Ειδική Αγωγή: Μεταθέσεις χωρίς θέσεις για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ
«Από το 25,54% των αιτήσεων που ικανοποιήθηκαν στην ΕΑΕ, το 1/4 αυτών αντιστοιχεί σε εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής, αφήνοντας χωρίς μετάθεση τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61/71»

Απειροελάχιστες είναι οι μεταθέσεις που πραγματοποιούνται για τους εκπαιδευτικούς της Ειδικής Αγωγής (ΠΕ61/71), όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ).

«Οι πρόσφατες μεταθέσεις που πραγματοποιήθηκαν στον κλάδο των εκπαιδευτικών, δείχνουν για ακόμα μια χρονιά την ΑΔΙΚΙΑ που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) ( ΠΕ61/71), καθώς το σύστημα μεταθέσεων δεν δίνει τις ίσες ευκαιρίες, με αποτέλεσμα οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών ΕΑΕ (ΠΕ61/71) να είναι λιγοστές» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΑΤΕΑ.

«Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, το 2024 στην ΕΑΕ ικανοποιήθηκε το 25,54% από τις αιτήσεις μετάθεσης, ενώ αντίστοιχα στη Γενική Αγωγή ικανοποιήθηκαν το 45,71% των αιτήσεων μετάθεσης» προσθέτει.

«Επιπλέον, από αυτό το 25,54% των αιτήσεων που ικανοποιήθηκαν στην ΕΑΕ, το 1/4 αυτών αντιστοιχεί σε εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής, αφήνοντας χωρίς μετάθεση τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61/71» τονίζει σε άλλο σημείο.

«Το μέγεθος του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί στο κλάδο των ΠΕ61/71 μπορεί να αποτυπωθεί από το παράδειγμα της περιοχής του Κιλκίς. Στο Κιλκίς μετατέθηκαν στη Γενική Αγωγή, 28 δάσκαλοι Γενικής Αγωγής (ΠΕ70), με τα μόρια του τελευταίου να είναι 43,96, ενώ στην ΕΑΕ μετατέθηκε μόνο 1 άτομο ΠΕ70,50 έχοντας 80,63 μόρια, ενώ υπήρχαν αρκετοί συνάδελφοι ΠΕ71 που είχαν δηλώσει την περιοχή αυτή και βρέθηκαν εκτός μετάθεσης» επισημαίνει.

Οι εκπαιδευτικοί ζητούν να αποκατασταθεί η αδικία και για τον λόγο αυτό προτείνουν στα επερχόμενα συστήματα υπηρεσιακών μεταβολών, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, να «τρέξει» πρώτα στη Γενική Αγωγή, καθώς υπάρχουν περισσότερα οργανικά κενά και μετά στην ΕΑΕ. Στη συνέχεια, προτείνουν νέο σύστημα διορισμών, ώστε οι διορισμοί και οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται βάσει αύξοντα αριθμού ΠΕ, αλλά και να υπάρχει επιλογή των υποψηφίων με σειρά προτεραιότητας ανάλογα με το σε ποια δομή επιθυμεί ή μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του καλύτερα (π.χ. 1. ΚΕΔΑΣΥ, 2. Σχολεία Κωφών, 3. ΣΜΕΑΕ, 4. ΕΕΕΕΚ, 5. Γενική Αγωγή ).

Τέλος, ζητούν το προτεινόμενο σύστημα να ισχύει και για τους αναπληρωτές, διότι παρατηρείται το ίδιο θέμα με την προτεραιότητα κατά τις προσλήψεις των αναπληρωτών.

Η ανακοίνωση του ΣΑΤΕΑ (Συλλόγου Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής)

Μεταθέσεις χωρίς θέσεις για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ (ΠΕ61/71)

Οι πρόσφατες μεταθέσεις που πραγματοποιήθηκαν στον κλάδο των εκπαιδευτικών, δείχνουν για ακόμα μια χρονιά την ΑΔΙΚΙΑ που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) ( ΠΕ61/71), καθώς το σύστημα μεταθέσεων δεν δίνει τις ίσες ευκαιρίες, με αποτέλεσμα οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών ΕΑΕ (ΠΕ61/71) να είναι λιγοστές.

Αυτό συμβαίνει, διότι το σύστημα μεταθέσεων πραγματοποιεί πρώτα τις μεταθέσεις στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και έπειτα στη Γενική Αγωγή, γεγονός που δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί ΠΕ60 και ΠΕ70 οι οποίοι έχουν προσόντα να εργάζονται στην ΕΑΕ, εκτός από τη Γενική Αγωγή έχουν δικαίωμα να δηλώσουν για μετάθεση και δομές ΕΑΕ και να προηγούνται οι τοποθετήσεις στην ΕΑΕ. Αντίθετα, οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ ΠΕ61/71 έχουν δικαίωμα επιλογής μετάθεσης μονό σε δομές ΕΑΕ, γεγονός που δημιουργεί μια τεράστια αδικία εις βάρος των εκπαιδευτικών ΕΑΕ, καθώς οι κενές οργανικές θέσεις στην ΕΑΕ είναι ελάχιστες ανά την επικράτεια, ενώ το αντίθετο συμβαίνει στη Γενική Αγωγή.

Σύμφωνα με τα στατιστικά δεδομένα, το 2024 στην ΕΑΕ ικανοποιήθηκε το 25,54% από τις αιτήσεις μετάθεσης, ενώ αντίστοιχα στη Γενική Αγωγή ικανοποιήθηκαν το 45,71% των αιτήσεων μετάθεσης. Επιπλέον, από αυτό το 25,54% των αιτήσεων που ικανοποιήθηκαν στην ΕΑΕ, το 1/4 αυτών αντιστοιχεί σε εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής, αφήνοντας χωρίς μετάθεση τους εκπαιδευτικούς ΠΕ61/71.

Το ζήτημα της προτεραιότητας δημιουργεί ένα μεγάλο πρόβλημα στον κλάδο των ΠΕ61/71 και αν λάβουμε υπόψη, ότι οι συνταξιοδοτήσεις στην ΕΑΕ είναι ελάχιστες (για το 2024 συνταξιοδοτήθηκαν μόνο 9 νηπιαγωγοί & 114 δάσκαλοι), ένα μεγάλο ποσοστό των θέσεων ΕΑΕ καλύπτεται από εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής και νέες οργανικές θέσεις σε ΣΜΕΑΕ δεν δημιουργούνται, οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ θα μείνουν για πολλά χρόνια εγκλωβισμένοι σε απομακρυσμένες περιοχές, χωρίς να μπορούν να μετατεθούν σε περιοχές που επιθυμούν. Το μεγέθος του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί στο κλάδο των ΠΕ61/71 μπορεί να αποτυπωθεί από το παράδειγμα της περιοχής του Κιλκίς. Στο Κιλκίς μετατέθηκαν στη Γενική Αγωγή, 28 δάσκαλοι Γενικής Αγωγής (ΠΕ70), με τα μόρια του τελευταίου να είναι 43,96, ενώ στην ΕΑΕ μετατέθηκε μόνο 1 άτομο ΠΕ70,50 έχοντας 80,63 μόρια, ενώ υπήρχαν αρκετοί συνάδελφοι ΠΕ71 που είχαν δηλώσει την περιοχή αυτή και βρέθηκαν εκτός μετάθεσης. Κάτι αντίστοιχο συνέβη και πέρσι για παράδειγμα στον νομό Πέλλας στην ΕΑΕ πήραν μετάθεση 5 άτομα (4 εκπαιδευτικοί ΠΕ70,50 και 1 ΠΕ71) με βάση μετάθεσης 67,94 μόρια ενώ στη Γενική Αγωγή η βάση μετάθεσης ήταν μόλις 26,09.

Υπενθυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ (ΠΕ61/71) εργάστηκαν ως και 18 χρόνια αναπληρωτές και όταν το 2020 έγιναν για πρώτη φορά μόνιμοι διορισμοι στην ΕΑΕ ήρθαν αντιμέτωποι με μια ακόμα ΑΔΙΚΙΑ, καθώς οι διορισμοί δεν εγιναν με βάση το βασικό πτυχίο (Ν. 4589/2019). Το 1/3 των διοριστέων ήταν εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής, οι οποίοι κατέχουν κάποιο προσόν στην ΕΑΕ. Στους επομενους μόνιμους διορισμούς το 2022 και 2023 συνεχίστηκαν οι διορισμοί με το ίδιο σύστημα .Κάθε χρόνο βλέπουμε ένα μεγάλο ποσοστό των θέσεων ΕΑΕ να καλύπτεται από εκπαιδευτικούς χωρίς βασικό πτυχίο στην ΕΑΕ, με αποτέλεσμα να απαξιώνεται το πτυχίο των αποφοίτων ΕΑΕ.

Ζητάμε την άμεση αποκατάσταση αυτής της αδικίας και προτείνουμε:

● στα επερχόμενα συστήματα υπηρεσιακών μεταβολών, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, να “τρέξει” πρώτα στη Γενική Αγωγή, καθώς υπάρχουν περισσότερα οργανικά κενά και μετά στην ΕΑΕ.

● το σύστημα διορισμών που έχουμε προτείνει (Α.Π. 19/27-06-2022), ώστε οι διορισμοί και οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται βάσει αύξοντα αριθμού ΠΕ.

● να υπάρχει επιλογή των υποψηφίων με σειρά προτεραιότητας ανάλογα με το σε ποια δομή επιθυμεί ή μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του καλύτερα (π.χ. 1. ΚΕΔΑΣΥ, 2. Σχολεία Κωφών, 3. ΣΜΕΑΕ, 4. ΕΕΕΕΚ, 5. Γενική Αγωγή ).

Ζητάμε το προτεινόμενο σύστημα να ισχύει και για τους αναπληρωτές, διότι παρατηρείται το ίδιο θέμα με την προτεραιότητα κατά τις προσλήψεις των αναπληρωτών.

ΦΤΑΝΕΙ ΠΙΑ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΜΑΣ!

ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΥΤΗ Η ΑΔΙΚΙΑ!

ΖΗΤΑΜΕ ΑΜΕΣΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ

ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ-1024x585.jpg
Πανελλαδικές εξετάσεις για μικρούς Αϊνστάιν, παπαγάλους και εμπόρους! Και το σχολείο;
Πανελλαδικές: Μέχρι πότε οι εξετάσεις και τα παρελκόμενά τους θα είναι οι απόλυτοι πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας; Γιατί ψάχνουμε τις...
Πανελλαδικές εξετάσεις για μικρούς Αϊνστάιν, παπαγάλους και εμπόρους! Και το σχολείο;
εοφ
ΕΟΦ: «Προσοχή σε επικίνδυνο σκεύασμα που διαφημίζεται για την ανακούφιση και αντιμετώπιση των πόνων των αρθρώσεων»
«Επικίνδυνο το σκεύασμα που διαφημίζεται για την ανακούφιση και αντιμετώπιση των πόνων των αρθρώσεων», λέει ο ΕΟΦ - Ποιο είναι
ΕΟΦ: «Προσοχή σε επικίνδυνο σκεύασμα που διαφημίζεται για την ανακούφιση και αντιμετώπιση των πόνων των αρθρώσεων»