Τι σημαίνει η μεγάλη αύξηση του ποσοστού αυτισμού στα παιδιά

Αύξηση των νέων περιστατικών φαίνεται να σημειώνει ο αυτισμός στα παιδιά, δημιουργώντας απορίες για το τι σημαίνει αυτό πολυεπίπεδα.

Όπως έδειξε μελέτη στο επιστημονικό περιοδικό Pediatrics, τα ποσοστά αυτισμού έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία 16 χρόνια.

Υψηλά ποσοστά

Για να καταλήξουν στο συμπέρασμα αυτό, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Rutgers μελέτησαν περισσότερα από 4.000 8χρονα με αυτισμό, σε Νέα Υόρκη και Νιου Τζέρσεϊ.

Ανέφεραν, ότι η σημαντική αύξηση έχει να κάνει με την αυξημένη επαγρύπνηση, τα καλύτερα διαγωνιστικά εργαλεία και την ευρύτητα που έχει δοθεί στον ορισμό του αυτισμού. Οι ερευνητές σημείωσαν επίσης, ότι οι περισσότερες διαγνώσεις έγιναν σε παιδιά από οικογένειες καλής οικονομικής κατάστασης, εξηγώντας, ότι τα παιδιά από υποβαθμισμένες κοινότητες δεν έχουν την ίδια πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες.

Οι γενετικοί παράγοντες μπορεί, επίσης, να αυξάνουν τα περιστατικά αυτισμού, σύμφωνα με τους ερευνητές. Μία ανάλυση έδειξε, ότι περίπου στο 83% των περιπτώσεων έχει να κάνει με γενετικούς παράγοντες. Περίπου 2.000 με 3.000 γονίδια συμβάλλουν στην διαταραχή, ωστόσο είναι 100 από αυτά που σχετίζονται άμεσα.

Ένα παιδί, λοιπόν, μπορεί να κληρονομήσει παράγοντες από έναν ή και από τους δύο γονείς. Οι δε γονείς μεγαλύτερης ηλικίας, έχουν αυξημένο κίνδυνο να αποκτήσουν παιδιά με αυτισμό.

Περιβαλλοντικοί παράγοντες

Όσο για τους περιβαλλοντικούς παράγοντες, πιθανώς να παίζουν κάποιον ρόλο, όμως, δεν είναι ακόμα σαφές πώς.

Το ποιοι άλλοι παράγοντες ενισχύουν την αύξηση του αυτισμού είναι ακόμα άγνωστο, αλλά οι ερευνητές είναι τουλάχιστον ξεκάθαροι σε ένα γεγονός: ο αυτισμός δεν έχει καμία σχέση με τα εμβόλια.

«Γνωρίζουμε με βεβαιότητα, τόσα χρόνια τώρα, ότι τα εμβόλια δεν προκαλούν αυτισμό», δήλωσε ο Santhosh Girirajan, αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια που μελετά τα γενετικά υπόβαθρα των νευροαναπτυξιακών διαταραχών που δεν συμμετείχε, όμως, στη νέα μελέτη.

Τέλος, η μελέτη αυτή διαπίστωσε, επίσης, ότι αν και οι φυλετικές ανισότητες στις διαγνώσεις αυτισμού έχουν περιοριστεί, εξακολουθούν να υφίστανται.

Ιστορικά, τα μαύρα και τα ισπανόφωνα παιδιά έχουν διαγνωστεί με αυτισμό σε χαμηλότερα ποσοστά από τα λευκά παιδιά. Η νέα ανάλυση έδειξε ότι μεταξύ των παιδιών χωρίς διανοητική αναπηρία, τα μαύρα παιδιά είχαν 30% λιγότερες πιθανότητες από τα λευκά παιδιά να διαγνωστούν με αυτισμό.

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων