Thumbnail
Της Έφης Παυλίδου, Φιλολόγου, Διδάκτορος του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ

Με αφορμή τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, την οποία είχα αναλάβει να διοργανώσω, όταν υπηρετούσα στο Γυμνάσιο Σορωνής της Ρόδου, το 2010, προβληματίστηκα πολύ και ως προς τη μορφή της και ως προς το περιεχόμενό της. Η ιδέα να επαναλάβω μια εορταστική εκδήλωση με όλα τα στερεότυπα στοιχεία των προηγούμενων ετών –ίδιων κι απαράλλαχτων από τα δικά μου μαθητικά χρόνια- που θα αντιμετωπιζόταν, ως επί το πλείστον, με αδιαφορία και βαρεμάρα από την πλειονότητα των μαθητών αλλά και των συναδέλφων και, επιπλέον, θα χρειαζόταν η συνεχής επιτήρηση των μαθητών από τους καθηγητές, για να αναγκαστούν οι πρώτοι να κάνουν ησυχία και να προσέξουν, μου ήταν αποκρουστική.

Γι’ αυτό σκέφτηκα να κάνω κάτι τελείως διαφορετικό. Αξιοποιώντας την τηλεοπτική φόρμα, οικεία σε όλους και ιδιαιτέρως ελκυστική για τα παιδιά, έγραψα ένα τηλεοπτικό παιχνίδι ιστορίας. Σκοπός μου ήταν να «παραδώσω» ένα μάθημα ιστορίας με θέμα το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο και τη συμμετοχή της χώρας μας σ’ αυτόν, με τρόπο ελκυστικό και κατατοπιστικό, απαντώντας σε βασικά ερωτήματα, όπως: ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές του πολέμου, ποια τα αίτια, ποιες οι συνέπειες, τι σημαίνει ναζισμός και φασισμός, τι ήταν το Ολοκαύτωμα, ποια η σύνδεση εκείνης της εποχής με τη σύγχρονη κ.ά. Επιμέρους στόχοι ήταν η αξιοποίηση κατά το δυνατόν περισσότερων μαθητών και καθηγητών στη διοργάνωση της γιορτής, η δημιουργία κλίματος προσμονής μέσα στο σχολείο και η αφύπνιση του ενδιαφέροντος για το συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός.

Το εγχείρημα ήταν απαιτητικό. Αφενός έπρεπε να εξασφαλιστεί η ισορροπία μεταξύ της τηλεοπτικής φόρμας και του ιστορικού περιεχομένου, για να αποφευχθούν τα ευτράπελα και, ενδεχομένως, συνειρμοί με τα τηλεοπτικά προγράμματα που προβάλλονται στην πραγματική τηλεόραση. Αφετέρου έπρεπε να γίνει σωστή διαχείριση ενός τεράστιου ιστορικού υλικού και, επιπλέον, να «σκηνοθετηθούν» αρκετοί μαθητές.

Παρόλ’ αυτά η γιορτή στέφθηκε με επιτυχία: η συμμετοχή ή/και η παρακολούθηση μια εορταστικής εκδήλωσης διαφορετικής από τις συνηθισμένες και, συγχρόνως, ενδιαφέρουσας κέρδισε το μαθητικό κοινό.

Στη συνέχεια θα περιγράψω το παιχνίδι και θα παρουσιάσω, όσο γίνεται διεξοδικότερα, τα στάδια της οργάνωσης της γιορτής.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Απόλυτος θρίαμβος για μαθήτρια πολύτεκνης οικογένειας – 20 σε όλα τα μαθήματα στις Πανελλαδικές

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

akinita.jpg
Νέο Ψηφιακό Μητρώο Ακινήτων στην ΑΑΔΕ: Τι προβλέπει το Μ.Ι.Δ.Α. για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές
Υποχρεωτική πληρωμή ενοικίων μέσω τραπεζικών λογαριασμών – Ψηφιακός φάκελος για κάθε ακίνητο
Νέο Ψηφιακό Μητρώο Ακινήτων στην ΑΑΔΕ: Τι προβλέπει το Μ.Ι.Δ.Α. για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές
μαθητές
Έρχεται το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
«Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα» στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΠΕΕ σε συνεργασία με τη Σχολή Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ
Έρχεται το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
2ο ΓΕΛ Αμαλιάδας : Πρόκριση της Ομάδας Ρομποτικής “Amabots” του Σχολείου και θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025 στη Σιγκαπούρη
Από την Αμαλιάδα στη διεθνή σκηνή: Οι AMABOTS εκπροσωπούν την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025
Η Ομάδα Ρομποτικής “AMABOTS” του 2ου ΓΕΛ Αμαλιάδας «Αθανάσιος Παπαγεωργίου» θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025
Από την Αμαλιάδα στη διεθνή σκηνή: Οι AMABOTS εκπροσωπούν την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025