Ο Απόστολος Λακασάς σχολιάζει σε άρθρο του στην Καθημερινή την αριθμητική βαθμολόγηση στα εργαστήρια δεξιοτήτων

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων εντάχθηκαν από φέτος στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των γυμνασίων. «Μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών, όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, στόχος είναι η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, όπως οι ψηφιακές ικανότητες, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση», διευκρίνισε το υπουργείο Παιδείας.

Μία ιδιαιτερότητα που αποτελεί ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα των εργαστηρίων, ώστε να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών, είναι πως αποτελούν βιωματική μάθηση, μέσα από τις παρουσιάσεις υλικού από τους εκπαιδευτικούς, τη συνεργασία των μαθητών, τον διάλογο στην τάξη, το παιχνίδι στις μικρότερες ηλικίες.

Την προηγούμενη εβδομάδα, το υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς για την υποχρέωσή τους να αξιολογήσουν τους μαθητές για τα εργαστήρια στην 20βαθμη κλίμακα – και όχι μόνο σε περιγραφική τετράβαθμη κλίμακα. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θεωρούνται πλέον μάθημα όπως η μουσική-καλλιτεχνικά και η γυμναστική.

Ωστόσο, από την αρχή της σχολικής χρονιάς, τόσο με εγκύκλιο εισαγωγής των εργαστηρίων όσο και στις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, καθοριζόταν ότι «στα εργαστήρια λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους θα γίνεται περιγραφική αξιολόγηση, ανάλογα με το επίπεδο απόκτησης της δεξιότητας».

Η εξήγηση από το υπουργείο Παιδείας για την αλλαγή είναι ότι το πληροφοριακό σύστημα myschool δεν υποστήριζε άλλο τρόπο βαθμολόγησης πλην της αριθμητικής, ενώ δεν υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για την περιγραφική αξιολόγηση. Δικαιολογίες! Οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις κρύβουν τις αδυναμίες του ελληνικού σχολείου να δώσει κίνητρα στους μαθητές για να χαρούν τη γνώση. Πόσο αντιπαιδαγωγικό –ξενέρωτο στην μαθητική αργκό και όχι μόνον– είναι να λες σε έναν έφηβο πως, εάν δεν είναι επιμελής στο «μάθημα» για τη σεξουαλική αγωγή, τα κοινωνικά δικαιώματα, τον εθελοντισμό, τον αλληλοσεβασμό, την οδική ασφάλεια, θα πάρει π.χ. 14 και όχι 20.

Η αριθμητική αξιολόγηση αναιρεί τη φιλοσοφία των εργαστηρίων δεξιοτήτων, ενώ το υπουργείο Παιδείας προσθέτει ένα ακόμη βαθμολογικό άγχος στους μαθητές, ενισχύοντας εμμέσως τη βαθμοθηρία. Η απόφαση πρέπει να ανακληθεί αμέσως.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber