ΣΚΑΪ και... Ανάπτυξη

Φιλόλογοι εναντίον ανάπτυξης (ή το ανάποδο)

Λίγο πριν τις τελευταίες δραματικές εξελίξεις του Survivor, ο αγαπητός και έγκυρος τηλεοπτικός σταθμός ΣΚΑΪ επιδόθηκε για άλλη μια φορά στο αγαπημένο του σπορ: Να βρει τι μπλοκάρει επιτέλους την ανάπτυξη σε αυτήν την χώρα. 

Αφού επιτέθηκε μετά μανίας και με συγκλονιστικά ρεπορτάζ στους καστανάδες και τους κουλουρτζήδες εκεί έξω, αφού οι ρεπόρτερ του βρέθηκαν σε εμπόλεμες ζώνες για να αποδείξουν πως δεν υπάρχει μεγαλύτερος εχθρός του τουρισμού από μια συγκέντρωση νεολαίας ή εργαζομένων στο Σύνταγμα, ξεσπάθωσε απέναντι στους τρισκατάρατους κατσαπλιάδες που λέγονται δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί. 

Όπως λένε και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, «επιτέλους κάποιος το είπε!» Για πολύ καιρό είχαν περάσει στο απυρόβλητο όλοι οι κηφήνες των ανθρωπιστικών σπουδών. Η τηλεόραση του ΣΚΑΪ, επειδή όλοι μαζί μπορούμε και χωρίς φιλόλογους, με ένα εντυπωσιακό γράφημα έβαλε τα πράγματα στη θέση τους: 53% των φοιτητών και φοιτητριών, σπουδάζουν σε μη αναπτυξιακές σχολές. «Παραπάνω από τους μισούς δηλαδή», αναφώνησε με αστραπιαία μαθηματική αντίληψη ο δημοσιογράφος. Ποιες είναι αυτές; Μα φυσικά οι λεγόμενες ανθρωπιστικές

Τι ωραία όμως αντίθεση γεννήθηκε σημειολογικά εκείνη τη στιγμή στο πλατό του πιο αναπτυξιακού σταθμού των Βαλκανίων; Η ανάπτυξη ήρθε σε πλήρη αντιδιαστολή με τον άνθρωπο. Η ανάπτυξη όπως την εννοούν στο κανάλι του Πιο Αποτυχημένου Παράγοντα Αθλητικής Ομάδας στην Ιστορία™, με τον άνθρωπο όπως τον εννοούν στις αγαπημένες τους υστερίες. Ανάπτυξη εναντίον ανθρώπων, Διάσημοι εναντίον Μαχητών, Ρουβάς κριτής εναντίον Ρουβά παρουσιαστή και η κακογουστιά γίνεται πολλές φορές και σενάριο δυστοπικής ταινίας. 

Homo Mnimonious

Γιατί, πέρα από τον σαρκασμό, αυτό που γελοιωδώς και απροκάλυπτα έθεσε ο ΣΚΑΪ στο «ρεπορτάζ» του, είναι μια πραγματικότητα της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης των τελευταίων χρόνων. Οι περισσότερες των ανθρωπιστικών σχολών φυτοζωούν ενώ γελασμένος είναι όποιος νομίζει πως αυτός ο αντι-αναπτυξιακός «κουβάς» αφορά μονάχα στους φιλόλογους ή τους ιστορικούς ή τους κοινωνιολόγους. Στην ίδια κατηγορία είναι και πολλές θετικές επιστήμες, όπως οι Μαθηματικοί, οι Βιολόγοι, οι Γεωλόγοι ή οι Φυσικοί, με το πτυχίο τους να αποκτά «αναπτυξιακή» ισχύ μονάχα αν συνοδευτεί με κάποιο «αναπτυξιακό» μεταπτυχιακό. Όμως είναι γελασμένος όποιος νομίζει ότι αυτό αφορά μονάχα τον αριθμό των αποφοίτων ή το ποσοστό τους έναντι των «Σχολών Που Θα Σώσουν Τα Πλεονάσματαtm». Η επίθεση που γίνεται αφορά στο είδος των αποφοίτων, στην γενική κατεύθυνση των σχολών αυτών να βγάζουν αποφοίτους με ολοκληρωμένο γνωστικό κριτήριο γύρω από την επιστήμη που θεραπεύουν. 

Αν ήταν στο χέρι των think-tank του ΣΚΑΪ (φευ, think-πατίνια δεν τους λες), θα είχαν περί τις δέκα ή δεκαπέντε «σχολές» πληροφορικής, πολυδιασπασμένες και άμεσα παραγωγικές, αλλά με απόφοιτους να τα χάνουν αν γίνει ένα update στο λογισμικό τους (και θα πρέπει λοιπόν με δική τους ευθύνη να επανεκπαιδευτούν με τον ίδιο τρόπο). Θα είχαν το πολύ μια και «λίγο από όλα» σχολή για μελλοντικούς εκπαιδευτικούς, φτιαγμένη για να τους κάνει «λίγους, σε όλα», ώστε και αυτοί συνεχώς, με δική τους ευθύνη πάντα, να πρέπει να επανεκπαιδεύονται για να μπορούν να ανταποκριθούν. Είναι σαφές επίσης πως σχολές που αφορούν διάφορα «χόμπι» όπως αρχαιολογία (αφού τα εξηγεί ο Τάκης στην Καθημερινή και ο Άδωνις πουλάει όσα βιβλία χρειάζεται), φιλοσοφία (θα σε πληρώνω για να σκέπτεσαι;), ιστορία (αφού ο Καλύβας τα λέει, δεν σου φτάνει), κοινωνιολογία (τι; Στην εποχή των Ατόμων θα μιλάμε ακόμα για κοινωνίες και λοιπά μπανάλ;), θεατρολογία (αν θες να γίνεις ηθοποιός να έρθεις στο Survivor) αλλά και φυτολογία (θα κάνουμε σχολές για να φτιάχνεις φυτολόγιο;), ζωολογία (με νοιάζει εμένα ή τον Σόιμπλε που φέρει ο ποντικός την αορτή;), παλαιοντολογία (να και αν είχαμε μαμούθ, να και αν δεν είχαμε), και γενικώς μη χρήσιμα αντικείμενα στην μνημονιακή Ελλάδα του ΣΚΑΪ θα συγχωνευτούν στο Τμήμα «Λοιπά» το οποίο θα απορροφά ένα ικανοποιητικά μικρό ποσοστό παραπλανημένων παιδιών. Επιπλέον, υπάρχουν εγκυκλοπαίδειες για όλα αυτά, δεν χρειάζονται σχολές. 

Αυτός είναι ο «ιδανικός απόφοιτος» του ΣΚΑΪ, ο homo pleonasmautus ή homo mnimonious: Εποχιακή Πληροφορία έναντι γνωστικού κριτηρίου που μπορεί να ανταπεξέλθει και να επανεκπαιδευτεί πολύ εύκολα σε κάθε εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας. Ο οποίος θα προκύπτει από τα «ιδανικά, αναπτυξιακά πανεπιστήμια», που θα είναι ινστιτούτα σεμιναριακού τύπου εκπαίδευσης με περίτεχνα ονόματα μεγάλης επισημότητας.

Να γίνεις φιλόλογος γιατί; Να διορθώνεις greeklish;

Βέβαια, όσο γίνονται τα παραπάνω, στα ίδια ΜΜΕ του οργανισμού που αφεντικό του είναι Αυτός Που Πούλησε Τον Μπέργκ Φτηνότερα Και Από Πασατέμπο™, δεν θα χάνουν ευκαιρία να κατηγορούν τους δασκάλους όταν γίνονται viral φαινόμενα όπως η Επίπεδη Γη (τα λέγαμε εδώ), όταν πέφτουν οι βάσεις (τίποτα δεν τους μάθατε;), όταν ανεβαίνουν οι βάσεις (είναι παιδεία αυτή να έχουμε τόσο ψηλή βάση στη φιλολογία  ενώ χρειάζεται ανάπτυξη;) και όταν οι βάσεις μένουν ίδιες (Κυρίες και κύριοι, μια από τα ίδια στα σχολεία της Ελλάδας και φέτος, καθώς οι δάσκαλοι δεν κατάφεραν να διδάξουν ούτε λίγο καλύτερα από πέρυσι τους μαθητές). 

Τρομακτική μια κοινωνία, που θεωρείται ο δάσκαλός της αντι-αναπτυξιακός ή φρένο στην πρόοδό της. Τρομακτική μια κοινωνία που γνέφει θετικά σε τέτοια ρεπορτάζ και ίσως παραινεί το παιδί της να μην σπουδάσει κάποια επιστήμη που αγαπά ή έχει κλίση για να «γίνεις manager γιατί η Ε.Ε. θέλει start-up επιχειρήσεις.». Είναι σημάδια μιας κοινωνίας που είτε έχασε ολότελα τον δρόμο της αναζητώντας την ιερή χείρα της Αγοράς για να την χειροφιλήσει, είτε ξέρει πολύ καλά τον δρόμο της για φιλήσει με εθελοδουλία συγκεκριμένες ποδιές. 

Όμως ευτυχώς, ο ΣΚΑΪ δεν είναι η κοινωνία. Ρεπορτάζ σαν και αυτά δεν είναι παρά κραυγές, υστερικές κορώνες μιας πολιτικής αισθητικής και φιλοσοφίας που βρίσκεται εδώ και πολύ καιρό σε ηθική, πνευματική, πολιτιστική, και ιδεολογική τελμάτωση, και ανεβάζει τα ντεσιμπέλ μπας και διατηρήσει κάτι από το χαμένο της κύρος. Μια φιλοσοφία ανίκανη να κερδίσει μια πασιέντζα, πόσο μάλλον να αποτελέσει το καθοδηγητικό πρόταγμα για μια χώρα (και πόσο μάλλον να διοικήσει τον πιο ιστορικό ελληνικό σύλλογο). 

Όλοι μαζί μπορούμε λοιπόν, να κάνουμε έναν έρανο μπας και τουλάχιστον μερικές τηλεπερσόνες πάνε πάλι σχολείο, μήπως και ξεστραβωθούν με τα γράμματα και δουν τελικά, την τεράστια και καθοριστική συμβολή των γραμμάτων στην ανάπτυξη του πολιτισμού μας. 

Δάσκαλε που θα τους αναλάβεις, δείξε λίγο υπομονή με τα ανορθόγραφα greeklish τους. Τελευταία τους έκθεση ήταν στο twitter.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber