Thumbnail
Στις 25/5/2017

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)  www.apf.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)  -  www.pasykaga.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)  -  www.pdv.org.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ (Π.Ε.ΚΑ.Π.) - www.pekap.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με το Πανελλαδικό Συλλαλητήριο Διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας, με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΕ19-20), στις 25.05.2017 στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. και τις ενημερωτικές συναντήσεις των Δ.Σ. τους στο ΥΠ.Π.Ε.Θ και τη Βουλή – ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Στην έδρα του Υπουργείου Παιδείας στο Μαρούσι πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Προέδρου του Συνδέσμου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Αθηνάς Καραθάνου, της Προέδρου του Πανελλήνιου Συλλόγου Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π. κ. Ευαγγελίας Κουτσουδάκη, της Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Στεφανίας Μπετίνας Αλβίνας Τίλε, του Προέδρου του Παραρτήματος Βόρειας Ελλάδας της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε. κ. Πάκη Σλίμπα και του Προέδρου της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Πληροφορικής κ. Νίκου Σκίκου με τους Συμβούλους του Υπουργού Παιδείας κ. Χρίστο Μηλιώνη και κ. Αλέκα Μαρίνου, όπου συζητήθηκαν αναλυτικά όλα τα ζητήματα που αναφέρονται στο κοινό Υπόμνημα, που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Φορέων.

Ακολούθως, οι εκπρόσωποι των ως άνω μετέβησαν στο κτίριο της Βουλής των Ελλήνων, όπου πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση για τα υπό διεκδίκηση ζητήματα με τον Βουλευτή της ΔΗ.ΣΥ κ. Δημήτριο Κωνσταντόπουλο και τον Βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τριαντάφυλλο Μηταφίδη.
 

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των Εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05), Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας και Πληροφορικής (ΠΕ19-20) ευχαριστούν τους εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο Πανελλαδικό Συλλαλητήριο Διαμαρτυρίας.

Δεδομένου ωστόσο ότι δεν κατέστη δυνατή η πραγματοποίηση  συνάντησης με τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Κ. Γαβρόγλου και δεν υπήρξε και καμία δέσμευση στην κατεύθυνση επίλυσης του πλήθους των πολύ κρίσιμων υπό διεκδίκηση θεμάτων, τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των Εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας και Πληροφορικής (ΠΕ19-20) καλούν τους εκπαιδευτικούς των ως άνω κλάδων να βρίσκονται σε διαρκή εγρήγορση και να  ενημερώνονται ανελλιπώς από τις ιστοσελίδες των Επιστημονικών Φορέων για τις επερχόμενες κινητοποιήσεις και δράσεις, που αναμένεται να εντατικοποιηθούν και να κορυφωθούν το αμέσως επόμενο προσεχές διάστημα και έως ότου δοθεί  ικανοποιητική και οριστική λύση στο σύνολο των εκκρεμών και επειγόντων ζητημάτων που τους αφορούν.

Αναλυτική τεκμηρίωση για το σύνολο των ως άνω ζητημάτων που χρήζουν επιτακτικής και άμεσης διευθέτησης, καθώς και για τις διαπιστώσεις των εκπαιδευτικών των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας αναφορικά με τη συστηματική υποβάθμιση της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης παρατίθενται στο κοινό αναλυτικό Υπόμνημα που κατέθεσαν οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών των ως άνω κλάδων.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Ενώσεων των Εκπαιδευτικών

Γαλλικής (ΠΕ05), Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας και Πληροφορικής (ΠΕ19-20)


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΣΚΓ ΠΕ)  -  www.apf.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ (ΠΑΣΥΚΑΓΑ)  -   www.pasykaga.gr

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΠΕΚΑΓΕΠΕ)  - www.pdv.org.gr

Αθήνα, 25 Μαΐου 2017

ΠΡΟΣ:

- Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων

κ. Κωσταντίνο Γαβρόγλου

ΚΟΙΝ.:

- Γενικό Γραμματέα ΥΠ.Π.Ε.Θ.

κ. Γιάννη Παντή

- Προϊστάμενο της Δ/νσης Σπουδών, Προγραμμάτων &

Οργάνωσης Π.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. κ. Γεώργιο Πολίτη

- Προϊστάμενο της Δ/νσης Σπουδών, Προγραμμάτων &

Οργάνωσης Δ.Ε. του ΥΠ.Π.Ε.Θ. κ. Σπύρο Κωνσταντάτο

- Ο.Λ.Μ.Ε., Δ.Ο.Ε., Ο.Ι.Ε.Λ.Ε.

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

ΘΕΜΑ: «Διαπιστώσεις των εκπαιδευτικών των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας αναφορικά με τη συστηματική υποβάθμιση της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης. Επιτακτική ανάγκη άμεσης διευθέτησης εκκρεμών και επειγόντων ζητημάτων των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07»

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Για άλλη μια φορά βρισκόμαστε στην εξαιρετικά δυσάρεστη θέση της ανάγκης κατάθεσης ενός ακόμα Υπομνήματος αναφορικά με τα πολυάριθμα και επείγοντα ζητήματα που απασχολούν την Ξενόγλωσση Εκπαίδευση γενικά και τη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας ειδικότερα. Ανάγκη που προκύπτει κυρίως από τις απανωτές και ταυτόχρονα δυσμενέστατες εξελίξεις για τη διδασκαλία του ως άνω γνωστικού αντικειμένου.

 Αναφερόμαστε συγκεκριμένα στην  έκδοση προ ενός έτους, από τον προκάτοχό σας κύριο Νίκο Φίλη, της Υπουργικής Απόφασης για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση («Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» - ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 1324/τ.Β΄/26-04-2016), καθώς και της πρόσφατης έκδοσης από πλευράς σας της αντίστοιχης Υπουργικής  Απόφασης για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση («Επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας και συγκρότηση τμημάτων» - ΦΕΚ Αρ. Φύλλου  1171/τ.Β΄/4-4-2017).

Δηλώνουμε δε ευθέως, ότι μας προκαλεί μεγάλη έκπληξη η λήψη της ως άνω απόφασης από εσάς, αφού λαμβάνοντας υπόψη την αρνητικότατη εμπειρία από την εφαρμογή της Υ.Α. για την Πρωτοβάθμια κατά το τρέχον σχολικό έτος 2016-2017 και τις στο πλαίσιο αυτό εντονότατες διαμαρτυρίες και επισημάνσεις των Επιστημονικών Φορέων, θα ανέμενε κανείς να προβείτε στην ανάκλησή της παραπάνω και όχι στην αιφνιδιαστική έκδοση μιας ακόμα καθόλα επιβλαβούς  απόφασης για την Ξενόγλωσση Εκπαίδευση.

Επιπλέον μας προβληματίζει ιδιαίτερα το γεγονός ότι η απόφαση αυτή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το πόρισμα που είχατε καταθέσει ως Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, το οποίο προέβλεπε την ανάγκη αναμόρφωσης της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, θέση, που όπως προκύπτει από τις διάφορες δηλώσεις σας σχετικά με την Ξενόγλωσση Εκπαίδευση, διατηρείτε και υποστηρίζετε σθεναρά και εκ του τωρινού σας αξιώματος ως Υπουργός Παιδείας.

Επιπλέον θα πρέπει στο σημείο αυτό να υπογραμμιστεί ιδιαίτερα, ότι οι επιπτώσεις των ως άνω Υπουργικών Αποφάσεων, έρχονται να επιβαρύνουν δραματικά την ήδη βεβαρημένη κατάσταση στον τομέα της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης, λόγω ακριβώς της πληθώρας των άστοχων και αντιφατικών επιλογών ή/και παραλείψεων της Πολιτείας που έχουν ληφθεί στο παρελθόν για αυτήν και οι οποίες κάθε μια ξεχωριστά και όλες μαζί συνδυαστικά, έχουν οδηγήσει σταδιακά στην πλήρη  υποβάθμιση και απαξίωση της.

Από τα παραπάνω προκύπτει σαφώς, ότι δεν μπορεί κανείς να μιλά για την ύπαρξη σοβαρότητας, οράματος και συγκεκριμένης στοχοθεσίας στον τομέα της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης, όταν οι αποφάσεις που λαμβάνονται, ουδεμία σχέση έχουν με τα διεθνώς παραδεκτά επιστημονικά ή/και διδακτικά κριτήρια, αλλά αντίθετα με μια καθαρά «λογιστικής» και «διαχειριστικής» λογικής προσέγγιση του αυτοτελούς γνωστικού αντικειμένου των Ξένων Γλωσσών, παρόλο που αυτό αποτελεί τομέα πολιτικής και στρατηγικής προτεραιότητας και ανταγωνιστικό εφόδιο στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά εργασίας.

Προκειμένου να καταστεί σαφές τι εννοούμε, υπενθυμίζουμε ότι αναφερόμαστε σε ολέθριες για τη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας αποφάσεις, όπως αυτή της μείωσης των διδακτικών ωρών της Γαλλικής και Γερμανικής από τρεις σε δύο ώρες επί υπουργίας κ. Γιαννάκου, της δημιουργίας γαλλόφωνων και γερμανόφωνων σχολείων επί υπουργίας κ. Διαμαντοπούλου, της ελλιπούς διδασκαλίας της Β’ Ξένης Γλώσσας στα ΓΕΛ και του σχεδόν πλήρους εξοβελισμού της από τα ΕΠΑΛ, της Υποχρεωτικής Μετάταξης Εκπαιδευτικών Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) από την Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση επί υπουργίας κυρίου Αρβανιτόπουλου, χωρίς ωστόσο την προηγούμενη σύσταση των αντίστοιχων κλάδων και την ίδρυση/απόδοση των αντίστοιχων Οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς που μετατάχθηκαν, σε συνδυασμό με την παράλειψη ρύθμισης του εργασιακού τους πλαισίου και τέλος, της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης για την Πρωτοβάθμια επί υπουργίας του κ. Φίλη και εσχάτως της αντίστοιχης Υπουργικής για την Δευτεροβάθμια, που φέρει  την δική σας έγκριση και υπογραφή.

Ωστόσο, προαπαιτούμενο για μια ουσιαστική και αποτελεσματική διδασκαλία των Ξένων Γλωσσών, όπως βεβαίως και κάθε άλλου γνωστικού αντικειμένου, είναι και η δημιουργία των  προϋποθέσεων εκείνων που θα  καταστήσουν εφικτή την επιτυχή διεξαγωγή της διδασκαλίας της. Δεδομένου όμως ότι  στην τρέχουσα συγκυρία κινούμαστε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση, θεωρούμε αν μη τι άλλο αξιοπερίεργο να διατυπώνονται  δια στόματός σας ερωτήματα, όπως αυτό που θέσατε στο πλαίσιο της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής στις 06-02-2017, όταν συζητείτο το νομοσχέδιο για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης και το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, όπου αναφερόμενος στην αδυναμία εκμάθησης Ξένων Γλωσσών μέσα στο σχολείο και εγείροντας ζητήματα εμπιστοσύνης της κοινωνίας στο δημόσιο σχολείο, αναφέρατε χαρακτηριστικά:

 «Δεν καταλαβαίνω γιατί τα δικά μας παιδιά δεν μπορούν να μάθουν τις γλώσσες με επάρκεια μέσα στο σχολείο και αναγκαζόμαστε να έχουμε αυτήν την πολυσημία της δυνατότητας για να μαθαίνουμε τις γλώσσες. Καταλαβαίνω όλες τις δυσκολίες που έχουν οι εκπαιδευτικοί άλλα και πάλι τίθεται ένα πολύ σοβαρό θέμα εμπιστοσύνης στο δημόσιο σχολείο όπως και της μη υπονόμευσης αυτού του σχολείου και του προγράμματός του με άλλου είδους δραστηριότητες.»

Στο ερώτημα αυτό και με όλον τον σεβασμό που τρέφουμε προς το πρόσωπο και το αξίωμά σας, αντιτείνουμε χωρίς περιστροφές, αυτό που και εσείς πολύ καλά γνωρίζετε ή θα έπρεπε να γνωρίζετε, ότι δηλαδή τα «παιδιά μας» θα μάθουν τις γλώσσες με επάρκεια, όταν η Πολιτεία αποφασίσει να παρέχει την δυνατότητα αυτή μέσα από το Δημόσιο Σχολείο, μέσω ασφαλώς της δημιουργίας των απαραίτητων προϋποθέσεων.

Έως ότου και εφόσον υπάρξει η βούληση για την υλοποίηση του στόχου αναβάθμισης της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης, θεωρούμε πολύ πιο έντιμο να υπάρξει η παραδοχή της ευθύνης που φέρει η Πολιτεία και να αποφεύγονται  φραστικά ή άλλου είδους ατοπήματα, που χάριν μετατόπισης της ευθύνης και εντυπωσιασμού της κοινής γνώμης, καθιστούν ως υπαίτιους για την  ισχύουσα κατάσταση τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07, οι οποίοι, παρά τις πλείστες όσες αντιξοότητες και την υποχρέωση υλοποίησης των  εκάστοτε αμφιλεγόμενων πολιτικών, είναι εν τέλει εκείνοι που κρατούν «όρθιο» και μάλιστα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το οικοδόμημα της Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό και σαν μια πρώτη αλλά άκρως απαραίτητη κίνηση για την αναμόρφωση της διδασκαλίας των Ξένων Γλωσσών σας καλούμε να προβείτε καταρχήν σε άμεση διευθέτηση των εκκρεμών και επειγόντων ζητημάτων που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 και αποβαίνουν εις βάρος της διδασκαλίας των γνωστικών τους αντικειμένων και ακολούθως στη λήψη των απαραίτητων μέτρων αναμόρφωσης της διδασκαλίας τους σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη σας και τις σχετικές προτάσεις που έχουν υποβληθεί επανειλημμένα από τους  Επιστημονικούς Φορείς των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 και θα σας κατατεθούν εκ νέου στην  επικαιροποιημένη τους μορφή, αμέσως μόλις διευθετηθεί το σύνολο των εκκρεμών και επειγόντων ζητημάτων.

Εξειδικεύοντας τα ως άνω, σας δηλώνουμε ότι τα κυριότερα –αλλά σίγουρα όχι και τα μοναδικά-  θέματα που χρήζουν άμεσης επίλυσης και δεν επιδέχονται ουδεμίας περαιτέρω αναβολής, είναι:

  • Το ζήτημα της ανάκλησης των Υπουργικών Αποφάσεων για την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση .

  • Η απόδοση των συσταθεισών Οργανικών θέσεων στους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07.

  • Η ρύθμιση του εργασιακού τους πλαισίου και των λοιπών υπηρεσιακών ζητημάτων που τους αφορούν.

  • Η σύνδεση της παρεχόμενης Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Δημόσιο Σχολείο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (Κ.Π.Γ).

 

  1. Ανάκληση Υπουργικών Αποφάσεων για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Οι Επιστημονικοί Φορείς των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 καταγγέλλουμε ως  απαράδεκτες τις ως άνω Υπουργικές Αποφάσεις για την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αξιώνουμε την άμεση ανάκλησή τους, όπως ομόφωνα και κατηγορηματικά αποφασίστηκε και στο πλαίσιο των Έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων  των μελών των ως άνω Φορέων, με αποκλειστικό θέμα τις Υπουργικές Αποφάσεις για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια, καθώς διαπιστώνεται ότι:

  • Αμφότερες αφαιρούν ουσιαστικά το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής Β’ Ξένης Γλώσσας, γεγονός που για την Πρωτοβάθμια είχε ήδη σαν συνέπεια τον αποκλεισμό άνω του ενός τρίτου των μαθητών/μαθητριών της Ε’ τάξης από την διδασκαλία της ξένης γλώσσας επιλογής τους.

  • Η Υ.Α. για τη Δευτεροβάθμια προβλέπει μεν τη «συνέχεια» στη διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας που επιλέγεται στην Ε’ Δημοτικού, χωρίς όμως να λαμβάνεται υπόψη το γεγονός, ότι λόγω των διατάξεων της αντίστοιχης Υπουργικής Απόφασης για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχει περιοριστεί σημαντικά  ή και  καταργηθεί τελείως η δυνατότητα επιλογής της Β’ Ξένης Γλώσσας στην Ε’ Δημοτικού.

  • Οι διατάξεις που προβλέπονται στην Υ.Α. για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με κυριότερη την διάταξη για την σύμπτυξη των τμημάτων, περιορίζουν δραματικά ή και καθιστούν αδύνατη τη συνέχεια στην διδασκαλία της Β’ Ξένης Γλώσσας που διδάχθηκε στο Δημοτικό, ανεξαρτήτως επιλογής της ή όχι.

  • Αμφότερες οι Υ.Α. έχουν αρνητικό αντίκτυπο στο εργασιακό ωράριο των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07, αφού λόγω της σύμπτυξης των τμημάτων που προβλέπεται και για τις δύο βαθμίδες, αναμένεται να παρουσιάσει σημαντική συρρίκνωση, , όπως έγινε ήδη στην Πρωτοβάθμια, σε συνέχεια εφαρμογής της αντίστοιχης Υ.Α. για την εν λόγω βαθμίδα.

  • Τέλος, αμφότερες δυσχεραίνουν σημαντικά τις εργασιακές συνθήκες των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07, αφού η σύμπτυξη τμημάτων συνεπάγεται και τη δημιουργία πολυπληθών και ανομοιογενών τμημάτων, πολλαπλές μετακινήσεις και τη γενικότερη «ελαστικοποίηση» της εργασίας τους.

Από την συνεκτίμηση όλων των παραπάνω προκύπτει σαφώς, ότι η εφαρμογή και των δυο Υ.Α. από το σχολικό έτος 2017-18 θα έχει βαρύτατες και πολυεπίπεδες επιπτώσεις για τους μαθητές/τριες, τους γονείς και κηδεμόνες τους, καθώς και για το εργασιακό μέλλον των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ07 και ΠΕ05, οι κυριότερες εκφάνσεις των οποίων αναμένεται να είναι -ανά  κατηγορία των άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία- οι εξής:

Για τους μαθητές/τριες:

Καταργείται στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα κάθε έννοια ισότιμης πρόσβασης στο μορφωτικό αγαθό της Β’ Ξένης Γλώσσας, δεδομένου του ότι:

  • κάποιοι μαθητές/τριες θα διδάσκονται την ξένη γλώσσα της επιλογής τους,

  • κάποιοι άλλοι στην Ε' τάξη του Δημοτικού θα υποχρεωθούν να διδαχθούν άλλη γλώσσα από αυτή που επέλεξαν,

  • και κάποιοι, φθάνοντας στην Α΄ Γυμνασίου θα αναγκαστούν να αλλάξουν ξανά γλώσσα,

 γεγονός που σημαίνει  κατάργηση της έννοιας της επιλογής, και αντικατάστασής του δικαιώματος αυτού από συγκυριακούς παράγοντες.

Για τους γονείς και κηδεμόνες:

Ανατρέπεται για πολλοστή φορά ο οικογενειακός προγραμματισμός αναφορικά με την επιθυμητή επιλογή της εκάστοτε Β’ Ξένης Γλώσσας και πλήττεται καίρια ο οικονομικός προϋπολογισμός των γονέων, αφού λόγω των Υ.Α. ωθούνται υποχρεωτικά στην Ιδιωτική Ξενόγλωσση Εκπαίδευση, παρόλη τη δυσμενέστατη οικονομική και κοινωνική συνθήκη που βιώνουν.

Για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων  Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07):

Η νέα Υπουργική Απόφαση αναμένεται να επιτείνει σημαντικά το προαναφερθέν πρόβλημα της συρρίκνωσης του εργασιακού αντικειμένου των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ07 και ΠΕ05 και θα οδηγήσει νομοτελειακά ακόμα και σε πλήρη κατάργησή του. Με αυτό το δεδομένο καλείται η Πολιτική Ηγεσία να δώσει «πειστικές» εξηγήσεις, για την σκοπιμότητα της μείωσης διδακτικών ωρών σε αντικείμενα για τα οποία υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον, ειδικά δε στο πλαίσιο της τρέχουσας δυσμενέστατης κοινωνικοοικονομικής συγκυρίας, όσο και για το τι σκέπτεται να κάνει για τους εκπαιδευτικούς εκείνους, που στο αμέσως προσεχές μέλλον θα χαρακτηριστούν ως «υπεράριθμοι» ή/και δεν θα έχουν πλέον αντικείμενο εργασίας.

  1. Απόδοση Οργανικών στους μεταταγμένους κλάδου Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας

Είναι γνωστό, ότι η πολυετής καθυστέρηση στην απόδοση των Οργανικών θέσεων για τους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς των ως άνω κλάδων, παρά το γεγονός  μάλιστα ότι  σύμφωνα με την  υπ' αριθ. 172260Ε1/17-10-2016 (ΦΕΚ 3391Β΄) ΚΥΑ έχουν συσταθεί πλέον οι κλάδοι και οι Οργανικές θέσεις των παραπάνω εκπαιδευτικών στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, έχει αποβεί εξαιρετικά ζημιογόνα, ενώ κάθε επιπλέον καθυστέρηση είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα επιτείνει ακόμα περισσότερο τα υφιστάμενα προβλήματα.

Οι εκπρόσωποι των Επιστημονικών Φορέων των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 έχουν επισημάνει επανειλημμένα την ανάγκη άμεσης και οριστικής διευθέτησης του συγκεκριμένου ζητήματος, χωρίς την «παρεμβολή» στην διαδικασία αυτή άλλων παραμέτρων και δεδομένων, που δεν σχετίζονται με αυτήν.

Κάτι τέτοιο κρίνεται ως απαραίτητο, προκειμένου να υπάρξει  έπειτα από τέσσερα ολόκληρα συναπτά έτη μια έστω στοιχειώδης αποκατάσταση της ομαλότητας, που θα δώσει την δυνατότητα ρύθμισης του θεσμικού πλαισίου εργασίας των μεταταγμένων εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07, ικανοποιώντας επιπλέον το αίσθημα δικαίου της πολύπαθης αυτής κατηγορίας εκπαιδευτικών λειτουργών και δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα για τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τον προσφορότερο δυνατό τρόπο.

 Με αυτό το δεδομένο και έχοντας εξαντλήσει πια κάθε περιθώριο υπομονής και ανοχής, αξιώνουμε την άμεση και χωρίς περαιτέρω χρονοτριβή ολοκλήρωση της διαδικασίας οριστικής τοποθέτησης των μεταταγμένων εκπαιδευτικών στις συσταθείσες Οργανικές θέσεις, καθώς και την ολοκλήρωση όλων των σχετικών με την ως άνω διαδικασία  ενεργειών, όπως είναι ο ορισμός των σχολικών μονάδων και ομάδων σχολείων.

  1. Ρύθμιση εργασιακών και υπηρεσιακών ζητημάτων των μεταταγμένων εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07

Εργασιακές συνθήκες μεταταγμένων εκπαιδευτικών

Μια σημαντική «παρενέργεια» της ως άνω αναφερθείσας καθυστέρησης στην απόδοση των Οργανικών θέσεων είναι και οι δυσχερείς συνθήκες υπό τις οποίες οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 καλούνται να παρέχουν το διδακτικό τους έργο, κύριο χαρακτηριστικό των οποίων είναι η απόλυτη «ελαστικοποίηση» των συνθηκών εργασίας. Σε επιπλέον  επιβαρυντικό παράγοντα έχει αναδειχθεί και η Υπουργική Απόφαση: «Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου» - ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 1324/τ.Β΄/26-04-2016, δεδομένου του ότι είχε σαν συνέπεια, τόσο την περαιτέρω ελαστικοποίηση, όσο και την  ουσιαστική μεταβολή του εκπαιδευτικού έργου των εκπαιδευτικών των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας, το οποίο και παρουσίασε σημαντική «διεύρυνση», τόσο σε επίπεδο περιεχομένου όσο και σε επίπεδο  ωραρίου .

Υπενθυμίζεται ότι στα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μεταταγμένοι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 συγκαταλέγονται:

  • Οι σε ετήσια βάση αλλαγές των πολυάριθμων σχολικών μονάδων στις οποίες υπηρετούν και οι οποίες καθιστούν απαγορευτική την επίτευξη «συνέχειας» του διδακτικού έργου και παρακολούθησης της προόδου των μαθητών/μαθητριών, καθώς και της υλοποίησης των αναγκαίων παρεμβάσεων εκ μέρους των διδασκόντων.

  • Η μετακίνηση, όχι μόνο σε μεγάλο αριθμό σχολικών μονάδων μέσα στην εβδομάδα (μέχρι και 5), αλλά και σε πολλές σχολικές μονάδες (μέχρι και 3!!!) μέσα στην ίδια ημέρα, που πραγματοποιείται μάλιστα τις περισσότερες φορές  κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.

  • Η μείωση των ωρών διδασκαλίας στο γνωστικό αντικείμενο των εκπαιδευτικών των κλάδων (ΠΕ05) Γαλλικής και (ΠΕ07) Γερμανικής Φιλολογίας, ως συνέπεια της σύμπτυξης τμημάτων που προβλέπεται από την Υ.Α. για την Πρωτοβάθμια, καθώς έχει σαν αποτέλεσμα την ανάθεση στους εκπαιδευτικούς των ως άνω κλάδων πολλών και διαφορετικών διδακτικών ή/και άλλων αντικειμένων (π.χ.: Ευέλικτη Ζώνη, Σίτιση και Όμιλοι Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων στην απογευματινή ζώνη του Ολοήμερου Προγράμματος), γεγονός απόλυτα θεμιτό και ευπρόσδεκτο για την συμπλήρωση του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, ωστόσο εντός συγκεκριμένου πλαισίου αναφορικά με τον αριθμό και την εγγύτητα  των σχολικών μονάδων τοποθέτησής τους και σε κάθε περίπτωση χωρίς να υποκαθιστά πλήρως το βασικό τους γνωστικό αντικείμενο, που είναι βεβαίως η διδασκαλία της Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας.

  • Η ανάθεση, κατόπιν τροποποίησης της παραγράφου 4, του Άρθρου 48, του Νόμου 4415/2016, στους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 αντικειμένων όπως αυτό της Παράλληλης Στήριξης, τη στιγμή που θα έπρεπε -όπως συνέβαινε πριν την σχετική τροποποίηση της ως άνω παραγράφου- να διδάσκονται αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής.

  • Ο καθόλα απαράδεκτος συνδυασμός όλων των παραπάνω, δηλ. διδασκαλία του καταρχήν γνωστικού αντικειμένου των εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ07 και ΠΕ05 παράλληλα με άλλα αντικείμενα, σε πολλές σχολικές μονάδες μέσα στην ίδια ημέρα  και εβδομάδα.

