Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Τι έδειξε έρευνα του ΑΠΘ για την μετάδοση του κορονοϊού και τον αριθμό μαθητών ανά τάξη

Στις τάξεις με 25 μαθητές ο δείκτης βασικών επαφών μια από τις συνιστώσες του βασικού αριθμού αναπαραγωγής (δείκτης μετάδοσης του κοροναϊού) αυξάνεται κατά 50%, σε σχέση με τάξεις 15 μαθητών, ενώ σε τάξεις με 22 μαθητές , ο δείκτης μετάδοσης περιορίζεται στο 20%.

Αυτό «δείχνουν» τα στοχαστικά μοντέλα που επεξεργάζεται η ομάδα του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Μηχανικής (EnVeLab) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής τον καθηγητή χημικών μηχανικών Δημοσθένη Σαρηγιάννη.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα σε σύγκριση με μία τάξη των 15 μαθητών που σύμφωνα με τους ειδικούς είναι το προτιμότερο όριο για την τήρηση της κοινωνικής απόστασης, η τάξη των 22 παιδιών (50% περισσότερα παιδιά) θα παρουσιάσει αύξηση των βασικών επαφών -ενός από τους δείκτες που προβλέπουν τη μετάδοση- κατά 20%, ενώ σε μια τάξη με 25 μαθητές (67% περισσότερα παιδιά) ο δείκτης αυτός εμφανίζει αύξηση 50%.

Επίσης μικρότερη πιθανότητα μετάδοσης σε επίπεδο κοινότητας εκτιμάται όταν τα αδέλφια βρίσκονται στην ίδια σχολική αίθουσα.

Όπως εξηγεί ο κ. Σαρηγιάννης τα μοντέλα που χρησιμοποιούν στο εργαστήριο, έχουν ήδη εφαρμοστεί και «δουλεύουν» σε χώρες του εξωτερικού όπως ο Καναδάς, προσομοιώνοντας την πραγματική συμπεριφορά των παιδιών με στοχαστικό τρόπο.

Τα στοχαστικά μοντέλα στηρίζονται στις πιθανές αλληλεπιδράσεις των ανθρώπων μεταξύ τους (agent-based models). Με τον τρόπο αυτό, “προσπαθούμε να μοντελοποιήσουμε την αλληλεπίδραση των ατόμων έτσι ώστε να προσομοιώνει την πραγματική συμπεριφορά όχι μόνο σε ατομικό επίπεδο, αλλά σε επίπεδο μιας ομάδας ανθρώπων, όπως είναι μια σχολική τάξη”.

Σύμπραξη όλων για γρηγορότερη διεξαγωγή τεστ και εξαγωγή αποτελεσμάτων

Ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι ο μεγάλος αριθμός τεστ ανίχνευσης του SARS-CoV-2 κι ο όσο το δυνατόν μικρός χρόνος που απαιτείται για την ανάλυση των δειγμάτων. Όσο μεγαλώνει ο αριθμός δειγμάτων τόσο γίνονται πιο μεγάλες οι απαιτήσεις σε επιστημονική/τεχνική υποδομή για να γίνουν οι αναλύσεις γρήγορα. Πανεπιστημιακά και ερευνητικά εργαστήρια της χώρας διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή και το εξειδικευμένο έμψυχο δυναμικό για την διεξαγωγή τεστ. Σύμφωνα με τον καθηγητή Δημοσθένη Σαρηγιάννη τα πανεπιστημιακά εργαστήρια θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη μείωση του χρόνου που απαιτείται για την εξαγωγή αποτελεσμάτων των τεστ Covid 19 λειτουργώντας επικουρικά στα εργαστήρια αναφοράς του ΕΟΔΥ. Έτσι οι αρχές θα έχουν ταχύτερο χρόνο αντίδρασης και λήψης μέτρων προκειμένου να μειώσουν τη μεταδοτικότητα του ιού.

Πηγή: Εφημερίδα Μακεδονία

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια σχολεία θα είναι κλειστά την Παρασκευή -Τι γίνεται με τα self tests στα ανοικτά σχολεία

ΕΦΚΑ: Έρχονται 700 νέες μόνιμες προσλήψεις με 7.000 ευρώ το μήνα

Νέο ΜΗΤΡΩΟ επιμελητών Βρεφών, Νηπίων, Παιδιών - Χιλιάδες οι προσλήψεις

Πανεπιστήμιο Πατρών: Ξεκινάει η 1η ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ Εκπαιδευτικών στον ΑΥΤΙΣΜΟ στην Ελλάδα

ΑΣΕΠ 13Κ/2021 - Δήμοι: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ Lower - Proficiency (90 μόρια) σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ για 90 μόρια

Προσλήψεις Εκπαιδευτικών: Το κορυφαίο 9ΜΗΝΟ σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ στην Ελλάδα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

σχετικά άρθρα

Να σταματήσει ο διασυρμός του ΟΠΑ ζητούν πάνω από 100 μέλη ΔΕΠ
«Σε καμία περίπτωση οι καταγγελίες που διερευνώνται από τη δικαιοσύνη δεν μπορούν να δικαιολογήσουν πράξεις βίας και βανδαλισμούς εντός του Ιδρύματος...
Να σταματήσει ο διασυρμός του ΟΠΑ ζητούν πάνω από 100 μέλη ΔΕΠ
καθηγητές τηλεκπαίδευση τάξη
Εκπαιδευτικοί: Καμία δίωξη για μη διενέργεια τηλεκπαίδευσης
Η ΔΙΔΕ Ηρακλείου να ανακαλέσει τη γραπτή εντολή προς τους διευθυντές των σχολείων «να γίνουν καταδότες των συναδέλφων τους», απαιτούν εκπαιδευτικοί...
Εκπαιδευτικοί: Καμία δίωξη για μη διενέργεια τηλεκπαίδευσης