ex apostaseos 1280
Tου Ηλία Δασκαλάκη, Κοινωνιολόγου ΠΕ78

Ήθελα να διατυπώσω τις επιφυλάξεις μου και να μοιραστώ μαζί σας τις ανησυχίες μου για την τηλεεκπαίδευση στις διάφορες μορφές της

Νομίζω ότι μπαίνοντας, με όλο μας το ενδιαφέρον για τα παιδιά, σε τέτοιου τύπου εγχειρήματα, συμβάλλουμε στη δημιουργία μεγάλων κινδύνων για την εποχή μετά τον ιό.

Είμαι βέβαια πρόθυμος να δεχτώ ότι αυτό ήταν ίσως αναπόφευκτο υπό τις παρούσες συνθήκες.

Και εγώ όπως και όλοι μας, μπήκαμε σ’ αυτή την ιστορία σε μια προσπάθεια να βοηθήσουμε τα παιδιά και να τους προσφέρουμε ότι μπορούμε

Στην Γ΄ Λυκείου περισσότερο για βοήθεια στις πανελλαδικές εξετάσεις

Στις άλλες τάξεις, για συναισθηματική στήριξη, απασχόληση και διατήρηση της επαφής με το σχολείο

Σε πολλά σχολεία γίνονται τηλεδιασκέψεις και σε κάποια αρκετά συχνές

Θα πρέπει όμως να μην ξεχνάμε ότι είμαστε εργαζόμενοι και ότι βρισκόμαστε σε εποχές πολύ επικίνδυνες και απειλητικές για τις εργασιακές μας συνθήκες και τα εργασιακά μας δικαιώματα.

Είναι γνωστό ότι υπάρχει καιρό τώρα διάθεση, και σε κάποιες περιπτώσεις προσπάθεια, επέκτασης του ωραρίου μας πέρα από το διδακτικό

Υπάρχει η πρόθεση να επεκταθεί η υποχρεωτική παρουσία μας στο σχολείο από τις 8 π.μ. μέχρι τις 2 μ.μ., και μάλιστα σε σχολεία που δεν έχει ο καθένας το γραφείο του, κάτι που δεν υπάρχει σε καμία άλλη υπηρεσία του δημοσίου.

Πιστεύω από του χρόνου θα επιχειρηθεί να επεκταθεί το ωράριο και νομίζω ότι πρέπει να αντισταθούμε,  διότι φαίνεται ότι η δουλειά μας  στο σπίτι και μέσα στην τάξη δε λογαριάζει,  όχι μόνο για τον κόσμο και κάποιους δημοσιογράφους  που λένε ότι δε δουλεύουμε, αλλά και για τους ιθύνοντες.

Μέσα σε όλ’ αυτά, το έφεραν οι συνθήκες και μπήκαμε σε ένα φαύλο κύκλο ελαστικοποίησης των εργασιακών μας σχέσεων

  • Τηλεεργασία από το σπίτι
  • Τηλεδιασκέψεις
  • Αναρτήσεις στο e-class
  • Και πολλή κουβέντα για εργασία μέσα στο 15νθήμερο του Πάσχα

Με την προσχώρηση μας στην τηλεεκπαίδευση που κάνουμε έχουν ήδη καταργηθεί στην πράξη:

  • Το ωράριο εργασίας
  • Τα σαββατοκύριακα
  • Η διάκριση εργασίας – οικίας, εργασιακού χώρου – ιδιωτικού χώρου
  • Είμαστε σε διαρκή σύνδεση με το σχολείο

Λέμε βέβαια ότι αυτό είναι για το καλό των παιδιών

Λέμε ότι αυτά είναι προσωρινά

ΛΑΘΟΣ

Πάντα τέτοιες αλλαγές γίνονται σε έκτακτες καταστάσεις για να μείνουν

Στις πιο αθώες περιπτώσεις, γίνονται και απλά μένουν

Και δεν είμαστε στην αθώα περίπτωση

Η ίδια η φύση της δουλειάς μας έχει τα χαρακτηριστικά μιας ελαστικής απασχόλησης, αφού η δουλειά στο σπίτι δεν έχει ωράριο

Με όλα αυτά όμως που γίνονται – και πολλά από τα οποία θα μείνουν – παραγίνεται το πράγμα

Αύριο θα πούνε, να γίνονται τα εκπαιδευτικά προγράμματα για το καλό των παιδιών εκτός ωραρίου είτε στο σχολείο είτε με τηλεδιασκέψεις

Κάποια στιγμή, θα προκύψουν άλλες έκτακτες καταστάσεις που θα δικαιολογούν ανάλογα μέτρα

Στο τέλος, αυτό που θα μείνει θα είναι η πλήρης ελαστικοποίηση του εργασιακού χρόνου, και η αναίρεση στην πράξη όλων των κατακτήσεων των εργαζομένων, που χάρη σ’ αυτές δε ζούμε σε ζωώδεις συνθήκες

Μην ξεχνάτε ότι το υπουργείο ήδη μιλάει για αξιοποίηση αυτού που γίνεται σήμερα, όταν θα περάσει η κρίση του κορονοϊού. Μιλάει για αναβάθμιση των προσφερόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και τέτοια.

Για τους λόγους αυτούς, θεωρώ ότι

  • επ’ ουδενί δεν πρέπει να γίνουν τηλεμαθήματα κατά το 15νθήμερο του Πάσχα
  • δεν πρέπει να συμμετέχουμε στο μέλλον σε ανάλογα τηλεδιδακτικά εγχειρήματα που είναι πολύ επικίνδυνα, αφού δημιουργούν κακό προηγούμενο και μας εξοικειώνουν με μορφές εργασίας που υπάρχει ο κίνδυνος να μείνουν και όταν θα έχουν περάσει οι έκτακτες συνθήκες
  • ζητάω από τους συναδέλφους να αναλογιστούν τους κινδύνους αυτούς και να ενεργήσουν ανάλογα
  • όλα όσα γίνονται, σε συνδυασμό με μέτρα άλλου τύπου που πιθανόν θα ληφθούν, σύντομα μπορεί να οδηγήσουν, εκτός των άλλων, και στη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και αυτοί που πρώτοι θα χάσουν τη δουλειά τους είναι βέβαια οι αναπληρωτές.  

Η κρίση που ζούμε θα αφήσει μεγάλες αλλαγές στη ζωή μας, ανάλογες εκείνων που επέφεραν οι κρίσεις:

  • του 1929-30 που οδήγησε στο κράτος πρόνοιας
  • και των πετρελαϊκών κρίσεων της δεκαετίας του 1970 που έστρεψαν το ενδιαφέρον στις νέες τεχνολογίες, συντέλεσαν στην παγκοσμιοποίηση με τα σημερινά της χαρακτηριστικά και έφεραν τον νεοφιλελευθερισμό στο προσκήνιο, προκαλώντας την υποχώρηση του κοινωνικού κράτους πρόνοιας.

Η μία κρίση έφερε το κράτος πρόνοιας, η άλλη οδήγησε στη συρρίκνωσή του

Η σημερινή κρίση, νομίζω, θα φέρει τα εξής

  • Ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία, όπου τα προβλήματα θα έχουν όλο και περισσότερο και όλο και συχνότερα παγκόσμιο χαρακτήρα και θα απαιτούν ουσιαστική διεθνή συνεργασία
  • Οι νέες τεχνολογίες μπαίνουν για τα καλά στη ζωή μας
  • Τηλεεργασία και εργασία από το σπίτι όλο και περισσότερο
  • Ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων
  • Γκρίζες μορφές απασχόλησης που δε θα διασφαλίζουν κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα.  Ωράριο εργασίας, αργίες, άδειες, διάκριση εργασιακού – ιδιωτικού χώρου, θέσεις εργασίας κινδυνεύουν να ανατραπούν
  • Μια θετική εξέλιξη μπορεί να είναι η ανακοπή των προσπαθειών ιδιωτικοποίησης της υγείας

Πάντως το κράτος θα βγει ενισχυμένο

Από το φόβο που συνήθως οδηγεί σε αναζήτηση κάποιου ισχυρού προστάτη

Από τον αναγκαστικά συντονιστικό και αποφασιστικό ρόλο που αναλαμβάνει για την αντιμετώπιση του ιού.

Από τις έκτακτες εξουσίες  που παίρνει για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, με περιορισμό των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών κλπ.

Όλα αυτά δημιουργούν μεγάλους κινδύνους κρατικού αυταρχισμού την επόμενη μέρα και αναφέρομαι όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο

Η τεχνολογία είναι ένας παράγοντας που ενισχύει τέτοια σενάρια και κινδύνους

Ας μην ξεχνάμε τα προγράμματα που αναπτύσσουν πολλές χώρες για να παρακολουθούν μέσω κινητού  τους προσβεβλημένους από κορωνοϊό. Δυστυχώς αυτά δε θα μείνουν εκεί. Μη γελιόμαστε

Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, καθώς με την κρίση που ζούμε ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου

Και εμείς, χωρίς να το θέλουμε, βοηθάμε από την πλευρά μας

Οι έκτακτες πάντα συνθήκες ανάγκης δικαιολογούν μέτρα και καταστάσεις, που θα ήταν αδιανόητα υπό κανονικές συνθήκες, και που πολλά από αυτά μένουν στη συνέχεια

  • Προσοχή λοιπόν στις συνθήκες εργασίας μας
  • Προσοχή στα μηνύματα που δίνουμε στους ιθύνοντες

Ομολογώ δεν καταλαβαίνω γιατί θα κάνει κανείς μάθημα μέσα στις αργίες του Πάσχα

Απλά θα συμβάλει στην υποχώρηση κατοχυρωμένων εργασιακών δικαιωμάτων

Κάτι τέτοιο εξάλλου δεν προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία

Το προαιρετικό μάθημα που ανακοίνωσε το υπουργείο κατά τη διάρκεια των διακοπών δεν στερείται μόνο νοήματος. Ταυτόχρονα τροφοδοτεί την υπονομευτική για τον κλάδο μας προπαγάνδα περί τεμπέληδων εκπαιδευτικών και το διαχωρισμό μας σε εργατικούς και τεμπέληδες

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
zetta_makri
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς
Στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς εκπαιδευτικών από την υφυπουργό Ζ. Μακρή
Μακρή: Τα στοιχεία για παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης και διορισμούς