Δέκα περίπου μέρες μας χωρίζουν από το «viral» διάγγελμα του πρωθυπουργού από την Ιθάκη, στο οποίο έκανε λόγο για το «τέλος των μνημονίων». Άλλες τόσες ημέρες περίπου μας χωρίζουν από την έναρξη του σχολικού έτους που βρίσκει την Κεφαλονιά και την Ιθάκη σε τραγικό σημείο σχετικά με τη σχολική στέγη, αποκαλύπτοντας το ουσιαστικό περιεχόμενο στην εξαγγελία του πρωθυπουργού, για την κατάσταση της παιδείας στη «μεταμνημονιακή» Ελλάδα. Ιδιαίτερα στην προσχολική αγωγή και μετά την πρόσφατη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικότητάς της, χωρίς τους κατάλληλους όρους και προϋποθέσεις η πόλη του Αργοστολίου αλλά και άλλες περιοχές στο νομό (π.χ. Μεσοβούνια), βρίσκονται στο σημείο μηδέν που επιβεβαιώνει όσα προαναφέρθηκαν με τον πιο πειστικό τρόπο.
Πιο συγκεκριμένα από τα πέντε νηπιαγωγεία της πόλης του Αργοστολίου μόνο το ένα έχει δικές του ασφαλείς, επαρκείς και σύγχρονες σχολικές εγκαταστάσεις (το 2ο ), αφού το 1ο Νηπιαγωγείο στεγάζεται στο παλιό κτίριο του προσκοπισμού, το 3ο Νηπιαγωγείο σε «κοντέινερ» στο χώρο του ΤΕΙ, το 5ο Νηπιαγωγείο σε «κοντέινερ» στο χώρο του 4ου Δημοτικού, ενώ το αποκορύφωμα είναι η λειτουργία του 4ου Νηπιαγωγείου (65 παιδιά) που συστεγάζεται στο χώρο δύο Δημοτικών σχολείων, του 5ου Δημοτικού (ένα τμήμα) και στο χώρο του 6ου Δημοτικού (δύο τμήματα)!!!! Το Νηπιαγωγείο της Σκάλας επίσης λειτουργεί στο χώρο του 4/θέσιου Δημοτικού της Σκάλας και φέτος εγκρίθηκε και δεύτερο τμήμα.
Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (ΔΕΠ) με Πρόταση της Δημοτικής Αρχής (ΝΔ) και με την σύμφωνη γνώμη των υπηρεσιακών παραγόντων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εγκρίθηκε για άλλη μια χρονιά η παραπάνω λειτουργία αυτών των σχολείων σε αυτήν την κατάσταση και μάλιστα εγκρίθηκε η λειτουργία και τρίτου τμήματος του 4ου Νηπιαγωγείου στο χώρο του 6ου Δημοτικού. Συναίνεση σε αυτό παρείχε με την ψήφο του και ο εκπροσωπος του συλλόγου των Δασκάλων. Πρόκληση αποτελούν οι όροι έγκρισης λειτουργίας του 1/θέσιου Νηπιαγωγείου Μεσοβουνίων, που συστεγάζεται μέχρι σήμερα στο αντίστοιχο Δημοτικό σχολείο χωρίς καν αίθουσα (αυξήθηκε το μαθητικό δυναμικό και δεν επαρκεί πλέον η προηγούμενη αίθουσα). Ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση η τοποθέτηση μεταξύ αστείου και σοβαρού της εκπροσώπου της Πρωτ/θμιας εκπαίδευσης κ. Φωκά Ειρήνης ότι «…όταν δεν βρέχει θα κάνουν μάθημα έξω και όταν βρέχει θα κάθονται στο υπόστεγο…» !!!
Η παραπάνω κατάσταση αφορά στην προσχολική εκπαίδευση ενώ ΤΙΠΟΤΕ το νέο δεν υπάρχει ως εξέλιξη στην ακόμη τραγικότερη κατάσταση που υπάρχει στην σχολική στέγη στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μεγάλος αριθμός σχολείων είναι ακόμη στα «κοντέινερ», εκκρεμούν οι επισκευές των σεισμόπληκτων σχολείων που ΘΑ… άρχιζαν άμεσα (ΕΠΑΛ Ληξουρίου και Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης με χρηματοδότηση από τη δωρεά της Περιφέρειας Αττικής για τους σεισμόπληκτους, Γυμνάσιο Ληξουρίου, 2ο Δημοτικό Ληξουρίου, 4ο Δημοτικό Αργοστολίου, Νηπιαγωγείο Λακήθρας), καθώς και η κατασκευή πέντε νέων σχολικών συγκροτημάτων με προτεραιότητα το ΓΕΛ Ληξουρίου, το 2ο και το 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου που βρίσκονται στα «κοντέινερ» και για τα οποία δεν υπάρχει καμιά ουσιαστική εξέλιξη.
Πέντε χρόνια μετά τους σεισμούς του 2014 και παρά τις εξαγγελίες και τις δεσμεύσεις των κυβερνήσεων που προσκυνούν τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης, δεν γίνεται τίποτε από έργα για μια σύγχρονη και ασφαλή σχολική στέγη συνολικά, ενώ οι νέες εξαγγελίες αφορούν ακόμη πιο φθηνές επιδιορθώσεις των σεισμόπληκτων κτιρίων.
Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση σε μια διελκυστίνδα Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, Περιφερειακή Αρχή Ιονίων Νήσων (ΣΥΡΙΖΑ – ΛΑΕ) και Δημοτική Αρχή Κεφαλονιάς (ΝΔ) «γειώνουν» συνεχώς την προοπτική να δοθούν λύσεις στα επείγοντα προβλήματα της σχολικής στέγης. Επικαλούμενοι είτε την γραφειοκρατία είτε την έλλειψη χρηματοδότησης και ανάλογων αρμοδιοτήτων διαχειρίζονται το πρόβλημα βάζοντας σε κίνδυνο χιλιάδες παιδιά και εκπαιδευτικούς. Αντίθετα μάλιστα η κυβέρνηση, με τις πλάτες της ΠΙΝ και την ουσιαστική απραξία της Δημοτικής Αρχής, αποχαρακτήρισε από δυσπρόσιτα 16 σχολεία στο νομό Κεφαλονιάς –Ιθάκης ανοίγοντας έτσι το δρόμο είτε στην δυσχερέστερη λειτουργία τους, είτε ακόμη και στο κλείσιμο ή τη συγχώνευσή τους.
Ως εκπρόσωπος της ΕΛΜΕΚΙ στην Δημοτική Επιτροπή Παιδείας (ΔΕΠ) εισηγήθηκα στην πρόσφατη συνεδρίασή της 31/8/2018 να επανέλθει η διεκδίκηση ώστε να παραμείνει το καθεστώς των δυσπρόσιτων ως έχει μετά την θεσμοθέτηση του αποχαρακτηρισμού τους από την Κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ), κάτι που εγκρίθηκε με μοναδική εξαίρεση την προαναφερθείσα εκπρόσωπο της Πρωτ/θμιας εκπαίδευσης που δήλωσε, σε συνεννόηση με την Δ/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης, ότι «…δεν μπορούμε να πάμε αντίθετα με την νομιμότητα»!!! Παράλληλα πρότεινα στην ΔΕΠ να υπάρξει καταδίκη κατ’ αρχάς για την κατάργηση των νηπιαγωγείων στο Καρδακάτα και τα Διλινάτα και την υιοθέτηση του αιτήματος να επαναλειτουργήσουν και με λίγους μαθητές, πρόταση που έγινε δεκτή από την επιτροπή, πλην των εκπροσώπων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που λειτούργησαν ως ιμάντες της κυβέρνησης και του υπουργείου της Παιδείας που έκλεισε εκατοντάδες σχολεία και νηπιαγωγεία.
Από όλα τα παραπάνω γίνεται πλέον πολύ σαφές ότι για η κυβέρνηση, οι άλλες αστικές δυνάμεις και η τοπική διοίκηση (Δήμο και ΠΙΝ), ζυγίζουν με το μπακάλικο κυνισμό της ΕΕ και του κεφαλαίου το «κόστος» και το «όφελος» και εννοούν την «έξοδο από τα μνημόνια» μόνο σαν επιστροφή του κράτους και των επιχειρηματικών ομίλων στις συναλλαγές με τις αγορές χρήματος . Απορρίπτουν τα αναγκαία μέτρα και έργα υποδομών για την απρόσκοπτη και ασφαλή λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης. Αποδεικνύεται ότι «κανονικότητα» σημαίνει να συνεχίσουν οι εργαζόμενοι, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς να έχουν χαμηλές απαιτήσεις, να αποδεχτούν την παραπάνω κατάσταση και μάλιστα αδιαμαρτύρητα.
Όμως «κανονικότητα» για το λαό πρέπει να είναι το αναγκαίο για την προστασία και την εκπαίδευση των παιδιών του. Γι’ αυτό η μοναδική και ριζική λύση που προβάλλει είναι να αποκτήσουν πίστη στο δίκιο του αγώνα τους, στη δύναμή τους και με όλες τους τις δυνάμεις, συμπορευόμενοι με το εργατικό κίνημα, να κλιμακώσουν τον αγώνα τους. Η εμπειρία δείχνει πώς μόνο έτσι καταγράψαμε νίκες, όπως αυτήν του ξεμπλοκαρίσματος πέρυσι των επισκευών των σεισμόπληκτων σχολείων.
Διεκδικούμε:
- Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν Παιδεία για όλους. Εδώ και τώρα δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, με δημιουργία των ανάλογων υποδομών και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
- Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης των δήμων για κοινωνικές παροχές, για νέες κτιριακές υποδομές και εξοπλισμό.
- Όλα τα παιδιά σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς, χωρίς τροφεία.
- Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους συμβασιούχους εργαζόμενους. Νέες προσλήψεις. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
- Με βάση τον νέο κανονισμό λειτουργίας των παιδικών σταθμών, να διαθέσει η κυβέρνηση έκτακτο κονδύλι, προκειμένου να γίνουν νέα σχολικά κτήρια αλλά και όλες οι αναγκαίες κτιριακές παρεμβάσεις, να εναρμονίσουν τη λειτουργία τους με όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις υγιεινής και ασφάλειας.
- Να γίνει αντισεισμικός έλεγχος σε όλα τα σχολεία, όπως έχει δεσμευτεί η ΠΙΝ.
- Να προχωρήσουν, επιτέλους, όλες οι επισκευές των σεισμόπληκτων σχολείων με βάση τον αντισεισμικό κανονισμό και να αρχίσει η κατασκευή όλων των νέων που είναι απαραίτητα σήμερα στο νομό μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη