Σύνοδος Προέδρων και Κοσμητόρων Παιδαγωγικών Τμημάτων

Αθήνα, 9-10/9/2016

Η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Σχολών και Τμημάτων, της 9ης και 10ης Σεπτεμβρίου 2016, που ολοκληρώθηκε με επιτυχία στην Αθήνα κατέληξε σε δύο ψηφίσματα.   

Α. Ο ρόλος και η προοπτική των Παιδαγωγικών Τμημάτων

Η Σύνοδος διαπίστωσε ότι τα Π.Τ. των ελληνικών Πανεπιστημίων, μετά από 30 περίπου χρόνια λειτουργίας, έχουν εξελιχθεί σε σημαντικό βαθμό σε όλα τα πεδία των δραστηριοτήτων τους, επιστημονικά, αναπτυξιακά, λειτουργικά, καθώς και σε αυτό της κοινωνικής παρέμβασης. Η συγκεκριμένη εξέλιξη τούς επιτρέπει να διεκδικούν πλέον σε θεσμικό και κοινωνικό επίπεδο τις αρμοδιότητες που η επιστημονική τους εξειδίκευση επιβάλλει. Στο πλαίσιο αυτό:

  1. Τα Π.Τ. και οι Σχολές θεωρούν ότι πρέπει πλέον να κινηθούν στην κατεύθυνση της περαιτέρω λειτουργικής ενίσχυσής τους, συγκροτώντας ακαδημαϊκές μονάδες  με αντικείμενο τις Παιδαγωγικές Σπουδές, σύμφωνα και με τη διεθνή ακαδημαϊκή πρακτική.
  2. Τα Π.Τ. και οι Σχολές θεωρούν ότι μπορούν και πρέπει να αναλάβουν τις αναπτυξιακές και θεσμικές αρμοδιότητες που αναλογούν στην επιστημονική τους εξειδίκευση, όπως την υλοποίηση των διαδικασιών που εξασφαλίζουν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, την υλοποίηση διαδικασιών εκπαίδευσης/επιμόρφωσης/εξειδίκευσης εκπαιδευτικών που δραστηριοποιούνται σε άτυπες/ μη τυπικές μορφές εκπαίδευσης, καθώς και την επιστημονική ανάλυση/αξιολόγηση ευρύτερων θεσμικών πρωτοβουλιών και εκπαιδευτικών παρεμβάσεων.
  3. Λαμβάνοντας υπόψη α) τη διεπιστημονικότητα των γνωστικών αντικειμένων στην εκπαίδευση και β) την εκ του αποτελέσματος ανεπιτυχή κατανομή των επιστημονικών πεδίων στο μηχανογραφικό δελτίο των υποψηφίων, που έχουν ως συνέπεια και την περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου και του επαγγέλματος της/του εκπαιδευτικού, θεωρούμε ότι επιβάλλεται η άμεση ένταξη των Παιδαγωγικών Τμημάτων σε όλα τα επιστημονικά πεδία και η κατάργηση του 4ου πεδίου.


Β. Εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων

Η Σύνοδος θεωρεί ότι τα παιδιά των προσφύγων, ανεξάρτητα από το νομικό καθεστώς παραμονής και τον προβλεπόμενο χρόνο διαμονής τους στη χώρα, πρέπει να ενταχθούν στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και πρέπει να εγγραφούν σε σχολείο της ευρύτερης περιοχής τους, με ταυτόχρονη ενεργοποίηση από πλευράς πολιτείας καταλλήλων υποστηρικτικών δομών (τάξεις υποδοχής/φροντιστηριακά τμήματα), στελεχωμένων από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.

 

Η εκπαίδευση των προσφυγόπουλων οφείλει να είναι συμβατή με τις
 βασικές αρχές της διαπολιτισμικότητας και ένταξης, γεγονός που
 προφυλάσσει από τη δημιουργία περιβάλλοντος αποκλεισμού και
 γκετοποίησης με προφανείς κινδύνους ως προς την κοινωνική πορεία των
 ομάδων που περιθωριοποιούνται, την εδραίωση στερεοτύπων και
 προκαταλήψεων, τη δαιμονοποίηση του "Άλλου" και τη διάχυση πρακτικών
 διάκρισης και σε άλλους κοινωνικούς χώρους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber