Thumbnail
Μετά τη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων  

Συνεδρίασε, για δεύτερη φορά, η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με αντικείμενο τον καθορισμό των βασικών κατευθύνσεων, στις οποίες θα κινηθεί ο διάλογος για την Παιδεία. 

Ύστερα από επαφές που είχε τις προηγούμενες ημέρες ο πρόεδρος της Επιτροπής, Κώστας Γαβρόγλου, με εκπροσώπους των κομμάτων, κατέληξε σε δώδεκα γενικά σημεία, τα οποία και αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης στην Επιτροπή.

Η θεματική ατζέντα του εθνικού διαλόγου θα καθοριστεί στην επόμενη συνεδρίαση της Επιτροπής της Βουλής, μετά από τροποποιήσεις και προτάσεις που θα κατατεθούν από τους εκπροσώπους των κομμάτων μέχρι την αρχή της ερχόμενης εβδομάδας. 

Ωστόσο, οι δώδεκα θεματικές, με βάση τις οποίες θα καθοριστεί και η τελική ατζέντα, είναι οι εξής:
 

  • Δημοκρατικές αξίες. (Βία, ρατσισμός, διαφορετικότητα, εκπαίδευση μειονοτήτων, αειφορία εκπαιδευτικών μονάδων, αυτοδιοίκητο διαφόρων βαθμίδων, κοινωνική μέριμνα, πρόσβαση σε πολιτισμικά δρώμενα).
  • Οικονομικά της εκπαίδευσης (τρόποι θεσμοθετημένης αύξησης του ποσοστού επιχορήγησης στην εκπαίδευση, διαφορετικά χρηματοδοτικά σχήματα, δυνατότητες μείωσης εξόδων, πράσινα σχολεία, αξιοποίηση περιουσίας, πολιτική προσλήψεων, οικολογικό αποτύπωμα των εκπαιδευτικών μονάδων).
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών μονάδων και εκπαιδευτικού προσωπικού
  • Νέες τεχνολογίες, διδακτική πρακτική, ψηφιακός εγγραμματισμός
  • Ενιαίος χώρος ανωτάτης εκπαίδευσης και έρευνας.
  • Λύκειο-Παραπαιδεία-Εισαγωγή στα ΑΕΙ. Μετεγγραφές.
  • Είδη και δομή των διαφορετικών σχολικών μονάδων και του σχολικού δικτύου ανά περιοχή.
  • Διοίκηση Εκπαίδευσης και αποκέντρωση της.
  • Διασύνδεση των εκπαιδευτικών δομών με την παραγωγή, με την αγορά εργασίας.
  • Προοπτικές για νέους επιστήμονες. Συγκεκριμένα μέτρα.
  • Ρόλος Κοινωφελών Ιδρυμάτων, ΜΚΟ και άλλων οργανισμών για την εκπαίδευση και έρευνα.
  • Συνεχής και διά βίου εκπαίδευση.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι στους τρεις φορείς, που είχαν ανακοινωθεί ότι θα δρουν παράλληλα στον εθνικό διάλογο (Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου, Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας), προστέθηκε και το Ινστιτούτο Επαγγελματικής Πολιτικής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 5/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

onaseia
Κινητοποιήσεις ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Ωνάσειων σχολείων: «Όχι στους επιτηρητές», λένε οι εκπαιδευτικοί
Αντιδράσεις για τις εξετάσεις εισαγωγής και την εμπλοκή ιδιωτικών φορέων – Εκκλήσεις για αποχή από την επιτήρηση και μαζική συμμετοχή στις...
Κινητοποιήσεις ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Ωνάσειων σχολείων: «Όχι στους επιτηρητές», λένε οι εκπαιδευτικοί
oiele
Σοβαρές αιχμές από την ΟΙΕΛΕ για “σιδηροδρομικό αυταρχισμό” εν μέσω πολιτικών εξελίξεων
Καταγγέλλεται στοχευμένη ενέργεια εκφοβισμού – Συσχέτιση με την υπόθεση Τεμπών και την επιστροφή του στον συνδικαλισμό
Σοβαρές αιχμές από την ΟΙΕΛΕ για “σιδηροδρομικό αυταρχισμό” εν μέσω πολιτικών εξελίξεων
posdep_1.jpg
ΠΟΣΔΕΠ: «Απαράδεκτη η επίθεση κουκουλοφόρων στη Νομική. Δεν έχει θέση η βία στο δημόσιο Πανεπιστήμιο»
Καταδίκη από την ΠΟΣΔΕΠ που ζητά την άμεση παρέμβαση της Πολιτείας και την προστασία της ελευθερίας έκφρασης στα πανεπιστήμια
ΠΟΣΔΕΠ: «Απαράδεκτη η επίθεση κουκουλοφόρων στη Νομική. Δεν έχει θέση η βία στο δημόσιο Πανεπιστήμιο»