Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Αιγάλεω

Από τη Σκύλα στη  Χάρυβδη ή ποιά συμφέροντα εξυπηρετεί η αναδιάρθρωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία οδηγεί η συγχώνευση ΑΤΕΙ προσχολικής αγωγής-ΑΕΙ εκπαίδευσης  και αγωγής στην προσχολική ηλικία.

Μάιος 2017 ,ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου  εξαγγέλει  την νομοθέτηση της Δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής/εκπαίδευσης αίτημα για το οποίο αγωνιζόταν για 33 χρόνια η μαχόμενη εκπαίδευση. Αντί όμως για την άμεση εφαρμογή του μέτρου  αρχίζει ένας διάλογος που όχι μόνο δεν υπηρετεί το μέτρο αυτό αλλά καταλήγει στο να οδηγηθεί η προσχολική αγωγή/εκπαίδευση στο κρεβάτι του Προκρούστη από τα συμφέροντα που είναι έτοιμα να διεκδικήσουν και να πάρουν το κομμάτι που αναλογεί στο κάθε ένα.

Ενώ   το κοινωνικό κράτος διαλύεται  για να υπηρετηθούν τα μνημόνια και οι απαιτήσεις των δανειστών , η αποικία χρέους, βουλιάζει  ακόμα πιο πολύ στην ανυπαρξία !

Στην τελευταία θέση στην Ευρώπη για δαπάνες στην παιδεία βρίσκεται η Ελλάδα με ποσοστό μείωσης δαπανών στα χρόνια των μνημονίων που αγγίζει το 36% !!!

Συμφέρον πρώτο

Με άλλοθι, ή πραγματική αιτία την υποχρηματοδότηση  οι Πρόεδροι και Κοσμήτορες τριών Πανεπιστημιακών  Σχολών Παιδαγωγικών Τμημάτων  (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Γιάννενα) προτείνουν την συγχώνευση των σχολών ΑΤΕΙ νηπιοβρεφοκομίας και των ΑΕΙ εκπαίδευσης και αγωγής στην προσχολική ηλικία.

Με τη διαφωνία του Πανεπιστημίου της Κρήτης και την ουδέτερη θέση του Πανεπιστημίου της Μακεδονίας.

Πιο συγκεκριμένα

Στη Σύνοδο των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών, της 7ης και 8ης Οκτωβρίου 2017 τα μέλη της Συνόδου εξέφρασαν την άποψη ότι στο δυναμικό των Σχολών Αγωγής και Εκπαίδευσης μπορούν να ενταχθούν και τμήματα Προσχολικής Αγωγής. Σύμφωνα με πληροφορίες τρία Πανεπιστημιακά τμήματα είχαν απόφαση Συνέλευσης για ενοποίηση των παραπάνω σχολών, κάποια Πανεπιστημιακά Τμήματα ήταν σύμφωνα με την ιδέα,  αλλά δεν είχαν απόφαση  Συνέλευσης και μόνο ένα εναντιώθηκε καθαρά προς την απόφαση αυτή, το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης της Κρήτης, το οποίο μάλιστα συγχαίρουμε για το σεβασμό στους φοιτητές του και  στις Συλλογικές και άκρως τεκμηριωμένες επιστημονικά αποφάσεις  του κινήματος και του Κλάδου.

Αντιλαμβανόμαστε τη δεινή οικονομική κατάσταση που έχουν περιέλθει τα Πανεπιστήμια ,όλη αυτή όμως η πρόθεσή τους να δουλέψουν με κριτήρια ελεύθερης και ανταγωνιστικής οικονομίας για να βρουν χρηματοδότες ξεπερνά κατά πολύ και έρχεται σε αντιπαράθεση με το ρόλο τους ως Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι και ως Λειτουργοί που υπερασπίζονται το Δημόσιο συμφέρον. Τα πακέτα ΕΣΠΑ με τα οποία θα γίνουν οι εξομοιώσεις ένθεν και ένθεν είναι πολλά ,είναι τόσα όσα δίνει η Ε,Ε για να καταβαραρθρωθεί η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με αρχή το νηπιαγωγείο.

