Το παιδί με διαταραχή Θ.Ε.ΠΑ.  μετά τα πρώτα περιστατικά που θα εκδηλωθούν μέσα στη σχολική μονάδα αρχίζει να γίνεται δημοφιλές.

Το παρακάτω πολύ σημαντικό άρθρο δημοσιεύεται στο πλαίσιο κυκλοφορίας του βιβλίου "Ένταξη παιδιών με διαταραχή Θ.Ε.ΠΑ " που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΕΠΑΦΟΣ

ΜΕΤΑ ΤΗΝ «ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ» ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ  ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ Θ.Ε.ΠΑ. ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Αρχίζει να αντιμετωπίζει  σημαντικές δυσκολίες στις σχέσεις του με τους  συμμαθητές του και τους γονείς τους .

Αυτές οι αρνητικές σχέσεις αν δεν εφαρμοστεί άμεσα ένα πρόγραμμα εκπαιδευτικής παρέμβασης στον μαθητή με Θ.Ε.ΠΑ. θα  επιδεινώνονται συνεχώς και θα πολλαπλασιάζονται τα περιστατικά του Θυμού, της Επιθετικότητας και της Παραβατικής του συμπεριφοράς.

Από τη μεριά συμμαθητών, γονέων ακόμα και μερικών εκπαιδευτικών θα υπάρξουν  :

  • Η απόρριψη του από τους συμμαθητές του.
  • Οι  διαμαρτυρίες (πολλές φορές και καταγγελίες) από τους γονείς των συμμαθητών του, προς τους εκπαιδευτικούς, στη διεύθυνση  του σχολείου και σε φορείς της εκπαίδευσης (Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, Προϊσταμένους Εκπαίδευσης).
  • Οι άδικες κατηγορίες από συμμαθητές του γιατί έχει γίνει τώρα ο «επώνυμος» μαθητής.
  • Η στοχοποίηση ακόμα και από μικρότερα παιδιά που θα ενοχλούν το «επώνυμο» παιδί για να τα πειράξει, να τα κυνηγήσει και μετά να διαμαρτυρηθούν ότι τα ενοχλεί.
  • Η απόρριψη του από τους εκπαιδευτικούς.
  • Οι τιμωρίες για συμπεριφορές που συμμαθητές του για τις ίδιες, δεν θα τιμωρηθούν από τους εκπαιδευτικούς.
  • Η σύγκριση του με τα «άλλα» παιδιά.
  • Η «ατομική» εκπαιδευτική αντίληψη ορισμένων ότι με την τακτική που κρίνουν αυτοί σωστή θα βελτιώσουν τον μαθητή.
  • Η ελαχιστοποίηση της επιβράβευσης και της αναγνώρισης θετικών συμπεριφορών του «επώνυμου» μαθητή.

Όσο ο εκπαιδευτικός χρόνος περνάει χωρίς εκπαιδευτική παρέμβαση όλο το σχολείο θα αντιμετωπίζει προβλήματα.

https://www.epafos.gr/diaxeirisi-thymoy

ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΕΝΑΝ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ Θ.Ε.ΠΑ.

Δυστυχώς οι αιτίες που μπορούν να οδηγήσουν ένα παιδί σε διαταραχή Θ.Ε.ΠΑ. διευρύνονται στις μέρες μας και έχουν σχέση με τις νέες δυσκολίες που αντιμετωπίζει η κοινωνία μας.

Ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι προϊδεασμένος για αυτές τις αιτίες που επιγραμματικά είναι:   

  • Απώλεια αγαπημένου προσώπου.
  • Διαζύγιο/διάσταση/οικογενειακές εντάσεις των γονιών του.
  • Γέννηση ενός αδελφού/ης & ο ανταγωνισμός μεταξύ των αδελφών.
  • Μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (δυσλεξία, υπερκινητικότητα, διάσπαση προσοχής, αυτισμός, νοητική υστέρηση κ.α.)
  • Σχολική αποτυχία.
  • Προβλήματα υγείας του παιδιού.
  • Προβλήματα υγείας μέλους της οικογένειας.
  • «Προβλήματα εμφάνισης» (βάρους, ύψους, όρασης- γυαλιά, κ.α).
  • Οικονομικά προβλήματα στο σπίτι (ανεργία γονιών, χαμηλό εισόδημα κ.α.).
  • Κοινωνικά προβλήματα στο σπίτι ( βία, κακοποίηση, αυταρχικότητα, υπερπροστασία, αδιαφορία, πίεση από την οικογένεια για σχολική επίδοση κ.α.).
  • Ψυχολογικά προβλήματα του παιδιού (χαμηλή αυτοεκτίμηση, σχολικές φοβίες, φοβίες, απόρριψη, έλλειψη κατανόησης κ.α).
  • Ψυχολογικά προβλήματα μέλους της οικογένειας.
  • Φυλετικές διακρίσεις.
  • Εθισμός στον υπολογιστή, στο κινητό και στο τάμπλετ.
  • Συμμετοχή σε ένα επιθετικό άθλημα (πολεμική τέχνη κ.α.) που έχει δώσει λάθος μηνύματα.
  • Παρακολούθηση προγραμμάτων στην τηλεόραση ή στο διαδίκτυο που προβάλλουν την επιθετικότητα και τη βία.
  • Προβλήματα που δημιουργούνται από το σχολείο (αυταρχικό, αυταρχικός εκπαιδευτικός, ανταγωνιστικό κλίμα, σχολικός εκφοβισμός, σχολική αδικία, σχολική απογοήτευση, σχολική ταπείνωση κα.).

