Ν. Κεραμέως: Με τηλεφώνημα πολίτη θα μπαίνει η αστυνομία στο Πανεπιστήμιο
Για τη διάταξη που θα καταργεί το άσυλο μίλησε η υπουργός Παιδείας σε συνέντευξη εφ' όλης της ύλης που παραχώρησε στον ANT1

«Αν δεν προχωρούσαμε στην κατάργηση του ασύλου τότε θα ήταν που θα είχαμε την κοινωνία, και δικαίως, απέναντι μας, γιατί θεωρώ ότι η πλειοψηφία απαιτεί την κατάργηση του ασύλου» επανέλαβε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναφερόμενη στην επικείμενη διάταξη για το άσυλο η οποία θα περιλαμβάνεται στο πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης που θα έρθει την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή.

Αναφορικά με το νέο πλαίσιο λειτουργίας τόνισε ότι «στο πανεπιστήμιο θα ισχύει ό,τι ισχύει σε κάθε δημόσιο χώρο της χώρας». «Δηλαδή ένας φοιτητής βλέπει κάποιον να βιαιοπραγεί, θα μπορεί να καλέσει την αστυνομία. Το ίδιο και ο καθηγητής»  και ξεκαθάρισε ότι «με τη δική μας δεν θα χρειάζεται η ανάμειξη των πρυτανικών αρχών για την παρέμβαση της αστυνομίας» .

Στην ερώτηση αν κάποιος πολίτης θα μπορεί να καλέσει την αστυνομία σε περίπτωση που τελούνται αξιόποινες πράξεις μέσα στα πανεπιστήμια η υπουργός απάντησε θετικά «αν είναι αυτόπτης μάρτυρας» επαναλαμβάνοντας πως «ό,τι ισχύει σε μια πλατεία της χώρας, θα ισχύει και στο πανεπιστήμιο».

Νέο εξεταστικό

Για το νέο εξεταστικό, η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι το νέο σύστημα θα παραμείνει στους βασικούς του άξονες ως έχει, αλλά θα υπάρξουν «υπάρξουν βελτιωτικές παρεμβάσεις» αναφέροντας ως παράδειγμα την διδακτέα και εξεταστέα ύλη. Ερωτηθείσα σχετικά για το αν τα παιδιά θα δώσουν Κοινωνιολογία ή Λατινικά απάντησε πως θα δώσουν Κοινωνιολογία. 

«Τα πράγματα μένουν ως έχουν» διευκρίνισε επίσης για το ωράριο λειτουργίας των σχολείων, σημειώνοντας πως ένα τέτοιο θέμα δεν αποτελεί προτεραιότητα, από τη στιγμή που η εξαγγελία δεν υλοποιήθηκε.

Προσλήψεις

Σχετικά με τους διορισμούς, η Νίκη Κεραμέως χαρακτήρισε ως ύψιστη προτεραιότητα την κάλυψη των αναγκών στην ειδική αγωγή αναφέροντας ότι «πραγματοποιήσαμε συνάντηση με ΑΣΕΠ πώς μπορούν να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τις 4.500 προσλήψεις».

Σε ό,τι αφορά τις 10.500 μόνιμες προσλήψεις στη γενική εκπαίδευση (οι οποίες εγκρίθηκαν από το υπουργικό συμβούλιο της προηγούμενης κυβέρνησης) η υπουργός επανέλαβε ότι πρώτα θα πρέπει να καταγραφούν οι ανάγκες και στη γενική εκπαίδευση και ύστερα «θα προχωρήσουμε σε προσλήψεις στην παιδεία, στην υγεία, στη ασφάλεια».

Δίχρονη προσχολική αγωγή

Για την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή και την επέκταση του μέτρου σε 114 δήμους της χώρας, η υπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι σύμφωνη αλλά ότι από ό,τι φαίνεται «δεν υπάρχουν παντού οι υποδομές για να γίνει αυτό πράξη». «Θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να εφαρμοσθεί το μέτρο και να βρεθούν οι αίθουσες».

Νομική Πάτρας

Σχετικά με την κατάργηση της Νομικής Πάτρας, ανέφερε ότι πρέπει να γίνει ένας συνολικός σχεδιασμός στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και με βάση την αγορά εργασίας. «Δεν είναι θέμα Πάτρας, είναι θέμα τέταρτης Νομικής» προσθέτοντας ότι η χώρα δεν χρειάζεται μια τέταρτη νομική σχολή «με τόσες χιλιάδες άνεργους δικηγόρους;»

Ιδιωτικά πανεπιστήμια - Κολλέγια

Ερωτηθείσα για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, κατηγόρησε το ΣΥΡΙΖΑ ότι έχασε μια «καταπληκτική ευκαιρία» να ιδρυθούν, ενώ προανήγγειλε ένα νέο σχέδιο που θα αφορά το καθεστώς των Κολλεγίων. «Λειτουργούν κάποια κολλέγια τα οποία όμως δεν έχουν τα ίδια επαγγελματικά και ακαδημαϊκά δικαιώματα, και η Πολιτεία πρέπει να μεριμνήσει για αυτό και να ασχοληθεί με το καθεστώς των Κολλεγίων» ανέφερε η υπουργός.

Λιμνάζοντες φοιτητές

Ερωτηθείσα για την επαναφορά του ν+2 και τις διαγραφές των φοιτητών ανέφερε ότι θα πρέπει να υπάρχει όριο «ανώτατο σπουδών» διευκρινίζοντας ότι η διάταξη «θα ισχύει εφεξής, για αυτούς δηλαδή που θα μπαίνουν στα πανεπιστήμια».

Σχολικοί σύμβουλοι

Η υπουργός Παιδείας προανήγγειλε επίσης την κατάργηση του νόμου ΣΥΡΙΖΑ για τις υποστηρικτικές δομές. «Δυστυχώς ψηφίστηκε ένας νόμος από τον ΣΥΡΙΖΑ για τις υποστηρικτικές δομές, οι οποίες είναι μακριά από τη σχολική μονάδα, μακριά από τους εκπαιδευτικούς και εμείς διαφωνούμε με αυτό» είπε, προσθέτοντας πως πρόθεση της ΝΔ είναι «η επαναφορά των σχολικών συμβούλων».

Αξιολόγηση

Σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι ο προσανατολισμός του υπουργείου είναι η διαδικασία της αξιολόγησης να έχει διττή στόχευση: την «επιβράβευση των αρίστων» και την παροχή «κινήτρων σε όσους δεν αποδίδουν όπως θα μπορούσαν να αποδώσουν» χαρακτηρίζοντας ως «κλειδί» την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.

Διαβάστε επίσης:

Κ. Γαβρόγλου: Ανατριχιαστική η δήλωση Κεραμέως για το άσυλο

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα