Thumbnail
της Αγγελικής Μητρογιαννοπούλου

Με αφορμή την εισαγωγή των δημιουργικών εργασιών στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου ακολουθεί ένα κείμενο με σχετικές επισημάνσεις - παρατηρήσεις και προτάσεις 

Η  Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών

Μητρογιαννοπούλου Αγγελική        
 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1) Ως προς την πρόταση των θεμάτων στην περίπτωση που το αντικείμενο της εργασίας είναι διεπιστημονικού χαρακτήρα και εμπλέκονται περισσότεροι του ενός εκπαιδευτικοί, πώς θα γίνεται η ενημέρωση;
2) Αναφορικά με την ανακατανομή των μαθητών ήδη η εμπειρία από τις ερευνητικές εργασίες έχει δείξει ότι αυτό είναι ανέφικτο σε σχολεία με πολυπληθή τμήματα.
3) Σύμφωνα με τις οδηγίες κατά την α΄ μέρα θα γίνεται η επεξεργασία του υλικού που έχουν αναζητήσει οι μαθητές ή τους έχει χορηγηθεί. Δηλαδή το υλικό θα τους έχει δοθεί με τα θέματα;
4) Μετά το πέρας της α΄ μέρας οι μαθητές θα έχουν ολοκληρώσει την αναζήτηση και επεξεργασία και θα έχουν συμπληρώσει το σχέδιο υποβολής. Η αναζήτηση αυτή θα γίνει στη βιβλιοθήκη του σχολείου (αν υπάρχει) ή ηλεκτρονικά (στο Εργαστήριο Πληροφορικής);
5) Κατά τη β΄ μέρα θα γίνει η σύνθεση – σύνταξη της πραγματείας ή των άλλων παραδοτέων. Η  διαδικασία αυτή απαιτεί Η/Υ (και το Εργαστήριο Πληροφορικής)  ή θα γίνει χειρόγραφα;
6) Ως προς την παρουσίαση των εργασιών στην Τάξη, εννοείται το Τμήμα των μαθητών ή όλη η τάξη (με 5 και 6 τμήματα);
7) Αφού στην τελική αξιολόγηση θα λαμβάνεται υπόψη ο ατομικός βαθμός του μαθητή, τι νόημα έχει όλη αυτή η αναλυτική περιγραφή των κλιμάκων που κυρίως εφαρμόζεται στην περιγραφική αξιολόγηση (περίπτωση των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας);

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1) Η υλοποίηση των δημιουργικών εργασιών να μη γίνει με ανακατανομή των μαθητών, και ούτε σε συγκεκριμένες μέρες, ώστε να μη χρειάζεται αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος με όποια δυσκολία αυτό συνεπάγεται.
2) Καλλίτερα να γίνονται στο πλαίσιο κάθε μαθήματος (όπως άλλωστε γίνεται σε όσα  σχολεία τις έχουν εντάξει στο πρόγραμμα τους), ώστε να μη χρειάζεται όλοι οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν το εργαστήριο της Πληροφορικής (για την περίπτωση της  πραγματείας).
3) Να είναι προαιρετικές για όλες τις τάξεις.
4) Να γίνει πιλοτική εφαρμογή της όλης δράσης κατά το Β΄ τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους.
5) Εφόσον λαμβάνεται μόνο θετικά στην αξιολόγηση του μαθητή, ή οποία επί του παρόντος είναι αριθμητική, δεν είναι απαραίτητη η χρήση των περιγραφικών κλιμάκων.

 Αθήνα 5-1-2017  

Α. Μητρογιαννοπούλου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μιλενα
Μιλένα Αποστολάκη για «Φραπέ»: «Είναι ικανός να μας σκοτώσει όλους» (Βίντεο)
Αναφερόμενη στις καταγγελίες της Ζωής Κωνσταντοπούλου για απειλές που φέρεται να δέχθηκε από τον αποκαλούμενο «Φραπέ», η κ. Αποστολάκη διευκρίνισε...
Μιλένα Αποστολάκη για «Φραπέ»: «Είναι ικανός να μας σκοτώσει όλους» (Βίντεο)
diastima
Ο χρόνος δεν μετρά το ίδιο στον Άρη: Η σχετικότητα του Αϊνστάιν δοκιμάζει τα όρια των διαστημικών αποστολών
Νέα επιστημονική μελέτη δείχνει ότι τα ρολόγια στον Κόκκινο Πλανήτη «τρέχουν» ταχύτερα από της Γης, δημιουργώντας κρίσιμες προκλήσεις για τη NASA
Ο χρόνος δεν μετρά το ίδιο στον Άρη: Η σχετικότητα του Αϊνστάιν δοκιμάζει τα όρια των διαστημικών αποστολών