Είναι απίστευτο, αλλά με έναν ξεχασμένο από όλους νόμο του 2009 (N.3794/2009) σε συνδυασμό με την δυνατότητα μεταφοράς προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο που δίνει ο 4589/2019, πλέον ένας απόφοιτος του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής ΠΕ71(Δάσκαλος Ειδικής Αγωγής) ή ΠΕ72 μπορεί να εργάζεται σε δομές ειδικής εκπαίδευσης Β’Θμιας (ΕΕΕΕΚ, ΕΝΕΓΥΛ) και Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών με τις αναθέσεις του κλάδου.
Ο νόμος 3794/2009 με ένα ΜΑΓΙΚΟ τρόπο και χωρίς καμία αιτιολόγηση ένα μήνα πριν τις εκλογές του 2009 «δώρισε» στους αποφοίτους του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής ένα κλάδο για τον οποίο δεν φέρουν κανένα ακαδημαικό εφόδιο. Βλέποντας τα προγράμματα σπουδών του παραπάνω τμήματος μετά την ψήφιση του νόμου, ΚΑΜΙΑ σχέση δεν μπορούν να έχουν οι απόφοιτοί του με τις Κοινωνικές Επιστήμες.
Τα εύλογα ερωτήματα:
- Με ποια ακαδημαικά εφόδια οι απόφοιτοι του τμήματος του ΠΑΜΑΚ θα διδάξουν αντικείμενα για τα οποία δεν εχουν εκπαιδευτεί;
- Ποιος τους έδωσε αυτό το δικαίωμα; Το μόνο εφόδιό τους είναι η παράγραφος ενός άρθρου του ν. 3794/2009 (αρ.39 παρ1β).
- Η λέξη «Κοινωνική» στον τίτλο του Τμήματος ήταν αρκετό ώστε ο νομοθέτης να τους δώσει το χρίσμα του Κοινωνικού επιστήμονα;
Με την εφαρμογή της συγκεκριμένης παραγράφου του ν. 3794/2009 τίθενται υπό αμφισβήτηση βασικά εργασιακά δικαιώματα όλων των υπόλοιπων τίτλων τμημάτων πανεπιστημίων που εντάσσονται στον κλάδο ΠΕ78.
Το Τμήμα του Πανεπιστημίου της Μακεδονίας – Εκπαιδευτική και Κοινωνική Πολιτική έχει 2 κατευθύνσεις:
α) Κατεύθυνση Συνεχούς Εκπαίδευσης (ΠΕ72)
β) Κατεύθυνση Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΠΕ71)
ΟΙ απόφοιτοι της κατεύθυνσης β εργάζονταν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ως δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής. Δεν τους δίνεται κανένα δικαίωμα να εργαστούν στην Γενική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (όπως άλλωστε ούτε στους υπόλοιπους ΠΕ71 απόφοιτους του Πανεπ. Θεσσαλίας τμήμα Ειδικής αγωγής). Με ένα και μόνο μάθημα σχετικό με τις Κοινωνικές Επιστήμες στη διάρκεια της φοίτησής τους και «δωρίζοντάς» τους ένα κλάδο (ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών) και με την μεταφορά προϋπηρεσίας που θέσπισε η σημερινή πολιτική ηγεσία για πρώτη φορά από τη γενική στην ειδική αγωγή και μάλιστα χωρίς καμμία προϋπόθεση (βαθμίδα εκπαίδευσης, κλάδο που προσφέρθηκε αυτή, χρόνος που θεμελιώνονται τα τυπικά προσόντα κλπ), τους δίνεται πλέον η δυνατότητα να διδάξουν και στην Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή και στη Δευτεροβάθμια ΓΕΝΙΚΗ Εκπαίδευση και μάλιστα ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ Γ’ Λυκείου που είναι Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΟΣ Ο ΝΟΜΟΘΕΤΗΣ!!! Άραγε αυτό ήταν το όραμα του νυν υπουργού Παιδείας όταν έβαλε την Κοινωνιολογία στις Πανελλήνιες αντί των Λατινικών;
Μεταφέροντας τεράστιες προυπηρεσίες στον κλάδο «δώρο» που τις απέκτησαν ως Δάσκαλοι στην Πρωτοβάθμια Ειδική Αγωγή, εντάσσονται για πρώτη φορά στον κλάδο ΠΕ78 και στους πίνακες κατάταξης εξοστρακίζοντας πραγματικούς Κοινωνικούς Επιστήμονες με ακαδημαϊκά εφόδια και όχι φωτογραφικού τύπου «δώρα».
Να τονιστεί πως οι απόφοιτοι του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής απέκτησαν Παιδαγωγική Επάρκεια με κατεύθυνση Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΠΕ71) το 2018 , ενώ ξεκίνησαν να εργάζονται σε δομές της Πρωτοβάθμιας Ειδικής Αγωγής από το σχολικό έτος 2001-2002. Αυτό ως το 2018 δεν το είχαν καταφέρει καθώς το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο/ ΙΕΠ δεν γνωμοδοτούσε για την απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας του συγκεκριμένου τμήματος.
Αυτό έγινε με πρόσφατο νόμο που δίνει το δικαίωμα στην σύγκλητο του εκάστοτε Πανεπιστημίου να δίνει Παιδαγωγική επάρκεια στα τμήματά του (!) Δηλαδή Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει!
Δημιουργούνται επιπρόσθετα, σημαντικά νομικά και συνταγματικά ζητήματα ισότητας , καθώς το πτυχίο των εν λόγω αποφοίτων δεν μπορεί να μοριοδοτείται, όσο ένα μεταπτυχιακό σε έναν κύριο πινάκα Β’Θμιας όπου ΟΛΟΙ οι υπόλοιποι συμμετέχοντες απαιτείται να κατέχουν εξειδίκευση με διδακτορικό ή μεταπτυχιακό στην ΕΑΕ ή 50 μήνες προυπηρεσία στην Ειδική Αγωγή ώστε να εντάσσονται σε αυτόν.
Εκτός των παραπάνω δεν πρέπει να ξεχνά κανείς την ηθική πλευρά του θέματος:
Συνάδελφοι που κατείχαν όλα τα ακαδημαϊκά εφόδια και απέκτησαν προϋπηρεσία στον κλάδο αυτόν εξ’ αρχής και αποκλειστικά, οδηγούνται στην ανεργία εξαιτίας ενός κλάδου που «δωρίζεται» . Εξαιτίας κάποιων άλλων, που αποδέχθηκαν το «δώρο» αυτό και που εμφανίστηκαν σαν αλεξιπτωτιστές με μοναδικό κίνητρο την «καρέκλα» και το βόλεμα, έχοντας στο νου τους και εφαρμόζοντας Μακιαβελικού τύπου ρητά: «Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα»!!! (Άραγε, τον Μακιαβέλι τον έχουν διδαχθεί;)
Τέλος, καλούμε για τελευταία φορά τους αμόδιους του υπουργείου να αναλογιστούν την σοβαρότητα της υπόθεσης και να προβούν σε διορθωτικές κινήσεις νομοθετικού χαρακτήρα για να αποφευχθούν τα παραπάνω παράδοξα άμεσα! Την ίδια στιγμή που μετά τη λήξη των αιτήσεων εκδίδονται ΦΕΚ με νέες συνάφειες μεταπτυχιακών στην ΕΑΕ (δηλαδή λαϊκιστί αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού αλα κάρτ μετά τη λήξη των αιτήσεων στον ΑΣΕΠ), δεν φαίνεται πώς έχουν την πολιτική βούληση για ρύθμιση με έκδοση διευκρινιστικής εγκυκλίου για το αυτονόητο (και ελάχιστο): ότι δηλαδή η μεταφορά προϋπηρεσίας από κλάδο σε κλάδο πρέπει να προϋποθέτει και διαφορετικό πτυχίο.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη