eksetaseis
ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ | Intime
«Δίκαιη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην συγκρότηση των επιτροπών στα εξεταστικά και βαθμολογικά κέντρα των Πανελλήνιων εξετάσεων»

Σχετικά με τη συγκρότηση των επιτροπών στα εξεταστικά και βαθμολογικά κέντρα των Πανελλήνιων εξέδωσε ανακοίνωση Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Όπως τονίζεται, «η συγκρότησή τους, όσο και η στελέχωση των Βαθμολογικών Κέντρων, οφείλει να γίνεται με διαφάνεια και δίκαιη συμμετοχή όσων εκπαιδευτικών επιθυμούν να εργαστούν στη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και με αίτησή τους».

Αντίθετα, υποστηρίζεται ότι, «επί σειρά ετών οι αντίστοιχες διαδικασίες τελούνται με αδιαφάνεια - ευνοϊκό έδαφος για συναλλαγές και πελατειακές σχέσεις - και  γινόμαστε αποδέκτες των δίκαιων διαμαρτυριών των συναδέλφων σε σχέση με την έλλειψη ισότιμης συμμετοχής τους στις επιτροπές των εξεταστικών και βαθμολογικών Κέντρων».

Στόχος, σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι να υπάρξει «ισοπολιτεία στον χώρο της εκπαίδευσης» και να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αίτηση.

Παράλληλα, αναγκαία κρίνεται η παύση των άδικων αποφάσεων στη συγκρότηση των Λυκειακών Επιτροπών και στη στελέχωση των Βαθμολογικών Κέντρων.

Η ανακοίνωση

«Πάγια θέση του σωματείου μας, που χρόνια απευθύνουμε στις ΔΔΕ, είναι πως η διαδικασία και η συγκρότηση των Λυκειακών επιτροπών εν όψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων θα πρέπει να γίνεται στη βάση ενός δίκαιου συστήματος εναλλαγής. Η συγκρότησή τους, όσο και η στελέχωση των Βαθμολογικών Κέντρων, οφείλει να γίνεται με διαφάνεια και δίκαιη συμμετοχή όσων εκπαιδευτικών επιθυμούν να εργαστούν στη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων και με αίτησή τους.

Επί σειρά ετών οι αντίστοιχες διαδικασίες τελούνται με αδιαφάνεια - ευνοϊκό έδαφος για συναλλαγές  και πελατειακές σχέσεις - και  γινόμαστε αποδέκτες των δίκαιων διαμαρτυριών των συναδέλφων σε σχέση με την έλλειψη  ισότιμης συμμετοχής τους στις επιτροπές των εξεταστικών και βαθμολογικών Κέντρων. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχει δημοσιοποιηθεί ποτέ κανένας πίνακας όσων συμμετέχουν στις επιτροπές.  Η ΔΔΕ οφείλει να ανανεώνει τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στις εν λόγω Επιτροπές και να σεβαστεί την επιθυμία όσων έχουν ανάγκη να εργαστούν στη διενέργεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Άλλωστε η εναλλαγή των προσώπων ενισχύει την εγκυρότητα της διεξαγωγής τους.

Η επί σειρά ετών τακτική της Διοίκησης να επιλέγει και να στελεχώνει τις Επιτροπές με τα ίδια πάντα άτομα, προκαλούσε και προκαλεί αίσθημα αδικίας και δυσφορίας στους συναδέλφους/στις συναδέλφισσες, εξαιτίας της άνισης μεταχείρισης και του αποκλεισμού τους από την εκπαιδευτική αυτήν διαδικασία. Στην περίπτωση που οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών υπερβαίνουν τις αντίστοιχες θέσεις, η Διοίκηση οφείλει να εξασφαλίζει τη συμμετοχή τους στις επόμενες εξετάσεις.

Η εμπειρία μας δείχνει ότι η διαδικασία δεν απαιτεί ιδιαίτερα προσόντα, παρά μόνο αφοσίωση, εργατικότητα και αίσθηση του καθήκοντος, γνωρίσματα που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί και το αποδεικνύουν στην πράξη. Όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν εμπειρία από εξετάσεις. Η ανάδειξη «ειδικών στις εξετάσεις» δεν είναι παρά προφάσεις, για να συγκαλυφθούν συναλλαγές ασύμβατες με τις συνεχείς εξαγγελίες  περί «αξιοκρατίας» και «αριστείας».  

Πάγιο αίτημα του κλάδου μας άλλωστε είναι να αυξήσει το ΥΠΑΙΘ τις εξευτελιστικά χαμηλές αμοιβές των επιτηρητών, των βαθμολογητών, των μελών των επιτροπών και του βοηθητικού προσωπικού. Ιδιαίτερα για τους επιτηρητές, οι εξευτελιστικά χαμηλές αμοιβές δεν καλύπτουν ούτε το κόστος μετακίνησής τους στα εξεταστικά κέντρα. Γνωρίζουμε ότι η μόνη σοβαρή λύση για την οικονομική αναβάθμισή μας δε μπορεί παρά να είναι η αύξηση του μισθού μας, σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουμε διατυπώσει ως κλάδος, και γι’ αυτήν πρωτίστως αγωνιζόμαστε. Ωστόσο, η δυνατότητα συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε επιτροπές για το έργο των οποίων προβλέπεται αμοιβή αποτελεί ένα μέτρο για την ισότιμη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων. Επομένως, οι αποκλεισμοί δεν είναι ούτε αποδεκτοί ούτε ανεκτοί.

  • Απαιτούμε από τη Διεύθυνση της Δυτικής Θεσσαλονίκης να σεβαστεί την ισοπολιτεία στον χώρο της εκπαίδευσης, να ζητήσει αιτήσεις από όλους τους εκπαιδευτικούς και να ανανεώσει τις Επιτροπές και τα Βαθμολογικά Κέντρα σε ποσοστό τουλάχιστον 50%.
  • Απαιτούμε να σταματήσει η χρόνια απουσία δίκαιων και κοινά αποδεκτών κανόνων στη συγκρότηση των Λυκειακών Επιτροπών και στη στελέχωση των Βαθμολογικών Κέντρων.
  • Απαιτούμε να δοθούν στο σωματείο όλα τα στοιχεία με τη σύνθεση των επιτροπών των εξετάσεων της περσινής χρονιάς, αλλά και των προηγούμενων, για να μπορεί να γίνει έλεγχος και να υπάρχει διαφάνεια με έργα και όχι με λόγια.
  • Να σταματήσει επιτέλους η Διοίκηση να διαχειρίζεται άδικα και αυθαίρετα τις θέσεις αυτές, με τις κατά κοινή ομολογία «πετσοκομμένες» αμοιβές, αγνοώντας τις οικονομικές ανάγκες των συναδέλφων και προσβάλλοντας την αξιοπρέπειά τους.

Ως ΕΛΜΕ έχουμε επανειλημμένα καταθέσει τις προτάσεις μας στη Δ/ση Β/θμιας Εκπ/σης για τη συγκρότηση των επιτροπών και ζητάμε και νέα συνάντηση, η οποία να γίνει και με την παρουσία των υπευθύνων συμβούλων των βαθμολογικών κέντρων.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

PIERRAKAKIS
Το πρώτο βήμα για το ψηφιακό ξήλωμα της ζωντανής εκπαίδευσης;
Μήπως με αργά αλλά σταθερά βήματα το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να παγιώσει την αντικατάσταση ενός τμήματος της ζωντανής διδασκαλίας με...
Το πρώτο βήμα για το ψηφιακό ξήλωμα της ζωντανής εκπαίδευσης;
γαζα
Τα πιο αβάσταχτα «μαμά»
Κι όταν, στα δύσκολα, συρρικνώνομαι κι αναζητώ την αγκαλιά, τις δίχως προϋποθέσεις, πιο αφειδώλευτης αγάπης κι όταν τις νύχτες του χειμώνα, βρέχει...
Τα πιο αβάσταχτα «μαμά»