Thumbnail
Τι έδειξε πρόσφατη βρετανο-ολλανδική έρευνα

Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ έχει συνδεθεί με την απώλεια μνήμης καθώς και με προβλήματα άρθρωσης και ομιλίας.

Ωστόσο, εμπειρικά πολλοί συνηγορούν πως σε πολλές περιπτώσεις η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να «λύσει» την γλώσσα, όταν κάποιος μιλάει μια ξένη γλώσσα.

Τι πραγματικά συμβαίνει; Η κατανάλωση αλκοόλ μας βοηθάει, ίσως, να ξεπεράσουμε τις όποιες αναστολές και το άγχος που δημιουργεί η απαίτηση να μιλήσουμε σε μια γλώσσα που δεν είναι η μητρική μας; Ή απλώς το αλκοόλ μας δημιουργεί μια ψευδαίσθηση σιγουριάς και αυτοπεποίθησης σχετικά με τις επιδόσεις μας, με αποτέλεσμα να υπερεκτιμάμε τους εαυτούς μας;

Βρετανοί και Ολλανδοί ερευνητές επιχείρησαν να δώσουν μια απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα και δημοσίευσαν σχετική έρευνα στο περιοδικό Journal of Psychopharmacology.

Στην έρευνα συμμετείχαν 50 Γερμανοί φοιτητές του πανεπιστημίου του Μάαστριχτ στην Ολλανδ. Οι φοιτητές παρακολουθούν μαθήματα στα Ολλανδικά και έχουν εξεταστεί επιτυχώς στην συγκεκριμένη γλώσσα. Επίσης, και οι 50 έχουν δηλώσει πως πίνουν έστω περιστασιακά αλκοόλ.

Στο πλαίσιο της έρευνας, τους ζητήθηκε να έχουν μια σύντομη τυπική συζήτηση των δύο λεπτών με έναν Ολλανδό συνομιλητή. Πριν τη συζήτηση, οι μισοί ήπιαν ένα αλκοολούχο ποτό, ενώ οι άλλοι μισοί ήπιαν ένα ποτήρι νερό. Η ποσότητα αλκοόλ που δόθηκε στον καθένα αντιστοιχήθηκε με το βάρος του, ενώ για έναν άνθρωπο βάρους 70 κιλών δόθηκε ποσότητα αλκοόλ μικρότερη από ένα ποτήρι μπύρα.

Οι Ολλανδοί συνομιλητές-εξεταστές δεν γνώριζαν ποιοι έχουν καταναλώσει αλκοόλ και ποιοι όχι, ενώ με το πέρας της συζήτησης βαθμολόγησαν τους εξεταζόμενους. Ζητήθηκε, επίσης, από τους φοιτητές να βαθμολογήσουν τους εαυτούς τους, με βάση την άνεση που ένιωσαν κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.

Περιέργως, το αλκοόλ δεν φάνηκε να έχει επίδραση στην αυτοπεποίθηση των εξεταζομένων, καθώς όσοι ήπιαν ένα ποτό δεν παρουσιάστηκαν περισσότερο ευχαριστημένοι με τις επιδόσεις τους.

Ωστόσο, βάσει της βαθμολογίας που συμπλήρωσαν οι εξεταστές, είχαν καλύτερες επιδόσεις. Συνολικά, οι εξεταστές βαθμολόγησαν όσους κατανάλωσαν αλκοόλ καλύτερα, καθώς επέδειξαν ευχέρεια στον χειρισμό της γλώσσας και πιο σωστή προφορά. Όσον αφορά τις γνώσεις γραμματικής και λεξιλογίου, δεν σημειώθηκαν μεγάλες διαφορές.

Οι ερευνητές σημειώνουν πως η ποσότητα που δόθηκε ήταν μικρή, ενώ η κατανάλωση σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να έχει τα αντίστροφα αποτελέσματα.

Τέλος, στην έρευνα σημειώνεται πως οι εξεταζόμενοι γνώριζαν πως θα καταναλώσουν αλκοόλ, δεν μπορεί να διευκρινιστεί αν η διαφορά επιδόσεων οφείλεται σε ψυχολογικά ή σε «καθαρά» βιολογικά αίτια. Σε μελλοντική έρευνα, θα πρέπει να δοθεί αλκοόλ «placebo» σε εξεταζόμενους, ώστε να προσμετρηθεί και η συγκεκριμένη παράμετρος.

Πηγή πληροφοριών: Time

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φύση, θάλασσα, δέντρα, ποδηλάτης
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
«Κι όμως η σκέψη μας είναι εκεί, στο άγνωστο, στα νέα ερωτήματα, στις δυσκολίες πρόσληψης όλο και πιο έγκυρης γνώσης, όλο και πιο καλής κατανόησης...
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
αίθουσα σχολειο
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
Με ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» τονίζει την ανάγκη για κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
σχολείαα
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Η εικονική πραγματικότητα, οι εικονικές αίθουσες και το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες