Έξι ερωτήματα προς τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη

Σύμφωνα με τις διατάξεις της υπ΄ αριθμ 29809/2015 (Β΄1368) ΚΥΑ, κρατούμενοι, υπόδικοι ή κατάδικοι φοιτητές, εφόσον το επιθυμούν δικαιούνται να παρακολουθήσουν εξ΄αποστάσεως μαθήματα και εργαστήρια αλλά και να συμμετάσχουν σε εξετάσεις. Το Συμβούλιο της φυλακής οφείλει να προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για να διασφαλισθεί η πρόσβαση στα απαιτούμενα τεχνικά μέσα. 

Στη σχετική απόφαση του Συμβουλίου της Φυλακής, πρέπει μεταξύ άλλων  να ορίζονται αναλυτικά η παράκαμψη του ωρολογίου προγράμματος λειτουργίας του καταστήματος για εκπαιδευτικούς λόγους και οι ειδικοί χώροι που θα διατίθενται στον κρατούμενο για την εξ΄ αποστάσεως παρακολούθηση ή μελέτη και την εξέτασή του. Επίσης, στην παρ 3 του αρ 4 προβλέπεται ότι στους ειδικούς αυτούς χώρους διασφαλίζεται για τους κρατουμένους η χρήση Η/Υ, η ελεγχόμενη πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε κάθε άλλο οπτικοακουστικό ή έντυπο υλικό, για εκπαιδευτικούς λόγους. Όλες οι παραπάνω προβλέψεις καλύπτουν την περίπτωση της εξ΄αποστάσεως εκπαίδευσης του κρατουμένου, ενώ στον αντίποδα αυτής βρίσκεται η εκπαιδευτική άδεια, η οποία χορηγείται με την ένταξη του φοιτητή-κρατουμένου στο πρόγραμμα ηλεκτρονικής επιτήρησης (βραχιολάκι). 

Περαιτέρω, η παρ 6 του  αρ 58 του ν 2776/1999, (Σωφρονιστικός Κώδικας) προβλέπει ότι: " Κρατούμενοι που κάνουν χρήση εκπαιδευτικής άδειας επιδοτούνται κατά τη διάρκειά της από τα Κεφάλαια Εργασίας Κρατουμένων. Το ύψος της επιδότησης καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Δικαιοσύνης και Οικονομικών και καλύπτει τουλάχιστον τα απολύτως αναγκαία έξοδά τους." Όλη η ανωτέρω νομοθεσία, είναι  ζωτικής σημασίας για ανθρώπους, που επιλέγουν για τους εαυτούς τους τη δύσκολη οδό της εκπαίδευσης κατά την κράτηση.

Έχει παρατηρηθεί ότι είναι αρκετά πιθανή μια υποτροπή στην τέλεση αδικημάτων από πρώην φυλακισμένους, όταν αυτοί αποφυλακίζονται και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα από την αποφυλάκισή τους. Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται συχνότερα σε άτομα που στερούνται μορφώσεως, ενώ θεωρείται ότι το υψηλό επίπεδο υποτροπής οφείλεται κυρίως στο ότι τα άτομα βρίσκονται ξαφνικά εκτός φυλακής, χωρίς οικονομικούς πόρους και υποστήριξη και συνεπώς είναι πολύ πιο ευάλωτα καθώς δε μπορούν να επανενταχθούν στην κοινωνία.

Αντιθέτως, έχει διαπιστωθεί ότι, πρώην κρατούμενοι, οι οποίοι, κατά τη διάρκεια του εγκλεισμού τους,  παρακολούθησαν εκπαιδευτικά προγράμματα και φοιτούν σε Πανεπιστημιακές Σχολές, έχουν λιγότερες πιθανότητες να επιστρέψουν στη φυλακή, διότι αυξάνονται οι πιθανότητες να έχουν ένα προσωπικό εισόδημα, όταν αποφυλακίζονται και χαμηλότερο επίπεδο ανεργίας. Οι κρατούμενοι με υψηλό μορφωτικό επίπεδο και πανεπιστημιακή μόρφωση, όταν αποφυλακίζονται, εντάσσονται ομαλότερα στην κοινωνία και γίνονται παραγωγικοί. Συνεπώς, οπωσδήποτε, η παροχή των μέσων και των κινήτρων στους κρατουμένους για την απόκτηση ενός πτυχίου, οπωσδήποτε συνιστά οικονομικότερη λύση από τη συντήρηση και διατροφή ενός ατόμου που υποτροπιάζει στο έγκλημα. Επίσης, παρατηρούνται λιγότερα φαινόμενα βίας εντός των φυλακών, και το περιβάλλον καθίσταται πιο ασφαλές για κρατουμένους και προσωπικό.

Η μόρφωση μπορεί να δώσει στους ανθρώπους και δη στους κρατούμενους φωνή, να τους διανοίξει πόρτες για  ένα καλύτερο μέλλον και να αποκαταστήσει την πληγωμένη αυτοεκτίμησή τους και την κοινωνική τους ανεπάρκεια. Συνεπώς,  η επένδυση στην εκπαίδευση των κρατουμένων, εγγυάται πολύ μεγαλύτερο όφελος για την κοινωνία ως σύνολο, και διασφαλίζει ότι οι άνθρωποι, ανεξαρτήτως του παρελθόντος τους, θα καταφέρουν να ευημερήσουν στο μέλλον.

Με βάση τα ανωτέρω, ερωτάσθε:

  1. Σε ποια ΚΚ της επικράτεια εξασφαλίζεται η πρόσβαση των φοιτητών σε Η/Υ, για τον παραπάνω σκοπό και για πόσες και ποιες ώρες καθημερινά; Με ποιες ενέργειες έχει διασφαλισθεί ότι, στην περίπτωση που τα Πανεπιστημιακά μαθήματα διεξάγονται το απόγευμα, οι φοιτητές θα έχουν δυνατότητα παρακολούθησης, ιδίως την παρούσα χρονική περίοδο, εν μέσω της πανδημίας COVID-19;
  2.  Πόσοι είναι οι κρατούμενοι φοιτητές στην επικράτεια και σε πόσους χορηγήθηκε κατά το τρέχον πανεπιστημιακό έτος 2019-2020, η επιδότηση από τα Κεφάλαια Εργασίας Κρατουμένων, όπως προβλέπει ο νόμος; Ποιο ήταν το συνολικό ποσό που εκταμιεύθηκε για το σκοπό αυτό;
  3. Πόσοι ήταν συνολικά οι κρατούμενοι που πέτυχαν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του προηγούμενου έτους και σε πόσους εξ΄ αυτών απονεμήθηκε ο έπαινος των 500 ευρώ; Εκταμιεύθηκαν χρήματα και σε ποιο ύψος, ώστε να επιβραβευθούν με κάποιο τρόπο οι μαθητές αυτοί;
  4. Πώς σχεδιάζει το Υπουργείο να καλύψει το νομοθετικό κενό, που αφορά στον ευεργετικό υπολογισμό των ημερών ποινής για τις περιπτώσεις των «κατ΄οίκον διδαχθέντων μαθητών-κρατουμένων», που επιθυμούν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;
  5. Πώς έχει διασφαλίσει η Κυβέρνηση ότι θα λάβουν μέρος στις φετινές Πανελλήνιες κρατούμενοι μαθητές, οι οποίοι έχουν μεταχθεί σε άλλη φυλακή από εκείνη στην οποία βρίσκεται το σχολείο στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι;
  6. Ανήκει στις προθέσεις της Κυβέρνησης η νομοθέτηση της καθολικής εξαίρεσης των κρατουμένων-φοιτητών από την επιβολή του κόστους χρήσης της συσκευής γεωεντοπισμού (βραχιολάκι), το οποίο ανέρχεται σε 12,50 ευρώ/ημέρα, διότι συνιστά δυσανάλογα επαχθές μέτρο και εισάγει άνιση μεταχείριση των κρατουμένων φοιτητών;

                                    Ο ερωτών Βουλευτής

                                       Μάρκου Κώστας

                                      Βέττα Καλλιόπη

                                      Γκιόλας Γιάννης

                                      Ζεϊμπέκ  Χουσεΐν

                                      Ηγουμενίδης Νικόλαος

                                      Θραψανιώτης Εμμανουήλ

                                      Καρασαρλίδου Φρόσω

                                      Μάλαμα Κυριακή

                                     Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

                                     Μουζάλας Γιάννης

                                     Νοτοπούλου Αικατερίνη

                                     Σκουρλέτης Παναγιώτης

                                     Σκουρολιάκος Παναγιώτης

                                     Σκούφα Μπέττυ

                                    Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

                                    Τσίπρας Γεώργιος

                                    Φάμελλος Σωκράτης

                                    Χαρίτου Δημήτριος

                                   Χρηστίδου Ραλλία

                                   Ψυχογιός Γεώργιος

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γραπτός ΑΣΕΠ: Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση εύκολα και γρήγορα με λίγα κλικ

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

aris_diastima
Αστρονομία: Νέες ενδείξεις για μεγα-τσουνάμι στον Άρη από πτώση αστεροειδή
Νέες ενδείξεις για μεγα-τσουνάμι στον Άρη, λόγω της πτώσης μεγάλου αστεροειδούς πριν 3,4 δισεκατομμύρια χρόνια
Αστρονομία: Νέες ενδείξεις για μεγα-τσουνάμι στον Άρη από πτώση αστεροειδή
usa-police-astynomia.jpg
Φρίκη στη Γαλλία: Νεκρά μωρά βρέθηκαν μέσα σε καταψύκτη- Ήταν εκεί χρόνια
«Ο φάκελος άνοιξε και τα γεγονότα είναι εγκληματικής φύσης», διευκρίνισε η εισαγγελέας, εξηγώντας ότι η ανακάλυψη έγινε το πρωί, έπειτα από «κλήση...
Φρίκη στη Γαλλία: Νεκρά μωρά βρέθηκαν μέσα σε καταψύκτη- Ήταν εκεί χρόνια