Thumbnail

Ενιαίος τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου σε όλα τα δημοτικά σχολεία της χώρας με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω δημιουργείται από την επόμενη σχολική χρονιά με απόφαση του Υπουργού Παιδείας.


 Είναι προφανές, πως η λειτουργία αυτού του σχολείου δεν υπαγορεύεται από παιδαγωγικά κριτήρια και αναγκαιότητα βελτίωσης των υπαρχουσών δομών εκπαίδευσης. Στόχος είναι η ευθυγράμμιση της κυβερνητικής πολιτικής με τους όρους και τις προϋποθέσεις του τρίτου μνημονίου. Στο πλαίσιο αυτό επιχειρείται περικοπή δαπανών με τον περιορισμό εκπαιδευτικού προσωπικού, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη καμιά παιδαγωγική αναγκαιότητα. Αντίθετα, είναι ορατή η επιχείρηση εξαπάτησης της κοινωνίας στο όνομα μιας δήθεν μεταρρύθμισης. Συγκεκριμένα:
    Από την πλευρά του Υπουργείου λέγεται, ότι σκοπός του νέου σχολείου είναι η ίση μεταχείριση των μαθητών. Ωστόσο, το Υπουργείο εμπαίζει με αυτόν τον τρόπο μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, εφόσον ορίζεται ως  προϋπόθεση εγγραφής και φοίτησης των μαθητών στο ολοήμερο η εργασία και των δύο γονέων, προσκομίζοντας βεβαίωση του φορέα εργασίας τους. Αυτή η προϋπόθεση αποκλείει χιλιάδες μαθητές από τη φοίτησή τους στο Ολοήμερο σχολείο. Στην Αχαΐα είναι βέβαιο, πως από τους 6.500 περίπου μαθητές που φοιτούν σήμερα στα ολοήμερα τμήματα το μεγαλύτερο μέρος αυτών δε θα μπορεί να φοιτήσει την επόμενη σχολική χρονιά.  Συνεπώς, χιλιάδες μαθητές θα μείνουν εκτός ολοήμερου σχολείου.


    Διατυμπανίζεται, πως δημιουργείται ένας μόνο τύπος σχολείου. Ωστόσο, με το αυθαίρετο κουτσούρεμα των διδακτικών αντικειμένων, την ανάθεση στο δάσκαλο της διδασκαλίας μαθημάτων, για τα οποία απαιτείται εκπαιδευτικός ειδικότητας και την κατάργηση του δάσκαλου του ολοήμερου, επιτυγχάνεται υποβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και κατοχύρωση ενός μέτριου σχολείου.  
    Λέγεται, πως με το νέο τύπο σχολείου επεκτείνεται ο θεσμός του ολοήμερου σε όλα τα σχολεία από 4/θέσια και άνω.  Αλλά και τούτο αποτελεί εμπαιγμό, γιατί π.χ. στην Αχαΐα  όλα τα σχολεία από 4/θέσια και άνω λειτουργούν ήδη ως ολοήμερα. 
    Καλλιεργήθηκε αισιοδοξία για μεγάλο χρονικό διάστημα με σειρά δηλώσεων από πλευράς Υπουργείου για διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών, ενώ προετοίμαζαν περικοπή διδακτικών ωρών και ουσιαστική κατάργηση του ολοήμερου σχολείου, που θα επιφέρουν μεγάλη μείωση εκπαιδευτικών την επόμενη σχολική χρονιά.
    Την περίοδο αυτή εξελίσσεται εθνικός διάλογος για την παιδεία, ενώ παράλληλα ρυθμίζονται σοβαρά θέματα για το σχολείο, που δε φέρουν ίχνος παιδαγωγικού σχεδιασμού, αλλά και συναίνεσης με την εκπαιδευτική κοινότητα. 

Αποτελεί βεβαιότητα, πως με τις προϋποθέσεις λειτουργίας του νέου ολοήμερου σχολείου από την επόμενη σχολική χρονιά δημιουργείται άνιση μεταχείριση των μαθητών, έχουμε ολική οπισθοδρόμηση στην παρεχόμενη παιδεία και απολύονται χιλιάδες συνάδελφοί μας αναπληρωτές.
 Η παιδεία και οι λειτουργοί της δέχονται βαρύ πλήγμα από το κόστος εφαρμογής των κυβερνητικών επιλογών.

Τάσος Σταυρογιαννόπουλος
Πρόεδρος Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας
Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραλήρημα Λατινοπούλου: Σκουπίδια οι Εκπαιδευτικοί - Να απολυθούν - Ζήτω ο Μεταξάς (Βίντεο)

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ
«Όχι στο Εθνικό Απολυτήριο»: Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «εξεταστικό κάτεργο» στο νέο σύστημα
ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ προειδοποιούν ότι το νέο σύστημα θα μετατρέψει το Λύκειο σε μηχανισμό βαθμοθηρίας, θα ενισχύσει τα φροντιστήρια και θα περιορίσει την...
«Όχι στο Εθνικό Απολυτήριο»: Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «εξεταστικό κάτεργο» στο νέο σύστημα
sxoleia_sigxonefsis
Δάφνη: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας γονέων και εκπαιδευτικών για τις συγχωνεύσεις τμημάτων
Αναστάτωση στα σχολεία της Δάφνης μετά τις αποφάσεις για συμπτύξεις τμημάτων
Δάφνη: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας γονέων και εκπαιδευτικών για τις συγχωνεύσεις τμημάτων
ικυ
Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών: Διοργάνωσε τη 1η Δραστηριότητα Συνεργασίας και Κατάρτισης (TCA) του 2025 στη Ρόδο
Πρώτη δραστηριότητα συνεργασίας και κατάρτισης (TCA) για το 2025, στη Ρόδο, από τις 20 έως τις 23 Οκτωβρίου, με θέμα «Monitoring and Promoting Impact...
Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών: Διοργάνωσε τη 1η Δραστηριότητα Συνεργασίας και Κατάρτισης (TCA) του 2025 στη Ρόδο