  • Η μετατροπή των εκπαιδευτικών λειτουργών των κλάδων ΠΕ07 και ΠΕ05 σε απλούς διεκπεραιωτές και «διαχειριστές» των υφιστάμενων προβλημάτων που δημιουργούνται από τις άστοχες αποφάσεις της εκάστοτε Πολιτικής Ηγεσίας, η οποία επιμένει να μετακυλύει την ευθύνη «διαχείρισης» των πολλαπλών συνεπειών των επιστημονικά και ψυχοπαιδαγωγικά αστήρικτων αποφάσεών της σε αυτούς.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, ζητούμε να εισακουστεί και να ικανοποιηθεί επιτέλους το καθόλα δίκαιο και εύλογο αίτημά μας για τη θέσπιση νομοθετικής ρύθμισης που θα καθορίζει με σαφήνεια και με γνώμονα τις αρχές της δικαιοσύνης, της ισότητας & της ισονομίας, το θεσμικό πλαίσιο εργασίας των μεταταγμένων εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα ζητούμε να ληφθεί άμεσα μέριμνα για την νομοθέτηση ενός συγκεκριμένου θεσμικού πλαισίου, με το οποίο θα καθορίζονται:

  • Ο υπολογισμός της ώρας μετακίνησης των εκπαιδευτικών που μεταβαίνουν σε δεύτερη σχολική μονάδα, μέσα στην ίδια ημέρα, ως Διδακτικής.

  • Ο τρόπος συμπλήρωσης του ωραρίου των εκπαιδευτικών, με γνώμονα τη  διασφάλιση των εργασιακών συνθηκών εκείνων, που θα καταστήσουν εφικτή την ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή του διδακτικού και παιδαγωγικού τους έργου, προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Υπηρεσιακά ζητήματα μεταταγμένων εκπαιδευτικών

Επιπλέον, απαιτούμε να διευκρινιστούν άμεσα τα ζητήματα εκείνα που έχουν προκύψει λόγω ακριβώς της καθυστέρησης στην απόδοση των Οργανικών Θέσεων στους μεταταγμένους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 και τα οποία συνδέονται άμεσα με το ως άνω θέμα. Συγκεκριμένα θα πρέπει:

  • Να διευκρινιστεί και να υπάρξει σχετική νομοθετική ρύθμιση, αναφορικά με τον τρόπο τοποθέτησης των διοριστέων εκπαιδευτικών του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 στις Πρωτοβάθμιες Διευθύνσεις όπου διαπιστώνεται «συνύπαρξή» τους με τους προϋπάρχοντες σε αυτές μεταταγμένους συναδέλφους των αντίστοιχων κλάδων. H ρύθμιση αυτή κρίνεται ως απολύτως απαραίτητη, δεδομένης της αλλαγής της βαθμίδας διορισμού των διοριστέων εκπαιδευτικών του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 και της μεταφοράς από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και κατανομής σε αυτήν κενών οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού των ως άνω κλάδων, που πραγματοποιήθηκε με τις αριθμ. 179446/Ε1/26.10.2016 – ΦΕΚ 3482 Β’, ΑΔΑ: ΩΥΦ14653ΠΣ-9Θ4 & αριθμ. 184704/Ε1/02.11.2016 – ΦΕΚ 3602 Β’, ΑΔΑ: 60Η54653ΠΣ-ΙΕ7 Υπουργικές Αποφάσεις, πριν ωστόσο την πλήρη ολοκλήρωση (απόδοση Οργανικών – Οριστικές Τοποθετήσεις) της προηγηθείσας από τετραετίας διαδικασίας των Υποχρεωτικών Μετατάξεων (N. 4172/2013).

  • Να υπάρξει γενίκευση του επανυπολογισμού των Μορίων Συνθηκών Διαβίωσης των μεταταχθέντων εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07 σε πανελλαδική βάση, σύμφωνα και με την από 22.12.2016 δέσμευση της Προϊσταμένης του Τμήματος Γ’ της Διεύθυνσης Διοίκησης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο συνάντησης για το συγκεκριμένο θέμα, όπου σύμφωνα με δήλωσή της θα υπάρξει  ρύθμιση, που θα ισχύσει κατά την διαδικασία των οριστικών τοποθετήσεων και η οποία θα αφορά σε «ομογενοποίηση» των μορίων των παραπάνω εκπαιδευτικών.

 

  1. Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (Κ.Π.Γ.)

Ένα από τα πάγια και διαχρονικά αιτήματα των Επιστημονικών Φορέων των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας, καθώς και της ίδιας της ελληνικής κοινωνίας, αφορά στην σύνδεση της παρεχόμενης Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης στο Δημόσιο Σχολείο με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας (Κ.Π.Γ.). Με δεδομένο ωστόσο το γεγονός, ότι προαπαιτούμενο για την δυνατότητα πιστοποίησης της Γλωσσομάθειας αποτελεί και η ύπαρξη συγκεκριμένων προϋποθέσεων αναφορικά με την διδασκαλία των ξένων γλωσσών, αξιώνουμε την άμεση διευθέτηση και ρύθμιση όλων των παραπάνω ζητημάτων, και υπό το πρίσμα της δυνατότητας απόκτησης και Πιστοποίησης Δεξιοτήτων μέσα από τις δομές του  Δημόσιου Σχολείου και παράλληλα της  απαλλαγής των Γονέων και Κηδεμόνων από την σημαντικότατη οικονομική επιβάρυνση που συνεπάγεται η πιστοποίηση της Γλωσσομάθειας στον Ιδιωτικό Τομέα.

 

  1. Συμπερασματικά

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ!

Αποτελεί κοινό τόπο, ότι η επιλογή μιας ξένης γλώσσας συνιστά μια απόφαση  θεμελιώδους σημασίας για την ανάπτυξη και διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών/τριών, καθώς και για τη χάραξη της μελλοντικής τους πορείας σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο, πολλώ δε μάλλον σε μια εποχή, όπου η γνώση ξένων γλωσσών αποτελεί έναν από τους Πυλώνες στους οποίους στηρίζεται η προσπάθεια για την ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας, καθιστώντας την ανταγωνιστικό εφόδιο στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά εργασίας.

Είναι ως εκ τούτου ιδιαίτερα λυπηρό να διαπιστώνει κανείς ότι ο τομέας αυτός, όχι μόνον δεν έχει τύχει  μέχρι σήμερα αντιμετώπισης ανάλογης της σπουδαιότητάς του, αλλά αντίθετα, υπάρχει στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα μαζί με τους εκπαιδευτικούς λειτουργούς που το υπηρετούν, τρόπον τινά ως «αναγκαίο κακό», εσχάτως δε και ως τομέας  «μπαλαντέρ», έτοιμος να χρησιμοποιηθεί όποτε και όπου χρειαστεί, στην -ιδιαίτερα διαδεδομένη τα χρόνια  της Κρίσης και των Μνημονίων – λογική του : «Τα κάνει όλα και συμφέρει».

Οι Επιστημονικοί Φορείς αντιπαρερχόμαστε πλήρως την εν λόγω λογική και απαντούμε με συγκεκριμένα, εμπεριστατωμένα και πάνω απ’ όλα επιστημονικά τεκμηριωμένα επιχειρήματα, εστιάζοντας αφενός μεν στην ανάγκη ύπαρξης και παροχής μέσα από τις δομές της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας στην χώρα μας, μιας ουσιαστικής, ποιοτικής και πιστοποιήσιμης Ξενόγλωσσης Εκπαίδευσης και αφετέρου σε μια δίκαιη, αξιοπρεπή και ανάλογη του ευαίσθητου τομέα στον οποίο δραστηριοποιούνται, αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ05 και ΠΕ07.

Επιπλέον υπογραμμίζουμε την ανάγκη ανάθεσης του σχεδιασμού και της χάραξης της εξαγγελθείσας αναμόρφωσης της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, όπως και γενικότερα κάθε απόφασης που άπτεται του συγκεκριμένου αντικειμένου, σε εξειδικευμένους επιστήμονες και γνώστες αυτού.

Στο πλαίσιο αυτό παραμένουμε πάντα στην διάθεσή σας προκειμένου να σας αναπτύξουμε και δια ζώσης το σύνολο των προτάσεων και αιτημάτων μας και στην κατεύθυνση αυτή  επαναδιατυπώνουμε και δια του παρόντος το αίτημα συνάντησής μαζί σας, το οποίο υπενθυμίζουμε ότι  έχει κατατεθεί επισήμως (Αρ. Πρωτ.: 9300/05.12.2016) σχεδόν από την ανάληψη των καθηκόντων σας, μην έχοντας ωστόσο, και παρά τις διαρκείς πιέσεις μας προς τούτο, πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα.

Τα Δ.Σ. των Επιστημονικών Φορέων των εκπαιδευτικών

Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Φιλολογίας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eisfores_lefta.jpg
Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2025 – Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν
Οι αυξήσεις αναμένονται να κυμανθούν από 6 έως 17 ευρώ τον μήνα, και οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα κληθούν να τις καταβάλουν από την 1η Ιανουαρίου...
Αύξηση ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες από το 2025 – Πόσο θα κληθούν να πληρώσουν
pada.jpg
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων
Δείτε αναλυτικά τα νέα έργα που προβλέπονται για το ΠΑΔΑ
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων
απα
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς
Οι απατεώνες ισχυρίζονται ότι οι διευθυντές ή εκπαιδευτικοί έχουν κερδίσει κάποια αναδρομική διεκδίκηση ή τους προσφέρουν δωροεπιταγές
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς