«Οι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούμε να γινόμαστε συμμέτοχοι- συνένοχοι σε αυτό το τηλεθέατρο μίας δήθεν εκπαίδευσης»

Το σχολείο μας, όπως και πολλά άλλα, βρίσκεται σε κατάληψη εδώ και τέσσερις μέρες, ενώ παράλληλα σε κατάληψη βρίσκεται και το συστεγαζόμενο γυμνάσιο.

Νομίζω η πλειοψηφία τον εκπαιδευτικών συμφωνεί με τα αιτήματα των καταλήψεων που κατά καιρούς διατυπώνονται από τις μαθήτριες και τους μαθητές(στην φάση αυτή, υγειονομικής φύσης κυρίως). Ακόμη και αν κάποιος/α δεν συμφωνεί,  ισχνή ανοιχτότητα πνεύματος να διαθέτει, αντιλαμβάνεται ότι πίσω από αυτά τα αιτήματα και το κλείσιμο των σχολείων βρίσκεται μία ισχυρή απέχθεια, η οποία σχετίζεται με βαθύτερες αιτίες της κακοδαιμονίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος αλλά και στάσεις του εκάστοτε υπουργείου και της εκάστοτε κυβέρνησης.

Επομένως, για το κλείσιμο των σχολείων η ευθύνη βαραίνει κυρίως το υπουργείο και την εκάστοτε κυβέρνηση. Μία  κατάληψη, όσο κι αν περιφρουρείται με συνέπεια και ωριμότητα από τα παιδιά που έχουν αναλάβει συντονιστικό ρόλο, εγκυμονεί κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα τους. Δεν είναι ρόλος και ευθύνη των εκπαιδευτικών να αναλαμβάνουν την προστασία των παιδιών τις ώρες της κατάληψης. Για παράδειγμα χτες δύο παιδιά από το γυμνάσιο (διαφορετική ώρα το καθένα) είχαν καθίσει στο περβάζι του παραθύρου στον πρώτο όροφο με τα πόδια κρεμασμένα προς το κενό, απόσταση από το έδαφος τουλάχιστον 5 μέτρα. Με πιάνει ανατριχίλα τι θα συνέβαινε σε ενδεχόμενη πτώση. 

Πρόταση: σε περίπτωση κατάληψης να ειδοποιείται ( πράγμα που γίνεται και τώρα) η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να αναλαμβάνει (επιπρόσθετα )ενέργειες η ίδια η διεύθυνση ή το υπουργείο, για να λυθεί (η κατάληψη). Η μόνη περίπτωση, που θεωρώ ότι η ευθύνη των εκπαιδευτικών υπερσκελίζει αυτή του υπουργείου, είναι η περίπτωση που πολλοί καθηγητές ενός σχολείου έχουν κακοποιητική, αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά απέναντι στις μαθήτριες και στους μαθητές και, παρά τις ενέργειες που έχουν γίνει, το πρόβλημα παραμένει.  

Άρα, το ίδιο το υπουργείο και η κυβέρνηση, το εκάστοτε υπουργείο και η εκάστοτε κυβέρνηση να αναλάβουν την ευθύνη να μένουν ανοιχτά τα σχολεία, τα δημόσια σχολεία, και όχι θεραπεύοντας (κουκουλώνοντας;) το πρόβλημα με τη συνδρομή του webex. 

Το webex είναι ένα εργαλείο ανάγκης, άρα χρησιμοποιείται σε ιδιαίτερες συνθήκες,  για παράδειγμα σε περίπτωση άσχημων καιρικών συνθηκών ή σε περίπτωση έξαρσης της πανδημίας και σύμφωνα με τη γνώμη των ειδικών επιστημόνων. Συμφωνούν όλες/όλοι, μαθήτριες/μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς, υπουργείο ότι δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη φυσική διαδικασία, την άμεση δηλαδή συνάντηση εκπαιδευτικών με τις μαθήτριες/μαθητές τους. Άρα δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως μέσο ωραιοποίησης της κατάστασης και καθησυχασμού των γονέων, ότι όλα πάνε καλά, μην ανησυχείτε, ότι γίνονται τα δέοντα από την πολιτεία.

Κλείνοντας και συντασσόμενος με πολλούς συναδέλφους, εκφράζω τη θέση οτι εμείς οι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούμε να γινόμαστε συμμέτοχοι- συνένοχοι σε αυτό το τηλεθέατρο μίας δήθεν εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber