυτά στις μέρες μας​​​​​​​», τονίζει καταληκτικά ο Κώστας Γαβρόγλου.

Η ανάρτηση Γαβρόγλου:

«Ψιλά γράμματα
-------
Η απόφαση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των Λυκείων ανέδειξε ένα άλλο, ιδιαίτερα σημαντικό, πρόβλημα: μπορούν οι επιστημονικές διαφωνίες να επιλυθούν με βάση την αρχή της πλειοψηφίας;

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα είναι πώς επιλύονται οι επιστημονικές διαφωνίες οι οποίες αποτελούν ένα από τα εγγενή χαρακτηριστικά της καθημερινότητας των επιστημόνων. Η συναίνεση ανάμεσα σε όσες και όσους μελετούν το πρόβλημα των επιστημονικών διαφωνιών είναι ότι σίγουρα δεν μπορούν να λυθούν με την αρχή της πλειοψηφίας. 

Η επίλυση επιστημονικών διαφωνιών απαιτεί συνέχεια των συζητήσεων, κριτική αποτίμηση των επιχειρημάτων της κάθε πλευράς, σχολαστική επενεξέταση των δεδομένων, κριτική ανασκόπηση των μεθόδων, επαφές με μέλη άλλων επιστημονικών κοινοτήτων και ξανά συζήτηση. 

Η ενδεδειγμένη στάση μιας υπεύθυνης κυβέρνησης θα ήταν να ζητήσει από τους ειδικούς να κάνουν όλα αυτά (κάτι, βεβαια, που οι ειδικοί γνωρίζουν) και να μην βιαστεί η ίδια να υιοθετήσει την άποψη της πλειοψηφίας. Βέβαια θα μπορούσαν και οι ειδικοί να της πουν ότι οι απόψεις είναι μοιρασμένες και δεν μπορεί η κυβέρνηση να προχωρήσει στο άνοιγμα των σχολείων με την αρχή της πλειοψηφίας.

Με αυτή την απόφαση της, όμως, η κυβέρνηση εκφράζει και την πλήρη απαξίωση της προς την ίδια τη δημοκρατία. Η δημοκρατία δεν είναι ένα καθεστώς όπου ισχύει μόνον η θέληση της πλειοψηφίας αλλά ένα καθεστώς το οποίο υιοθετώντας την άποψη της πλειοψηφίας προστατεύει ταυτοχρόνως και την άποψη της μειοψηφίας. 

Ψιλά γράμματα όλα αυτά στις μέρες μας».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber