Το μάθημα των Καλλιτεχνικών, μέσω της μορφοπλαστικής διαδικασίας και πράξης, συνιστά άσκηση με έναν ολιστικό τρόπο σε γνωστικές λειτουργίες όπως: η αντίληψη, η μνήμη, η κρίση, η ικανότητα επιλογής, η αξιολόγηση, η ενσυναίσθηση, ο σχηματισμός και ο μετασχηματισμός εννοιών, η μεταγνώση

To νέο Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος των Καλλιτεχνικών των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων Γυμνασίου δημοσιεύθηκε σήμερα σε ΦΕΚ.

ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Η ταυτότητα του μαθήματος των Καλλιτεχνικών της Α΄ τάξης του Γυμνασίου \

H Α΄ Γυμνασίου σηματοδοτεί ηλικιακά το πέρασμα από την ώριμη παιδική ηλικία (9 – 12) στην πρώιμη εφηβεία (11 – 14), πέρασμα το οποίο δεν πραγματώνεται για κάθε παιδί στο ίδιο ακριβώς χρονικό σημείο. Στη χώρα μας, η μεταιχμιακή περίοδος συμπίπτει με την αλλαγή εκπαιδευτικής βαθμίδας από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Η πρώιμη εφηβεία αποτελεί μια περίοδο έντονων αλλαγών στη ζωή του παιδιού. Εμπεριέχει τις βιολογικές, ψυχολογικές και κοινωνικές αλλαγές που υφίσταται το άτομο και σηματοδοτεί νέα αντιληπτικά χαρακτηριστικά, όπως το πέρασμα από τη συγκεκριμένη στην αφηρημένη σκέψη, την ικανότητα κατασκευής αφηρημένων εννοιών, καθώς και αυξανόμενες γνωστικές ικανότητες που απαιτούν, κατά τη μετάβαση, τόσο την προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις ανάγκες του παιδιού όσο και την προσαρμογή του παιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Με την είσοδο στην πρώιμη εφηβική ηλικία οι μαθητές/-τριες είναι ηλικιακά ικανοί/-ές να σκέφτονται με πιθανότητες, να επεξεργάζονται υποθέσεις, να οραματίζονται το μέλλον, να αναλύουν τη σκέψη τους και να σκέφτονται πέρα από συμβάσεις. Η εφηβική σκέψη στρέφεται από το πραγματικό στο πιθανό και εμπλέκεται σε έναν συνεχή πειραματισμό, καθώς χαρακτηρίζεται από μια γενικότερη ανάγκη των παιδιών για εξερεύνηση. Επιπλέον, κατά την περίοδο αυτή η γλώσσα αναπτύσσεται ως εσωτερικό εργαλείο, αυξάνεται η χωρητικότητα της μνήμης εργασίας, αναπτύσσεται η κριτική σκέψη, η μετασκέψη και η ικανότητα προγραμματισμού για το μέλλον, αυξάνεται η συνειδητότητα του εαυτού. Καθώς οι έφηβοι βρίσκονται αντιμέτωποι με ποικίλες προκλήσεις, χαρακτήρες, συμπεριφορές και πιθανές αντιξοότητες, αναπτύσσουν την ικανότητα να ρυθμίζουν δύσκολες καταστάσεις και έτσι αναπτύσσουν δεξιότητες ζωής. Το μάθημα των Καλλιτεχνικών, μέσω της μορφοπλαστικής διαδικασίας και πράξης, συνιστά άσκηση με έναν ολιστικό τρόπο σε γνωστικές λειτουργίες όπως: η αντίληψη, η μνήμη, η κρίση, η ικανότητα επιλογής, η αξιολόγηση, η ενσυναίσθηση, ο σχηματισμός και ο μετασχηματισμός εννοιών, η μεταγνώση. Η μορφοπλαστική διαδικασία που βρίσκεται στον πυρήνα του εκπαιδευτικού σχεδιασμού του μαθήματος δίνει απτή μορφή στην αφηρημένη σκέψη, χτίζοντας μια ασφαλή γέφυρα της νόησης με τον υλικό κόσμο, η αντίληψη του οποίου έχει πλέον ολοκληρωθεί κατά την προηγούμενη ηλικιακή βαθμίδα. Η περίοδος της πρώιμης εφηβείας είναι κρίσιμη ψυχολογικά και κοινωνικά, καθώς είναι μια περίοδος έντονων και αντιφατικών συναισθημάτων και αινιγματικών συμπεριφορών. 

Δείτε το ΦΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber