Την λειτουργία όλων των ξενόγλωσσων τμημάτων ζητά η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης - Παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης στις 16/3

Την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Θεσσαλονίκης, καταγγέλλει η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, για την επιβολή της υποχρεωτικής διδασκαλίας άλλης ξένης γλώσσας από αυτήν που οι μαθητές αρχικά επέλεξαν και μάλιστα, όπως τονίζει στην ανακοίνωσή της, χωρίς τη συγκατάθεση των γονέων τους.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με εγκύκλιο αν έως και την 1η Οκτωβρίου δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από το τμήμα, τότε οι μαθητές θα διδαχθούν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός στην οικεία διεύθυνση. Ουσιαστικά υποχρεώνοντας τους να αλλάξουν επιλογή.

Η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, κάνει λόγο για «τραγική υποβάθμιση» της Β' ξένης γλώσσας και πως οι νομοθετικές ρυθμίσεις των τελευταίων χρόνων περιορίζουν το δικαίωμα των μαθητών στην επιλογή αυτής. 

Παράλληλα, καλούν τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να πάρουν μέρος στην παράσταση διαμαρτυρίας της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης την Τετάρτη 16 Μαρτίου στις 14:00 στη Δευτεροβάθμια Δυτικής Θεσσαλονίκης. 

Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν, μεταξύ άλλων, άμεσες προσλήψεις ώστε να λειτουργήσουν όλα τα ξενόγλωσσα τμήματα και το να μην αποκλειστεί κανείς μαθητής από την Β' ξένη γλώσσα που επέλεξε. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση: 

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΗΣ 2ΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ- ΑΝΑΠΤΥΧΘΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 
ΚΑΛΥΨΗ  ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ – ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΙΝΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ   

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗ ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗ 16-3, 2μμ

Η τραγική υποβάθμιση της διδασκαλίας  της 2ης ξένης γλώσσας, που τείνει στην κατάργηση  της  έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Κυβέρνηση και  ΥΠΑΙΘ, στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, του αυτόνομου σχολείου της αγοράς και της δημοσιονομικής λιτότητας περιορίζουν διαρκώς τα τελευταία χρόνια με  νομοθετικές ρυθμίσεις  και εγκυκλίους επί εγκυκλίων  το δικαίωμα των μαθητών/τριών στην επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας . Ταυτόχρονα, ενώ  μειώνεται δραματικά ο αριθμός των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στο Δημόσιο Σχολείο, τα οργανικά και λειτουργικά κενά που υπάρχουν δεν καλύπτονται, ούτε με μόνιμους διορισμούς ούτε με προσλήψεις αναπληρωτών .

Παρά τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ  περί αναβάθμισης της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών χτυπιούνται , οι  επιθυμίες και  ανάγκες τους αγνοούνται προκλητικά! 

Στην πραγματικότητα δεν τους δίνεται η δυνατότητα να διδαχθούν ως  2ηξένη γλώσσα αυτήν που επέλεξαν και επιθυμούν, όπως αποδεικνύεται από την εγκύκλιο(Αρ Πρωτ. Φ52/55240/Δ1/18-05-2021), σύμφωνα με την οποία περικόπτεται η λειτουργία μικτών παράλληλων τμημάτων για γερμανικά και γαλλικά και δεν υπάρχει δυνατότητα οι μαθητές να παρακολουθήσουν την ξένη γλώσσα που επιθυμούν, παρά μόνο αν η επιλογή τους αποτελεί και πλειοψηφία στο σύνολο των μαθητών του κάθε τμήματος ξεχωριστά!

Επιπλέον, η εγκύκλιος ορίζει πως αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από το τμήμα, τότε οι μαθητές θα διδαχθούν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός στην οικεία διεύθυνση. Υποχρεώνονται, επομένως, να αλλάξουν επιλογή! 

Στην εφαρμογή αυτής της αντιεκπαιδευτικής εγκυκλίου προχώρησε η  ΔΔΕ Δυτικής Θες\νίκης και μάλιστα επέβαλε  στα μέσα Φεβρουαρίου! σε πολλά σχολεία της ευθύνης μας την  υποχρεωτική διδασκαλία άλλης ξένης γλώσσας από αυτήν που επέλεξαν οι μαθητές, και μάλιστα χωρίς τη συναίνεση των γονιών τους! 

Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα  αυτό γίνεται με  υποχρεωτική ανάθεση υπερωριακής απασχόλησης σε συναδέλφους. Κα

ταγγέλλουμε το ΥΠΑΙΘ και τη διοίκηση που καταργεί στην πράξη την επιλογή της 2ης ξένης γλώσσας από τους μαθητές .Πρόκειται για µια ακόµη δραστική περικοπή σε προσωπικό και δαπάνες, η οποία, όπως είναι φυσικό, έχει εξαιρετικά αρνητικές επιπτώσεις στη µαθησιακή διαδικασία και τους µαθητές. Υποβαθµίζεται το Δηµόσιο Σχολείο και η διδασκαλία της ξένης γλώσσας σε αυτό, καταστρατηγούνται τα µορφωτικά δικαιώµατα των µαθητών μας, µεθοδεύεται η µείωση του αριθµού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.  Καταργείται, επομένως, η έννοια της επιλογής και δηµιουργείται αρνητικό παιδαγωγικό κλίµα. 

Καταγγέλλουμε την  προκλητική και άδικη την απαξίωση των ξένων γλωσσών στο Δημόσιο Σχολείο. 

Δεν θα επιτρέψουμε στην εποχή της πολυγλωσσίας και της πολυπολιτισμικότητας να αφαιρείται το δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής εκμάθησης της 2ης ξένης γλώσσας που υποτίθεται ότι προσφέρεται στο δημόσιο σχολείο και η γλωσσομάθεια να παραμένει στα χέρια των φροντιστηρίων  με υπέρογκα έξοδα για την λαϊκή οικογένεια.

Να θυσιάζεται για άλλη μια φορά η ουσιαστική διδασκαλία και η παιδαγωγική προσέγγιση του μαθήματος σε λογικές προσθαφαίρεσης και εξοικονόμησης εκπαιδευτικού προσωπικού. Σε πολλά σχολεία οι μαθητές έχουν «κενό» την ώρα της διδασκαλίας της β΄ ξένης γλώσσας, λόγω έλλειψης του αντίστοιχου καθηγητή, με αποτέλεσμα την απώλεια δεκάδων διδακτικών ωρών

Δεν είναι πλέον δικαιολογία η μη ύπαρξη διαθέσιμων εκπαιδευτικών, μετά από τόσα χρόνια παραμονής στην επισφαλή εργασία χιλιάδων αναπληρωτών, που καλούνται κάθε σχολική χρονιά να καλύψουν τα κενά που δημιουργούνται. 
Είναι ολοφάνερο ότι προκαλούνται μαθησιακές ανισότητες μεταξύ των μαθητών μας και πυροδοτούνται αλυσιδωτές αντιδράσεις στα σχολεία, που οδηγούν σε συγχωνεύσεις τμημάτων, απώλεια οργανικών θέσεων των συναδέλφων και γενικότερη συρρίκνωση του σχολείου.

Δεν θα επιτρέψουμε σε μια εποχή που οι ξένες γλώσσες αποτελούν τυπικό και ουσιαστικό προσόν,καμιά αρχή ισονομίας και ίσων ευκαιριών να μην είναι σεβαστή!

Η καθολική αντίδραση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων είναι η μοναδική διέξοδος για να ανατραπεί αυτή η πολιτική.

Διεκδικούμε μαζί με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών μας:

    • Προσλήψεις ΤΩΡΑ για να λειτουργήσουν - αναπτυχθούν όλα τα ξενόγλωσσα τμήματα
    • Η Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης να τοποθετήσει ΑΜΕΣΑ στα σχολεία που απουσιάζουν καθηγητές/τριες ξένων γλωσσών
    • Ολοκληρωμένη διδασκαλία 2 ξένων γλωσσών στο Δημόσιο Σχολείο με κρατική πιστοποίηση,σε μικρά τμήματα, σύγχρονα δωρεάν βιβλία και υλικοτεχνική υποδομή.
    • Να μην αποκλείεται κανένας μαθητής από την 2η ξένη γλώσσα που επέλεξε και επιθυμεί να διδαχτεί και να μην υποχρεώνεται να αλλάζει επιλογή.
    •  Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών 

Καλούμε τους συναδέλφους-ισσες και τους γονείς να πάρουν μέρος στην παράσταση διαμαρτυρίας της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ την Τετάρτη στις 2 το μεσημέρι στη ΔΔΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣ\ΝΙΚΗΣ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber