Του Πάνου Βασιλόπουλου

Παίρνοντας τα αποτελέσματα του σχολείου μας στο χέρι βλέπω ότι το 80% των μαθητών μας που έδωσαν φέτος εξετάσεις πέρασαν στα ΑΕΙ.Μοιράζομαι μαζί σας τη χαρά τους και τους αφήνω ήσυχους στην ανωνυμία τους με βάση τις επιδιώξεις της παιδείας τα τελευταία χρόνια.

Διαβάζω στον φιλοκυβερνητικό τύπο τους μύδρους για όλους όσους πέρασαν με βαθμούς κάτω από τη βάση σε ΑΕΙ και για τη κατάσταση της παιδείας σήμερα.Επειδή μου "επιτρέπω" να έχω άποψη με 36+16 χρόνια στα θρανία, ας τη μοιραστώ κι αυτή μαζί σας.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένας αγώνας,μαραθώνιου δρόμου με διαφορετικές καιρικές συνθήκες κάθε χρονιά.Τρέχουν 100.000 τερματίζουν οι 80.000 μπροστά από τους αποκαμωμένους και εγκαταλείψαντες.

Όσοι τερματίζουν κάνουν και διαφορετικό χρόνο που εξαρτάται από τον ανταγωνισμό και τον αν βρέχει, αν κάνει καύσωνα, αν έχει καλοκαιρία, αν έχουν νερό νια πιουν, αν τους στενεύουν τα παπούτσια τη συγκεκριμένη ώρα κάθε χρονιάς. Αν οι γονείς τους τους πήραν κατάλληλα ρούχα, αν τρέχουν με πλαστικό φτηνό σωβρακάκι ή ακόμα και ξυπόλητοι.

Αν τρέχουν στο μαραθώνιο την ίσια ασφάλτινη διαδρομή ή αν τρέχουν Σκεπαστή-Λίμνη, περιμένοντας το λεωφορείο στις 7 με κρύο ή ζέστη χρόνια συνέχεια ή τρώνε μεσημεριανό στις 4 αντί στις 2 που τρώνε τα βουτυρόπαιδα της Αθήνας. Έτσι λοιπόν το ότι κάποιος περνάει τη μια χρονιά με 10.000 μόρια και την άλλη ο επόμενος με 6.000 δεν κάνει τον ένα χειρότερο του άλλου.

Μετά τα ΑΕΙ φιλοξενούν την επόμενη βαθμίδα γνώσης που πρέπει να προσφέρεται απλόχερα, δωρεάν και με συνέπεια σε όλους τους νέους, αν θες να έχεις μια πιο μορφωμένη κοινωνία.

Το ότι στους 80.000 πέρασαν 25.000 με κάτω από τη βάση, είναι ένα χαζό επιχείρημα που απλά δικαιολογεί κάποιες διαφορετικές πολιτικές: Κλείσιμο ΑΕΙ και άνοιγμα ΙΕΚ-ΑΕΙ που με αμοιβή θα δίνουν αριστούχους αποφοιτήσαντες με κάθε καιρό και κάθε τρόπο (όπως και τώρα).

Το να χρησιμοποιεί το παράδειγμα 5-10 υποψηφίων που πέρασαν σε σχολές με μηδενικό ανταγωνισμό δεν σημαίνει ότι αυτοί είναι ηλίθιοι, αλλά πανέξυπνα κατανάλωσαν μηδενική ενέργεια αφού θα είχαν έτσι κι αλλιώς εξασφαλίσει την είσοδό τους.Το μυαλό τους θα κριθεί στις σπουδές στους και όχι στο αν μπήκαν "τρέχοντας" μόνοι τους.

Θα ήθελα πολύ ο κόσμος να μπορεί να διαβάζει πίσω από τους τίτλους. Θα ήθελα να απαξιώνω τους πάντες βάζοντας τους μαθηματικούς να κάνουν ορθογραφικά λάθη, τους φιλόλογους να μη μπορούν να κάνουν πράξεις και τη Κεραμέως να μη μπορεί να φτιάξει τη φορολογική της δήλωση.

Όμως επειδή έχω ακόμα τη λατρευτή καλοκαιρινή μου άδεια, δεν θέλω να ιδρώσω για να σας πω για πράγματα που δεν αλλάζουν επειδή δεν ασχολούμαστε μαζί τους.

Καλή επιτυχία στον αγώνα του καθενός και να φοβάστε μόνο τους βλάκες. Κάποιες φορές έχουν πλειοψηφία. Η μόρφωση είναι ο εχθρός τους κι ο μοναδικός μας φίλος. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber