Δεινόσαυρος χήνα
Ανακαλύφθηκε στη Μογγολία νέο είδος σαρκοβόρου δεινοσαύρου με «αεροδυναμικό» σώμα τύπου πιγκουίνου

Οι δεινόσαυροι αποτελούν ένα ιδιαίτερα ελκυστικό επιστημονικό θέμα, ενώ αρκετά νέα είδη φέρνουν στο φως ανασκαφές και εμπλουτίζουν τις γνώσεις μας.

Ένα νέο είδος μη ιπτάμενου δεινοσαύρου με «αεροδυναμικό» σώμα, παρόμοιο με εκείνο των πιγκουίνων, ανακάλυψαν οι παλαιοντολόγοι στη Μογγολία.

Μία ιδιαίτερη περίπτωση

Πρόκειται για την πρώτη περίπτωση σαρκοβόρου δεινοσαύρου που περπατούσε στα δύο πόδια του, ο οποίος ανακαλύπτεται ότι είχε αεροδυναμικό σώμα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Γουόνγκ-Ναμ Λι του νοτιοκορεατικού Εθνικού Πανεπιστημίου της Σεούλ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό βιολογίας «Communications Biology», βρήκαν απολιθωμένα απομεινάρια (σχεδόν πλήρη σκελετό με κρανίο, σπονδυλική στήλη και ορισμένα άκρα) του νέου είδους στη μογγολική επαρχία Ομνογκόβι.

Ο νέος δεινόσαυρος ονομάσθηκε Natovenator polydontus, που σημαίνει «κολυμβητής κυνηγός με πολλά δόντια». Εκτιμάται ότι ήταν ένας ημιυδρόβιος θηρευτής με μακρύ λαιμό παρόμοιο με εκείνον της σύγχρονης χήνας. Πιστεύεται ότι τρεφόταν κυρίως με ψάρια και έντομα.

Ολόκληρη η επιστημονική δημοσίευση: https://www.nature.com/articles/s42003-022-04119-9