Ο ρόλος των σχολείων μετά την πανδημία COVID-19
Η πανδημία αυτή δίνει την ευκαιρία για επαναξιολόγηση του σχολείου που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας. Δηλαδή, ένα σχολείο που η θα είναι μαθητο-κεντρικό,  με διδακτική μεθοδολογία, με εξατομικευμένη προσέγγιση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων.

Στις 25 Μαΐου 2020 δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό The Lancet Public Heath άρθρο (https://doi.org/10.1016/S2468-2667(20)30124-9) για το ρόλο της λειτουργίας των σχολείων κατά την επάνοδο στην κανονικότητα. 

Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Γαβριατοπούλου, Γιάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ), συνοψίζουν τα κύρια ευρήματα της μελέτης. Το κλείσιμο των σχολείων με τις επακόλουθες κοινωνικές και ψυχολογικές επιπτώσεις στα παιδιά και στους εφήβους είναι κρίσιμο ζήτημα.

Οι επιπτώσεις είναι περισσότερο εμφανείς στα παιδιά των χαμηλότερων κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων που βασίζονται στο σχολείο για τις εκπαιδευτικές, διατροφικές και υγειονομικές τους ανάγκες. Ειδικά σε περιπτώσεις έλλειψης γονικής υποστήριξης δημιουργούνται μεγάλες ανισότητες στην παροχή εκπαιδευτικών παροχών.

Με στόχο να διασφαλιστεί η ισότητα για όλους τους μαθητές η UNESCO έχει καταστρώσει οργανωμένο στρατηγικό πλάνο για την υποστήριξη των παιδιών με τηλεκπαίδευση και άλλες καινοτόμες δράσεις κατά την επάνοδο στην κανονικότητα. Η πανδημία ανέδειξε το σημαντικό ρόλο του σχολείου στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών. Με τους μαθητές στο σπίτι, η σχολική κοινότητα απουσιάζει και η επαφή μέσω του διαδικτύου δε μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης. Τα παιδιά απουσιάζουν από το φυσικό χώρο όπου μπορούν να μοιραστούν τα ενδιαφέροντα, τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Η κοινωνική και συναισθηματική μάθηση αποτελεί στους νέους ανθρώπους σημαντική συνιστώσα για την εξέλιξη της προσωπικότητας τους.

Η πανδημία αυτή δίνει την ευκαιρία για επαναξιολόγηση του σχολείου που ονειρευόμαστε για τα παιδιά μας. Δηλαδή, ένα σχολείο που η θα είναι μαθητο-κεντρικό,  με διδακτική μεθοδολογία, με εξατομικευμένη προσέγγιση και ανάπτυξη των δεξιοτήτων. Υγειονομικοί, παιδαγωγοί και ψυχολόγοι πρέπει να υποστηρίξουν το έργο των δασκάλων και καθηγητών γιατί η σωστή εκπαίδευση είναι συνώνυμη της υγείας.

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

χρήματα
Πως μια μικρή ελίτ συγκεντρώνει πλούτο που ξεπερνά ολόκληρο τον μισό παγκόσμιο πληθυσμό
Σύμφωνα με την Έκθεση για την Παγκόσμια Ανισότητα, λιγότεροι από 60.000 άνθρωποι, το 0,001% του παγκόσμιου πληθυσμού, έχουν στην κατοχή τους...
Πως μια μικρή ελίτ συγκεντρώνει πλούτο που ξεπερνά ολόκληρο τον μισό παγκόσμιο πληθυσμό
Γυμναστική
Μια γρήγορη ρουτίνα που ενισχύει την ενέργεια και τη διάθεση
Παρόλο που μια πεντάλεπτη ρουτίνα δεν αντικαθιστά μια ολοκληρωμένη προπόνηση δύναμης, μπορεί να λειτουργήσει ως ένα χρήσιμο εργαλείο διατήρησης...
Μια γρήγορη ρουτίνα που ενισχύει την ενέργεια και τη διάθεση
λειπσοι
Λειψοί: Ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως
Με βάση πρόσφατη έρευνα ενός γνωστού γερμανικού ταξιδιωτικού blog που ειδικεύεται στον αργό και βιωματικό τουρισμό, οι Λειψοί συγκαταλέγονται πλέον...
Λειψοί: Ανάμεσα στους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως
klimatistiko
Θέρμανση με κλιματιστικό: Τα 5 συνηθισμένα λάθη που εκτοξεύουν τον λογαριασμό ρεύματος
Πότε το κλιματιστικό είναι πραγματικά οικονομικό και ποιες κακές συνήθειες ακυρώνουν τα οφέλη του
Θέρμανση με κλιματιστικό: Τα 5 συνηθισμένα λάθη που εκτοξεύουν τον λογαριασμό ρεύματος