Γιατί εμείς κ Υφυπουργέ, παλιοί και νέοι εκπαιδευτικοί, όλοι μαζί αξεχώριστα, όχι απλώς λέμε, μα εννοούμε πως είναι όντως ευαίσθητος ο μαθητής. Γι αυτό κι εξιστάμεθα όταν οι αναπληρωτές –αθύρματα της πολιτείας– μπαινοβγαίνουν στα διάφορα σχολεία για να μισοκαλύπτουν κενά.

Για την αναγκαιότητα των εξετάσεων του ΑΣΕΠ στους εκπαιδευτικούς έκανε μόλις λόγο η νεόκοπη Υφυπουργός παιδείας. «Θέλουμε η γνώση και το παιδαγωγικό κομμάτι να είναι όσο πιο πρόσφατο γίνεται, για να διασφαλίσουμε ως πολιτεία ότι ο τελικός αποδέκτης που είναι τόσο ευαίσθητος, το παιδί, θα έχει τις κατάλληλες υπηρεσίες...». Κι επειδή, ως γνωστόν, η πίτα τρώγεται ζεστή και το κομμάτι της πρέπει να είναι φρέσκο, αναλόγως και το παιδαγωγικό κομμάτι –κατά τα τρέχοντα νεόκοπα ελληνικά– χρήζει φρεσκάδας, ίσως συνειρμικά.

Δεν έχει άδικο η Υφυπουργός: είναι ωραίος ο νέος, ιδίως ο βαρυφορτωμένος νέος εκπαιδευτικός με τα κατά συρροήν προσόντα του –έστω κι αν δεν καταφέρνει με αυτά να πείσει την πολιτεία. Λυδία λίθος της αξίας του μπορεί να καταστεί μοναχά ο ΑΣΕΠ, σε πείσμα των βάσιμων αντεπιχειρημάτων σύσσωμου του εκπαιδευτικού κόσμου.

Εστιάζοντας η Υφυπουργός στο θάμβος της φρέσκιας γνώσης του «ωραίου» νέου εκπαιδευτικού, παρακάμπτει πως «ο παλιός είναι αλλιώς»: ουδείς παρέβαλε τη γνώση με την σοφία, χαρίζοντας αβασάνιστο τη νίκη στην πρώτη. Πολλοί απ’ τους βετεράνους της εκπαίδευσης, χωρίς τις εξετάσεις που τώρα προτείνονται, λειτουργήσαμε συν-κινητικά με την εκάστοτε νέα γενιά, θησαυρίζοντας και οι δυο πλευρές από τη γόνιμή μας αλληλεπίδραση.

Όμως, εσείς κ. Υφυπουργέ, που θέλετε «να διασφαλίσετε όσο γίνεται πιο πρόσφατο παιδαγωγικό κομμάτι», προφανώς παρακάμπτετε ως παρωχημένους τους παλαιότερους λειτουργούς της εκπαίδευσης. Σάς διαφεύγει ανησυχητικά η θυμόσοφη προτροπή «πάρε γερόντου συμβουλή και παιδεμένου γνώση». Θυμηθείτε πάντως ενισχυτικά πως εξακολουθούμε να ερανιζόμαστε την πιο σύγχρονη γνώση από τον αρχαιότερο δάσκαλο μας, τον Σωκράτη.

Γιατί εμείς κ Υφυπουργέ –που στην εκπαίδευση δεν παρέχουμε υπηρεσίες ,αλλά επιτελούμε λειτούργημα– παλιοί και νέοι εκπαιδευτικοί, όλοι μαζί αξεχώριστα, όχι απλώς λέμε, μα εννοούμε πως είναι όντως ευαίσθητος ο μαθητής. Γι αυτό κι εξιστάμεθα όταν οι αναπληρωτές –αθύρματα της πολιτείας– μπαινοβγαίνουν στα διάφορα σχολεία για να μισοκαλύπτουν κενά. Τι περιθώρια δίνει άραγε σ’ αυτούς τους παιδαγωγούς για να παρέχουν τελεσφόρο γνώση και να δημιουργούν –στα κέντρα διερχομένων σχολεία– ουσιαστικό δεσμό με τους ευαίσθητους μαθητές τους;

Άννα Αθανασάκη 
Φιλόλογος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber