Thumbnail
της Αγγελικής Μητρογιαννοπούλου

Με αφορμή την εισαγωγή των δημιουργικών εργασιών στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου ακολουθεί ένα κείμενο με σχετικές επισημάνσεις - παρατηρήσεις και προτάσεις 

Η  Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών

Μητρογιαννοπούλου Αγγελική        
 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

1) Ως προς την πρόταση των θεμάτων στην περίπτωση που το αντικείμενο της εργασίας είναι διεπιστημονικού χαρακτήρα και εμπλέκονται περισσότεροι του ενός εκπαιδευτικοί, πώς θα γίνεται η ενημέρωση;
2) Αναφορικά με την ανακατανομή των μαθητών ήδη η εμπειρία από τις ερευνητικές εργασίες έχει δείξει ότι αυτό είναι ανέφικτο σε σχολεία με πολυπληθή τμήματα.
3) Σύμφωνα με τις οδηγίες κατά την α΄ μέρα θα γίνεται η επεξεργασία του υλικού που έχουν αναζητήσει οι μαθητές ή τους έχει χορηγηθεί. Δηλαδή το υλικό θα τους έχει δοθεί με τα θέματα;
4) Μετά το πέρας της α΄ μέρας οι μαθητές θα έχουν ολοκληρώσει την αναζήτηση και επεξεργασία και θα έχουν συμπληρώσει το σχέδιο υποβολής. Η αναζήτηση αυτή θα γίνει στη βιβλιοθήκη του σχολείου (αν υπάρχει) ή ηλεκτρονικά (στο Εργαστήριο Πληροφορικής);
5) Κατά τη β΄ μέρα θα γίνει η σύνθεση – σύνταξη της πραγματείας ή των άλλων παραδοτέων. Η  διαδικασία αυτή απαιτεί Η/Υ (και το Εργαστήριο Πληροφορικής)  ή θα γίνει χειρόγραφα;
6) Ως προς την παρουσίαση των εργασιών στην Τάξη, εννοείται το Τμήμα των μαθητών ή όλη η τάξη (με 5 και 6 τμήματα);
7) Αφού στην τελική αξιολόγηση θα λαμβάνεται υπόψη ο ατομικός βαθμός του μαθητή, τι νόημα έχει όλη αυτή η αναλυτική περιγραφή των κλιμάκων που κυρίως εφαρμόζεται στην περιγραφική αξιολόγηση (περίπτωση των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας);

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

1) Η υλοποίηση των δημιουργικών εργασιών να μη γίνει με ανακατανομή των μαθητών, και ούτε σε συγκεκριμένες μέρες, ώστε να μη χρειάζεται αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος με όποια δυσκολία αυτό συνεπάγεται.
2) Καλλίτερα να γίνονται στο πλαίσιο κάθε μαθήματος (όπως άλλωστε γίνεται σε όσα  σχολεία τις έχουν εντάξει στο πρόγραμμα τους), ώστε να μη χρειάζεται όλοι οι μαθητές να χρησιμοποιήσουν το εργαστήριο της Πληροφορικής (για την περίπτωση της  πραγματείας).
3) Να είναι προαιρετικές για όλες τις τάξεις.
4) Να γίνει πιλοτική εφαρμογή της όλης δράσης κατά το Β΄ τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους.
5) Εφόσον λαμβάνεται μόνο θετικά στην αξιολόγηση του μαθητή, ή οποία επί του παρόντος είναι αριθμητική, δεν είναι απαραίτητη η χρήση των περιγραφικών κλιμάκων.

 Αθήνα 5-1-2017  

Α. Μητρογιαννοπούλου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pencils yellow 1280
Πόσα παίρνουν οι εκπαιδευτικοί το 2025 – Όλοι οι πίνακες με τους νέους μισθούς
Αναλυτικά τα ποσά για μόνιμους και αναπληρωτές, τα επιδόματα και οι διαφορές ανά βαθμίδα και προϋπηρεσία.
Πόσα παίρνουν οι εκπαιδευτικοί το 2025 – Όλοι οι πίνακες με τους νέους μισθούς
ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ
Τραγωδία στο Χονγκ Κονγκ: Αεροσκάφος της Emirates κατέληξε στη θάλασσα μετά την προσγείωση
Συναγερμός στο Διεθνές Αεροδρόμιο – Το Boeing 747 της Air ACT εξετράπη του διαδρόμου και συγκρούστηκε με όχημα υποστήριξης
Τραγωδία στο Χονγκ Κονγκ: Αεροσκάφος της Emirates κατέληξε στη θάλασσα μετά την προσγείωση
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Δύο πανεπιστημιακά προγράμματα συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών – Ποιες είναι οι ουσιαστικές διαφορές τους
Ανίχνευση ή Πρώιμη Παρέμβαση; Τι σας ταιριάζει και πώς θα επιλέξετε
Σοφία Ζαχαράκη
Υπουργείο Παιδείας: Σxετικά με τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή
Η Υπουργός Σοφία Ζαχαράκη παρουσίασε στη Βουλή τα στοιχεία για στελέχωση και χρηματοδότηση των δομών ειδικής αγωγής στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
Υπουργείο Παιδείας: Σxετικά με τους μόνιμους διορισμούς και τις προσλήψεις εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή