Thumbnail
Αντώνης Λιάκος

Οι προτάσεις του ΥΠΕΠΘ για το Λύκειο και την εισαγωγή στα ΑΕΙ χρειάζονται εξειδίκευση ώστε να συζητηθούν δημιουργικά και να κριθούν. Εκ πρώτης όψεως στέκονται σε ένα ενδιάμεσο χώρο: ανάμεσα στον άξονα της ριζικής μεταρρύθμισης του συστήματος, δηλ. στη δημιουργία καινούργιου τύπου λυκείου, την οποία είχε προτείνει το πόρισμα του Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, και στον άξονα της βελτίωσης του υπάρχοντος εξεταστικού συστήματος. Οι προτάσεις βρίσκονται πλησιέστερα στον δεύτερο άξονα, ώστε αφενός η τύχη των υποψηφίων φοιτητών να μην εξαρτάται από μια και μόνη στιγμή, αφετέρου να αποκτήσει αξία το ίδιο το σχολείο και οι μαθησιακές διαδικασίες.

Ως προς τη βελτίωση του εξεταστικού συστήματος, οι αλλαγές φαίνεται να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, υπό τον όρο βέβαια ότι θα αλλάξει ο χαρακτήρας και το περιεχόμενο των μαθημάτων και θα δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην αυτενέργεια των καθηγητών και των μαθητών. Δεν αντιμετωπίζουν βέβαια τα περισσότερα από τα μεγάλα προβλήματα που είχε επισημάνει ο Διάλογος.

Ως προς την επέκταση των χρόνων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας σήμερα είναι η ποιοτική εκπαίδευση, όχι η οριακή επέκταση της υποχρεωτικότητας. Ποιοτική αναβάθμιση και της γενικής/επιστημονικής, και της επαγγελματικής, και της τεχνικής εκπαίδευσης.

Οι προτάσεις αυτές δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν δημαγωγικά από την αντιπολίτευση, όπως δείχνουν οι πρώτες αντιδράσεις. Η δημαγωγία, η παραπλάνηση και η απαξίωση, το διχαστικό κλίμα που επικρατεί στον δημόσιο χώρο, η κουλτούρα της υπερβολής, δείχνουν ότι η εκπαίδευση εργαλειοποιείται και θυσιάζεται σε κομματικές επιδιώξεις. Μια εθνική συζήτηση για την εκπαίδευση χρειάζεται στοιχεία και επιχειρήματα.

Θα επανέλθουμε όταν το ΥΠΕΠΘ προσκομίσει αναλυτικότερο σχέδιο.

Α. Λιάκος facebook

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PAIDEIAS
Σχολεία: Διευκρινίσεις για το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών Β/βάθμιας Εκπαίδευσης
Επισημάνσεις αναφορικά με το χρόνο υπηρεσίας για τη μείωση του διδακτικού ωραρίου
Σχολεία: Διευκρινίσεις για το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών Β/βάθμιας Εκπαίδευσης
ypoyrgeio_paideias_dia_bioy
Υπουργείο Παιδείας: Η διαδικασία απαλλαγής μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το μάθημα των Θρησκευτικών
Σε κάθε περίπτωση, ο/η Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας οφείλει να ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες τουλάχιστον μία εβδομάδα νωρίτερα για τον...
Υπουργείο Παιδείας: Η διαδικασία απαλλαγής μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το μάθημα των Θρησκευτικών