Η αιφνιδιαστική απόφαση των Πανεπιστημιακών των συγκεκριμένων τμημάτων, παρά την προαναγγελθείσα συγχώνευση των σχολών νηπιοβρεφοκομίας και κοινωνικής εργασίας σε ΑΕΙ Δυτικής Αττικής, χωρίς να έχει γίνει Δημόσιος διάλογος και χωρίς να έχουν ληφθεί υπ όψιν τεκμηριωμένα επιστημονικά συμπεράσματα ούτε και η άποψη των εκπαιδευτικών όπως έχει εκφραστεί Δημόσια μέσω των τοπικών συλλόγων και του συνδικαλιστικού τους οργάνου ΔΟΕ μόνο ύποπτη μπορεί να θεωρηθεί. Στην πραγματικότητα αυτό που κρύβεται πίσω από τη συγχώνευση είναι η ενοποίηση της προσχολικής αγωγής για τις ηλικίες 0-6 πρακτική αντιεπιστημονική και ξένη με τη διάρθρωση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Είναι μια επιχειρούμενη συγχώνευση της βρεφικής φροντίδας και ασφάλειας που παρέχεται στον παιδικό σταθμό με την αγωγή και εκπαίδευση που παρέχεται στο νηπιαγωγείο.

Οι Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι δεν κινητοποιήθηκαν όταν τα Διδασκαλεία που για πολλά χρόνια επιμόρφωναν τους Εκπαιδευτικούς έκλεισαν .Τότε δυστυχώς συντάχτηκαν με την κυβερνητική πολιτική (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-Δ.Α) που έκλεινε σχολεία. Τώρα πάλι συμμορφώνονται με την κυβερνητική πολιτική (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) που τους λέει να βρουν χρηματοδότες.

Οι εξομοιώσεις αφορούν  το κομμάτι των νηπιοβρεφοκόμων ώστε να γίνουν νηπιαγωγοί αλλά και το κομμάτι των νηπιαγωγών για να γίνουν νηπιοβρεφοκόμοι ακόμα κι αν δε θέλουν.  Αυτό σημαίνει ενιαίες σχολές και ενιαίο εργασιακό τοπίο. Το γεγονός ότι όλοι πρέπει να μπουν στη διαδικασία της εξομοίωσης δείχνει απ  ότι οι σχολές είναι διαφορετικές και με διακριτά αντικείμενα , τα δε χρήματα που θα διατεθούν για να εξομοιωθεί ό ένας κλάδος στο αντικείμενου του άλλου είναι πολλά.

Επί πλέον έχουμε τη θέση

 του Δικτύου Πρακτικών Ασκήσεων Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης για τον ενιαίο χαρακτήρα της προσχολικής εκπαίδευσης

Η προσχολική εκπαίδευση έχει αναγνωριστεί διεθνώς ως σημαντική εκπαιδευτική βαθμίδα για την ολόπλευρη ανάπτυξη όλων των παιδιών και την αντιμετώπιση των κοινωνικών ανισοτήτων σχετικά με την ένταξή τους στην σχολική ζωή, ανεξαρτήτως φύλου, εθνικής, θρησκευτικής και γλωσσικής υπαγωγής.

Η εκπαίδευση στις μικρές ηλικίες αντιμετωπίζεται ως ενιαία στα περισσότερα μέρη του κόσμου και στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και κυμαίνεται στο φάσμα των ηλικιών 0 - 8 χρονών. Στη χώρα μας, η διαφοροποίηση της προσχολικής εκπαίδευσης αφενός σε φροντίδα, και αφετέρου σε αγωγή και εκπαίδευση κατηγοριοποιεί τις ανάγκες των μικρών παιδιών και δεν αντιμετωπίζει ολόπλευρα την εκπαίδευσή τους. Από τη μια πλευρά δίνει έμφαση στην φροντίδα και αγωγή (βρεφονηπιακοί σταθμοί) και από την άλλη σε συγκροτημένες εκπαιδευτικές εμπειρίες με επίκεντρο την ανάπτυξη του νου και τις γνωστικές διαδικασίες (νηπιαγωγεία). Ο διαχωρισμός αυτός επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη των μικρών παιδιών καθώς η ανάγκη ημερήσιας φροντίδας τους δε σταματά στην ηλικία των 4-6 χρονών ενώ τα παιδιά 0-4 χρονών έχουν την ίδια ανάγκη ευκαιριών για εκπαιδευτικές δραστηριότητες με τα μεγαλύτερα παιδιά.

Είναι εμφανές από το παραπάνω κείμενο ότι ο στόχος δεν είναι οι αλλαγές μόνο στο νηπιαγωγείο  που είναι κομμάτι της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά συνεχίζονται και στο Δημοτικό με στόχο την ενοποίηση των ηλικιών 0-8 φτάνει δηλαδή μέχρι την Τρίτη Δημοτικού.

Το νηπιαγωγείο που ξέρουμε θα αλλάξει μορφή και από μικρή σχολική μονάδα εκπαίδευσης και αγωγής θα μετατραπεί σε παιδικό κέντρο που θα φιλοξενεί από βρέφη ως παιδιά 6 ετών ή μέχρι 8 ετών  με διαφορετικές ανάγκες.

 Επί πλέον ,αν θεσπιστεί ενιαία προσχολική αγωγή και εκπαίδευση 0-6 ή 0-8 πού αρχίζει και πού σταματάει η υποχρεωτικότητα; Από τη γέννηση;

Ποια είναι η ηλικία τομή για να αρχίσει να μπαίνει το κομμάτι της εκπαίδευσης αν όχι τα 4 έτη; Το προηγούμενο κομμάτι γιατί να είναι υποχρεωτικό αφού η μέριμνα και η φροντίδα μπορούν να ασκούνται και στο σπίτι;  Η εκπαίδευση όμως, η οργανωμένη τουλάχιστον,  ασκείται μόνο στο σχολείο,  από επιστήμονες εκπαιδευτικούς και είναι υποχρεωτική για όλα τα παιδιά. 

Αν η μια ηλικιακή ομάδα είναι 0-8,η επόμενη ποιά είναι 8-16 ή 8-18;

Ποιες είναι οι κοινές ανάγκες αυτής της ομάδας αφού μιλάμε για παιδιά και εφήβους.

 Συμφέρον Δεύτερο

Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης που πάντα επεδίωκαν κομμάτια της δημόσιας εκπαίδευσης και έμμεση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης μέσω των κουπονιών (voucher).

Η λογική των κουπονιών /vouchers δημιουργεί στρεβλώσεις που στην πραγματικότητα καταργούν το Δημόσιο και Δωρεάν τρόπο πρόσβασης στα κοινωνικά αγαθά και ενισχύουν τους ιδιωτικούς στη συγκεκριμένη περίπτωση παιδικούς σταθμούς αφού το κράτος αντί να επενδύει σε δομές και προσωπικό, δίνει χρήματα μέσω των κουπονιών σε ιδιώτες.

Σύμφωνα με τον Μίλτον Φρίντμαν το εκπαιδευτικό κουπόνι είναι το μέσον για να επιτευχθεί η μετάβαση από ένα κρατικό σύστημα σε ένα σύστημα αγοράς, είναι το μέσον δηλαδή για να ιδιωτικοποιηθεί (να δουλέψει με όρους αγοράς) η εκπαίδευση εν προκειμένω.

Εισηγητής της εισόδου του εκπαιδευτικού κουπονιού υπήρξε ο Γ.Παπανδρέου. Υπέρ της εισόδου τους στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα τάχθηκε πρόσφατα ο Κ.Μητσοτάκης

 Πρόσφατη είναι η απόφαση της ΚΕΔΕ (Δεκέμβρης 2017) που ζητά από την Πολιτεία την παραχώρηση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους Δήμους. Νωπές οι εκκλήσεις στο υπουργείο Εσωτερικών του Προέδρου της ΚΕΔΕ και άλλων Δημάρχων για την μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων.

Ακόμα πιο πρόσφατη είναι η κατάσταση που δημιουργήθηκε αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων με τα χιλιάδες παιδιά που έμειναν έξω από τους παιδικούς σταθμούς και  προσπάθεια που έκανε μέρος των ιδιοκτητών των ιδιωτικών παιδικών σταθμών ,δηλώνοντας ότι οι θέσεις έχουν καλυφθεί, και  για να δεχτούν τα παιδιά βολιδοσκοπούσαν αν οι γονείς μπορούν να πληρώσουν έξτρα χρήματα, πέρα από το voucher του ΕΣΠΑ.

Συμφέρον τρίτο

Οι Βρεφονηπιοκόμοι που παρέχουν έργο αγωγής και φροντίδας και  που επιδιώκουν να διευρύνουν τα εργασιακά δικαιώματα τους  με τρόπο πλάγιο, δηλαδή χωρίς την εισαγωγή στην ανάλογη σχολή των ΑΕΙ χωρίς την απόκτηση πτυχίου και άρα επαγγελματικών δικαιωμάτων που προκύπτουν από αυτό.

Αν γλυτώσουμε από τη Σκύλα μας περιμένει η Χάρυβδη.

Το παρακάτω είναι από το ερωτηματολόγιο της Ν.Δ .Όπως είναι φανερό το νηπιαγωγείο έχει εξαφανιστεί ή μάλλον το έχει εξαφανίσει αυτός που το συνέταξε. Όσον αφορά την προσχολική εκπαίδευση ,υπάρχει μόνο ο παιδικός σταθμός .

3. Με ποιον από τους παρακάτω τρόπους θεωρείτε ότι μπορεί να βελτιωθεί η προσχολική εκπαίδευση; (Μία επιλογή)

  • Επέκταση του ωραρίου ώστε να διευκολύνονται οι εργαζόμενοι γονείς

  • Αύξηση των θέσεων σε δημόσιους παιδικούς σταθμούς

  • Παροχή επιδότησης για συμμετοχή σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς

ΚΑΛΟΥΜΕ

 

  • Την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να  σταματήσει τους πειραματισμούς με τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ - ΤΕΙ και να υλοποιήσει άμεσα τη δέσμευσή της για την υποχρεωτική διετή φοίτηση στο Νηπιαγωγείο, στα πλαίσια της ενιαίας 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης (12χρονο Δημόσιο Δωρεάν Υποχρεωτικό Σχολείο και Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση), προχωρώντας σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και δημιουργώντας τις αναγκαίες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές.

  • Να προβούν άμεσα σε επαναλειτουργία των Διδασκαλείων σε όλα τα Παιδαγωγικά τμήματα

  • Τα Παιδαγωγικά τμήματα που έχουν εκδώσει αποφάσεις για συγχωνεύσεις - συνενώσεις να τις αναθεωρήσουν και να σταματήσουν την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου των Νηπιαγωγών και των Νηπιαγωγείων. Όλοι «οφείλουμε να επιδείξουμε εξαιρετικά, σθεναρή, αρνητική στάση απέναντι σε οποιαδήποτε τακτική επιχειρεί συγχωνεύσεις οι οποίες εδράζονται περισσότερο σε τεχνικές μείωσης του εργατικού κόστους και λιγότερο σε υπαρκτές ανάγκες. Δεν θα πρέπει να συμβάλλουμε στην αναπαραγωγή απόψεων, που εντάσσονται στο οικονομικό παράδειγμα για την ερμηνεία της απόδοσης ή αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Αντίθετα, θα πρέπει να προβάλουμε διαδικασίες διαπραγμάτευσης πολιτικού νοήματος για την εκπαίδευση με ουμανιστικά κριτήρια[1]

  • Τη ΔΟΕ να κινηθεί άμεσα, να οργανώσει τον αγώνα και  να υπερασπιστεί αποφασιστικά την απόφαση της 85ης  και 86ης ΓΣ του κλάδου για την Προσχολική Αγωγή,  ώστε να γίνει πραγματικότητα  η Ενιαία δημόσια δωρεάν δεκατετράχρονη εκπαίδευση (ενιαίο δωδεκάχρονο Δημόσιο Δωρεάν Υποχρεωτικό Σχολείο και Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 στο δημόσιο Νηπιαγωγείο).

  •  Τις/τους συναδέλφους νηπιαγωγούς να υπερασπιστούμε όλοι μαζί το δικαίωμα των παιδιών 4-6 στην απρόσκοπτη φοίτησή τους στο Νηπιαγωγείο αλλά και τα εργασιακά μας δικαιώματα .

  • Τους αρμόδιους φορείς να δημιουργήσουν θέσεις για όλα τα παιδιά 0-4 ετών (των οποίων οι γονείς επιθυμούν) στους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία και κουπόνια και με μόνιμο προσωπικό.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                        Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΑΪΝΑΣ                                              ΣΤΕΛΛΑ  ΤΡΑΓΑ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

polixrwma stilo
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
«Όταν οι συλλογικές Διαδικασίες δεν γίνονται σεβαστές, τα αποτελέσματα είναι τραγικά», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
pierrakakis
Πιερρακάκης: Εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης και ανασχεδιασμός του εκπαιδευτικού συστήματος
Πρόγραμμα ψηφιακού βοηθού που σχεδιάζεται και που θα περιλαμβάνει στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης, με στόχο να αποτελέσει αρωγό για κάθε μαθητή και...
Πιερρακάκης: Εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης και ανασχεδιασμός του εκπαιδευτικού συστήματος
eirini_mourtzoukou
Ειρήνη Μουρτζούκου: Μάρτυρας-κλειδί την εμπλέκει στο κύκλωμα εμπορίας βρεφών – Πούλαγε το μωρό της 30.000 ευρώ
Mια μάρτυρας υποστήριξε πως η Ειρήνη Μουρτζούκου προσπάθησε να της πουλήσει το δεύτερο παιδί της και συναντήθηκε μαζί της όταν ήταν ακόμη έγκυος δύο...
Ειρήνη Μουρτζούκου: Μάρτυρας-κλειδί την εμπλέκει στο κύκλωμα εμπορίας βρεφών – Πούλαγε το μωρό της 30.000 ευρώ