Ο ρόλος των σχολείων μετά την πανδημία COVID-19
Η πανδημία αυτή δίνει την ευκαιρία για επαναξιολόγηση του σχολείου που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας. Δηλαδή, ένα σχολείο που η θα είναι μαθητο-κεντρικό,  με διδακτική μεθοδολογία, με εξατομικευμένη προσέγγιση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων.

Στις 25 Μαΐου 2020 δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό The Lancet Public Heath άρθρο (https://doi.org/10.1016/S2468-2667(20)30124-9) για το ρόλο της λειτουργίας των σχολείων κατά την επάνοδο στην κανονικότητα. 

Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Γαβριατοπούλου, Γιάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ), συνοψίζουν τα κύρια ευρήματα της μελέτης. Το κλείσιμο των σχολείων με τις επακόλουθες κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά και στους εφήβους είναι κρίσιμο ζήτημα.

Οι επιπτώσεις είναι περισσότερο εμφανείς στα παιδιά των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων που βασίζονται στο σχολείο για τις εκπαιδευτικές, διατροφικές και υγειονομικές τους ανάγκες. Ειδικά σε περιπτώσεις έλλειψης γονικής υποστήριξης δημιουργούνται μεγάλες ανισότητες στην παροχή εκπαιδευτικών παροχών.

Με στόχο να διασφαλιστεί η ισότητα για όλους τους μαθητές η UNESCO έχει καταστρώσει οργανωμένο στρατηγικό πλάνο για την υποστήριξη των παιδιών με τηλεκπαίδευση και άλλες καινοτόμες δράσεις κατά την επάνοδο στην κανονικότητα. Η πανδημία ανέδειξε το σημαντικό ρόλο του σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών. Με τους μαθητές στο σπίτι, η σχολική κοινότητα απουσιάζει και η επαφή μέσω του διαδικτύου δε μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης. Τα παιδιά απουσιάζουν από το φυσικό χώρο όπου μπορούν να μοιραστούν τα ενδιαφέροντα, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Η κοινωνική και συναισθηματική μάθηση αποτελεί στους νέους ανθρώπους σημαντική συνιστώσα για την εξέλιξη της προσωπικότητας τους.

Η πανδημία αυτή δίνει την ευκαιρία για επαναξιολόγηση του σχολείου που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας. Δηλαδή, ένα σχολείο που η θα είναι μαθητο-κεντρικό,  με διδακτική μεθοδολογία, με εξατομικευμένη προσέγγιση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων. Υγειονομικοί, παιδαγωγοί και ψυχολόγοι πρέπει να υποστηρίξουν το έργο των δασκάλων και καθηγητών γιατί η σωστή εκπαίδευση είναι συνώνυμη της υγείας.

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Γραπτός διαγωνισμός ΕΣΔι
Δικαστήρια: Ανοίγουν 289 μόνιμες θέσεις γραμματέων - Το χρονοδιάγραμμα (αποκλειστικό)
Πότε θα ανακοινωθεί ο νέος διαγωνισμός της ΕΣΔι για δικαστικούς γραμματείς και πώς κατανέμονται οι 289 μόνιμες θέσεις
Δικαστήρια: Ανοίγουν 289 μόνιμες θέσεις γραμματέων - Το χρονοδιάγραμμα (αποκλειστικό)
ΟΑΕΔ: Κλειστές οι εκπαιδευτικές δομές μέχρι τις 7 Ιανουαρίου
Προκρούστεια παιδεία: Όταν η εξοικονόμηση πόρων γίνεται πάνω στις πλάτες σχολείων και εκπαιδευτικών
Συγχωνεύσεις τμημάτων, καθυστερημένες προσλήψεις και αναπληρωτές σε αναμονή – το δημόσιο σχολείο δοκιμάζεται
Προκρούστεια παιδεία: Όταν η εξοικονόμηση πόρων γίνεται πάνω στις πλάτες σχολείων και εκπαιδευτικών
κατώτατος μισθός
Παράλληλη μισθοδοσία και σύνταξη: Πότε «καίγεται» ο συντάξιμος χρόνος – Τι έκρινε το ΝΣΚ με τη γνωμοδότηση 80/2025
Πότε η παράλληλη μισθοδοσία με σύνταξη ακυρώνει τον συντάξιμο χρόνο – Τι έκρινε η γνωμοδότηση 80/2025 του ΝΣΚ
Παράλληλη μισθοδοσία και σύνταξη: Πότε «καίγεται» ο συντάξιμος χρόνος – Τι έκρινε το ΝΣΚ με τη γνωμοδότηση 80/2025
εργαζομενοι καθονται σε τραπέζι
Οι 5+1 μεγάλες αλλαγές στην εργασία το 2026 – Δυσπιστία, απολύσεις, AI και μια μικρή ελπίδα
Τι αποκαλύπτει η διεθνής έρευνα της Glassdoor για το πώς θα δουλεύουμε, πόσο θα πληρωνόμαστε και πόσο ασφαλείς θα αισθανόμαστε μέσα στο 2026
Οι 5+1 μεγάλες αλλαγές στην εργασία το 2026 – Δυσπιστία, απολύσεις, AI και μια μικρή ελπίδα