Η άμεση διερεύνηση κάποιων περιστατικών  θυμού, η  ενημέρωση μέσα από ένα Κοινωνικό – Ιστορικό των γονέων είναι  οι πρώτες ενέργειες.

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ Θ.Ε.ΠΑ.

Πολλές φορές οι γονείς αρνούνται να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό επιστήμονα και περιμένουν από τον εκπαιδευτικό να τους συμβουλέψει.

Αν όλες οι προσπάθειες και οι παραινέσεις δεν ευοδωθούν μπορεί να γίνει μια άτυπη ενημέρωση στους γονείς για να μπορέσουν να αλλάξουν τα στοιχεία που δημιουργούν περιστατικά διαταραχής Θ.Ε.ΠΑ. και έχουν να κάνουν με το οικογενειακό περιβάλλον.

Άλλωστε όποιο πρόγραμμα και να εφαρμόσει το σχολείο χωρίς την αλλαγή των συνθηκών στο οικογενειακό περιβάλλον δύσκολα μπορεί να πετύχει. Για το λόγο αυτό σε περιστατικό διαταραχής Θ.Ε.ΠΑ. στο σπίτι ή κάπου αλλού προτείνουμε στους γονείς τα εξής:

  • Ο γονιός είναι πρότυπο μίμησης για το παιδί του. Το παιδί σας καταγράφει κάθε ενέργειά σας  και την υιοθετεί τις περισσότερες φορές. Προσοχή στις ενέργειές σας.
  • Παραμείνετε χαλαροί και ήσυχοι στο θυμό του παιδιού. Η «έντονη» αντίδραση σας θα επιφέρει μιμητικές συμπεριφορές. Όχι απειλές, συγκρίσεις, σωματική βία, άμεσες τιμωρίες. Δείξτε του ότι ενοχλείστε και στερήστε του ένα προνόμιο.
  • Πρέπει να του τονίσουμε ότι αυτός αποφάσισε να στερηθεί κάτι με την ενέργεια του και είναι δική του επιλογή.
  • Είναι χρήσιμο να καταλάβετε πρώτα ότι η «συμπεριφορά» είναι επικοινωνία και κάτι υπάρχει από πίσω.                                                   Το παιδί σας μπορεί να μην έχει την ικανότητα να διαχειριστεί και να εκφράσει τα συναισθήματά του και τις δυσκολίες του. Δεν εξωτερικεύει αυτό που νιώθει και εκφράζει τα συναισθήματά του με μια αρνητική συμπεριφορά με μεγάλη ένταση. 
  • Μερικές φορές μπορεί να νομίζετε ότι η συμπεριφορά του παιδιού έχει στόχο τη χειραγώγησή σας. Δεν είναι πάντα αυτός ο στόχος του.
  • Χρησιμοποιήστε την αναγνώρισή του ως «μεγάλο παιδί» και ότι η συμπεριφορά του δεν αρμόζει στην ηλικία του.
  • Μην το ενθαρρύνετε και μην το ανταμείβετε να συνεχίσει μια αρνητική συμπεριφορά συμφωνώντας σε αυτό που θέλει για να σταματήσει.
  • Αν καθησυχάσει το επαινούμε. Δώστε χρόνο στο παιδί να ηρεμήσει και μιλήστε του αργότερα.
  • Όταν ηρεμήσει, μιλήστε μαζί του μόνοι σας με χαμηλό τόνο. Μιλήστε δομημένα και σύντομα.
  • Ακούστε τα συναισθήματα του και συζητήστε τα όποια και να είναι.
  • Πείτε του ότι το αγαπάτε.
  • Αγνοήστε «άσχημες» κουβέντες και προσπάθειές του να αποδώσει σε εσάς το φταίξιμο για τη συμπεριφορά του.
  • Χρησιμοποιήστε το χιούμορ και κάντε του ένα αστείο.
  • Χρησιμοποιήστε την τεχνική «της παρεξήγησης» και του «λάθους».
  • Μην επηρεαστείτε αν κάποιος/οι είναι δίπλα σας, φίλοι, συγγενείς, παιδιά και κοιτούν την αντίδρασή σας.
  • Μην αποθαρρύνεστε, κρατήστε σταθερή άποψη και θέση. Σε όλες τις οικογένειες συμβαίνουν τέτοια  περιστατικά.
  • Δείξτε του τεχνικές διαχείρισης του θυμού (πολλά στοιχεία υπάρχουν στο παρόν βιβλίο).
  • Αλλάξτε του την κουβέντα, μιλήστε του για κάτι που του αρέσει. 
  • Περπατήστε μαζί του για να εκτονωθεί με την άσκηση, δώστε του μια μπάλα να ασκηθεί μόνο του ή μαζί σας .      

                                                                       Με τιμή
                                                           ΜΠΟΥΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
                                         Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής - Συγγραφέας

ΑΠΟΚΤΗΣΤΕ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ: Ένταξη παιδιών με διαταραχή Θ.Ε.ΠΑ 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ: 2106990401

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber