Ή, πως να διδάξεις υπολογιστές χωρίς υπολογιστές: Οταν η πραγματικότητα συγκρούεται με την εικόνα που φτιάχνουμε γι αυτήν, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα

Μια επιστολή που αποκαλύπτει πλήρως την πραγματικότητα πίσω από τις διακηρύξεις για τα σχολεία, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το μάθημα της Πληροφορικής και τα μέτρα για τον κορονοϊό, έλαβε και δημοσιοποιεί το alfavita.gr. Η επιστολή όπως τη λάβαμε (οι υπογραμμίσεις δικές μας):

Είμαι καθηγήτρια πληροφορικής και διδάσκω στο δημοτικό. Θέλω να σας μεταφέρω τον προβληματισμό μου.

Τον Ιούνιο αντιμετωπίσαμε σοβαρό πρόβλημα όσον αφορά στο μάθημα της Πληροφορικής και τα μέτρα προστασίας από τον κορωνοιό. Το μάθημα είναι εργαστηριακό δεν υπάρχει σχολικό εγχειρίδιο, γίνεται αποκλειστικά στο εργαστήριο πληροφορικής. Κάθε διδακτική ώρα εισέρχεται στο εργαστήριο διαφορετικό τμήμα, μέσα στο τμήμα 2,3 ή και παραπάνω μαθητές κάθονται μαζί και μοιράζονται τον ίδιο υπολογιστή και μάλιστα στοιβαγμένοι ο ένας πάνω στον άλλο γιατί τα περισσότερα εργαστήρια στα δημοτικά σχολεία είναι πρώην αποθήκες, βοηθητικοί χώροι κτλ που εξελίχθηκαν μετέπειτα σε εργαστήρια πληροφορικής.

Τα τμήματα διαδέχονται το ένα το άλλο χωρίς διάλειμμα στο πρώτο και στο δεύτερο διδακτικό δίωρο, και ειδικά αν το κάθε τμήμα ακολουθεί διαφορετικό διάλειμμα πότε θα γίνεται ο αερισμός της αίθουσας;Τον Ιούνιο δεν υπήρξε καμία εξειδικευμένη οδηγία για το πώς θα λειτουργήσουν τα εργαστήρια πληροφορικής και τι μέτρα θα πάρουμε για τον κορωνοιό και για την προστασία τη δική μας και των μαθητών μας.

Οι οδηγίες έλεγαν όχι κοινή χρήση αντικειμένων (μολύβια, τετράδια, μπάλες κτλ), οι υπολογιστές; Έλεγαν όχι κοινή χρήση αιθουσών, το εργαστήριο πληροφορικής; Έλεγαν απόσταση μεταξύ των θρανίων, στους υπολογιστές; Ήταν ένας.... μήνας προσαρμογής....Καταλήξαμε να μην κάνουμε μάθημα στο εργαστήριο πληροφορικής. Πώς διδάσκεις υπολογιστές χωρίς υπολογιστές και χωρίς βιβλίο έστω για θεωρία;

Τώρα που ξεκινά νέα σχολική χρονιά πώς θα λειτουργήσουν τα εργαστήρια πληροφορικής;

Πότε θα γίνεται αερισμός της αίθουσας και απολύμανση αν δεν μεσολαβεί κάποιος χρόνος αφού την αίθουσα τη χρησιμοποιεί όλο το σχολείο διαδοχικά και συνεχόμενα;ποιος και πώς και πότε θα απολυμαίνει πληκτρολόγια και ποντίκια των οποίων γίνεται κοινή χρήση από μαθητές διαφορετικών τμημάτων;το πληκτρολόγιο δεν είναι μια απλή λεία επιφάνεια...

Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές που περάσαμε και θα συνεχίσουμε να περνάμε σαν εκπαιδευτική κοινότητα το Υπουργείο Παιδείας βασίστηκε πλήρως στις Νέες Τεχνολογίες και αξιοποίησε στο έπακρο τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής. Γιατί στα μέτρα προστασίας και στις οδηγίες δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη και καμία σκέψη για τους εκπαιδευτικούς πληροφορικής και τη διδασκαλία των Νέων Τεχνολογιών που τόσο προωθούμε και αξιοποιούμε τώρα τελευταία;


Συγνώμη αν σας κούρασα αλλά σαν εκπαιδευτικός πληροφορικής και μητέρα παιδιού που φέτος θα φοιτήσει στην Ά Δημοτικού είμαι εξαιρετικά απογοητευμένη και αγχωμένη. Υπάρχουν πρακτικές δυσκολίες, απορίες και προβλήματα που τα συζητώ και με άλλους συναδέλφους για τα οποία πρέπει να δοθούν ειδικές οδηγίες ώστε να είμαστε ασφαλείς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber