konteiner kaisariani 2
Ακουμπάω την έδρα που είναι μούσκεμα στην υγρασία. Γενικώς είναι έντονη η παρουσία της υγρασίας στο χώρο. Η υγρασία βοηθάει στην αποσυμφόρηση της μύτης μου, που είναι συχνά βουλωμένη λόγω στραβού ρινικού διαφράγματος. Επίσης, όπως συχνά διαπιστώνω, το ίδιο ισχύει με τις μύτες των παιδιών.

Πρώτη ώρα λατινικά με το ανθρωπιστικό της Β' Λυκείου. Σήμερα κάνουμε γραμματική. Έχουμε μάθημα στο προαύλιο, στο ένα από τα δύο μεταλλικά κουτιά ή αλλιώς λυόμενα ή ξενιστί containers, λέξη ίσως πιο συμβατή με τον καταναλωτικό μας κόσμο και τα ήθη του. Τα κουτιά αυτά αποτελούν δώρα της Πολιτείας στο 1ο ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας μετά το μεγάλο σεισμό του '99. Σαν μεγάλα κουκλόσπιτα, για να φιλοξενήσουν τα τέκνα των λαϊκών κυρίως οικογενειών της περιοχής. Σε άσπρο χρώμα. Ένα ροζάκι θα τους πήγαινε καλύτερα, φρονώ. Μάλλον απερρίφθη ως θηλυπρεπές, αν και το ροζ παλαιότερα αποτελούσε χρώμα ένδυσης κυρίως για τα αρσενικά παιδιά ως ήπιας έντασης εκδοχή του κόκκινου, του κατ' εξοχήν χρώματος για άντρες.

     Είτε ροζ πάντως είτε άσπρο είναι ωραία να κάνεις μάθημα στα μεταλλικά κουτιά. Να είμαι πιο ακριβής και λιγότερο συγκρατημένος: Υπέροχα! Τρέλα! 

     Πρώτα-πρώτα σε κατακλύζει ένα αίσθημα ασφαλείας. Πλημμύρα; Είσαι έτοιμος να σαλπάρεις σαν με την κιβωτό του Νώε με τα ζώα, δηλαδή με τα συσταυλιζόμενα παιδιά που μάλλον τα θεωρεί η Πολιτεία ζώα. 

     Καλημερίζω. Κάποια παιδιά μου ανταποδίδουν μάλλον ξέπνοα. Είναι κουλουριασμένα. Περιμένουν να σπάσει το κρύο από τα κλιματιστικά. Είναι σχεδόν όλα κορίτσια. Ξεκάθαρη η λειτουργία αυτής της  σκληραγώγησης: να φτιάξουν χαρακτήρα, να μπορούν να αντέχουν την πίεση της ανδροκρατούμενης κοινωνίας. Πρέπει να χωνέψουν καλά το γεγονός ότι οι γυναίκες συχνότατα είναι αόρατες όσον αφορά τα δικαιώματα τους και ορατές όσον αφορά τις υποχρεώσεις.

     Ακουμπάω την έδρα που είναι μούσκεμα στην υγρασία. Γενικώς είναι έντονη η παρουσία της υγρασίας στο χώρο. Η υγρασία βοηθάει στην αποσυμφόρηση της μύτης μου, που είναι συχνά βουλωμένη λόγω στραβού ρινικού διαφράγματος. Επίσης, όπως συχνά διαπιστώνω, το ίδιο ισχύει με τις μύτες των παιδιών. Επομένως, να ευχαριστούμε κιόλας που μας χορηγείται δωρεάν ένα φυσικό αποσυμφορητικό.

      Είμαι πάντοτε εφοδιασμένος με γενναία ποσότητα χαρτομάντιλα. Προκύπτουν διαφορές περιστάσεις που μπορεί να τα χρειαστείς σε ένα σχολείο. Έτσι, είναι μία καλή ευκαιρία να κάνω λαμπίκο την έδρα. Και απιθώνω εν συνεχεία με ευλάβεια τα εγχειρίδια, τα φύλλο και φτερό γενόμενα από το χρόνο και την ευτέλεια των υλικών. 

      Είχαμε αρχίσει να μεγαλουργούμε, sum, es, est.... amabam, amabas, amabat.... και δεν συμμαζεύεται, όταν ακούστηκε μία εφηβική φωνή. Μπορείτε να μου ανοίξετε; Με ρωτάει ένας μαθητής της Γ' Λυκείου. Εννοεί, προφανώς, το πορτάκι που οδηγεί εκτός σχολείου. Θαυμάζω το θάρρος του. Βεβαίως, δε τον ρωτάω πού θέλει να πάει, τι θέλει να κάνει, πότε και αν θα επιστρέψει. Δεν είμαι αδιάκριτος. Δεν θέλω να τον αναγκάσω να καταφύγει σε ψέματα. Η καλή πράξη της ημέρας, εις διπλούν μάλιστα, και χωρίς να αποζητώ ανταμοιβή, αφού δεν πιστεύω στην ύπαρξη του Παραδείσου.  

      Το σχολείο δεν διαθέτει φύλακα, παρότι συστεγάζεται με το γυμνάσιο, και υπάρχει πολύ πελατεία στο μαγαζί μας, 180 περίπου οι δικοί μας πελάτες και λίγο περισσότεροι στο γυμνάσιο. Πελάτες ζωηροί που ζητούν συχνάκις εκπτώσεις σε πολλά επίπεδα και γενναιοδωρία σε άλλα. Έχουμε βαρεθεί ως ταπεινό εκπαιδευτικό ίδρυμα της δευτεροβάθμιας να κάνουμε αιτήσεις να έρθει φύλακας, σχεδόν εκλιπαρώντας. Έτσι, συχνά σπεύδουμε να ανοιγοκλείνουμε την μικρή πόρτα για μαθήτριες μαθητές, επισκέπτριες και επισκέπτες. Δεν έχω όμως παράπονο: οι εξυπηρετούμενες/οι σχεδόν πάντα μας ευχαριστούν και μας χαιρετούν ενίοτε με ιδιαίτερη ευγένεια. Δεν ξέφυγε από τον κανόνα και ο έφηβος της αφήγησής μας.

      Έχω επιστρέψει. Ποια/ποιος θα κλίνει το μέλλοντα του lego; Το δάσος των σε ανάταση χειρών αιχμαλωτίζει τους οφθαλμούς μου, οι οποίοι όμως γλιστρούν προς ένας εργάτη που έχει βγάλει την μπλούζα του αποκαλύπτοντας το μελαμψό κορμί του. Μεταφέρει με το ζεμπίλι υλικά, σε λίγο ξεκινά και το τρυπάνι. Ακούγεται  εν ώρα μαθήματος να διαφημίζεται προφανώς το έργο της πολιτείας, ότι δηλαδή πραγματοποιούνται εργασίες μόνωσης σε όλο το κτήριο και συνάμα ότι  προσφέρεται ψωμί στους ξένους εργαζόμενους. Δεν ξέρουμε πόσο, τι ασφάλεια, τι συνθήκες, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα. Οι κοιλιακοί του διαγράφονται, όπως ακόμη και στην εφηβεία οι δικοί μου... δεν διαγράφονταν. Ζηλεύω.       

            Κάθε φορά που το τρυπάνι σιωπά και δεν τριβελίζει το μυαλό μας, μπορούμε να αφουγκραστούμε το μάθημα από το άλλο κουτί, δηλαδή το container, αφού είναι τα δύο κουτιά είναι κολλητά το ένα με το άλλο. Σιαμαία. Ευτυχώς, κάνουν αρχαία Α' Λυκείου. Γραμματική και αυτά.Τις προάλλες έκαναν άλγεβρα και δεν καταλάβαινα γρι. Μέλλοντας του "λύω", γ' πληθυντικό πρόσωπο, ρωτάει εναγωνίως η συναδέλφισσα από το δίπλα κουτί. Τα καμάρια μου περιμένουν υπομονετικά 2-3 ολόκληρα δευτερόλεπτα και μετά φωνάζουν "λύσουσιιιι"! Με μια φωνή. Δε προχωρώ σε παρατήρηση, δεν θέλω να διαλύσω τον ενθουσιασμό τους. Η συναδέλφισσα δεν ακούστηκε, μάλλον συγκινήθηκε με την αιφνίδια συνδρομή, γιατί τα αχαίρευτα τα πρωτάκια δεν εδεήθησαν να δώσουν απάντηση. Σκέφτομαι ότι θα μπορούσαμε να ανοίξουμε κάποια τρύπα, κάποιο παράθυρο για  συνδιδασκαλία και ετεροπαρατήρηση. Με βρίσκω και πολύ προχώ! Μπορεί να διευκολύνει και την αξιολόγηση. Αφού το υπουργείο προσπαθεί να προχωρήσει το γρηγορότερο στην αξιολόγηση, οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου μπορούν να διεξάγουν διπλή αξιολόγηση. Δε το συνεχίζω μη τους δίνω και ιδέες. 

     Σε λίγο χτυπάει η πόρτα. Είμαστε από το δήμο. Πριν πω να περάσουν ή να πω με ζεστασιά σα στο σπίτι σας ή καλύτερα σαν στο σταύλο σας, οι δύο υπάλληλοι αρχίζουν να  εστιάζουν στις λάμπες, παρούσες, απούσες και επικρεμάμενες. Δε μπορώ να πω έκαναν γρήγορα. Και για να προχωρήσουμε σε μία πρόδρομη αφήγηση, μετά από κάποιο διάστημα το κουκλόσπιτο μας απέκτησε φωτισμό με λάμπες LED. Μπράβο, Δήμαρχε!

     Συνεχίζουμε το μάθημα κανονικά. Και μεγαλουργούμε.... delebimus, delebitis, delebunt.  Αίφνης βλέπω ένα τσούρμο παιδιά να βγαίνουν έξω από το κτήριο που στεγάζονται οι κανονικές αιθουσες του Λυκείου. Γιατί; Ρωτάω. Έγινε σεισμός! Δεν το καταλάβατε; Απαντούν.

    Αστεία ερώτησις! Πού να το καταλάβουμε, καλό μου παιδί, σκέφτομαι, αφού κάθε φορά που κάνω βήμα τρέμει ολόκληρο το πάτωμα, όχι από συγκίνηση και όχι από τα στιβαρά μου πόδια.  Συνεχίζουμε επομένως τη δουλειά μας, δηλαδή να μεγαλουργούμε λατινιστί. Τα παιδιά της ανθρωπιστικής δεν με ρωτάνε αν θα βγούμε. Φαίνεται έχουν κατακλυστεί από την αίσθηση ασφαλείας, άλλωστε σε λίγο τελειώνει η ώρα.

      Με το χτύπημα του κουδουνιού και, αφού έχω επισημάνει στα παιδιά την ανάγκη για επανάληψη της έως τα τώρα διδαχθείσης ύλης, μπαίνει και μία γάτα. Είναι διακριτική. Μας περίμενε να τελειώσουμε το μάθημα. Δείχνει άνετη. Είναι φαίνεται εξοικειωμένη με τα παιδιά και το χώρο. Και κείνα μαζί της. Αλλιώς θα κραύγαζαν: "Κοιτάξτε μία γάτα!" Δε το έκαναν όμως, αλλά συναγωνίζονται ποιο θα της τραβήξει την προσοχή και ποιο θα την πρωτοχαϊδέψει. Εξέρχομαι κι εγώ με μία διακριτικότητα που θεωρώ ξεπέρνα εκείνην της γάτας.

     Τελικά είναι ωραία να κάνεις μάθημα σε ένα μεταλλικό κουτί. Συγνώμη ήθελα να πω: Υπέροχα! Τρέλα!

Υ.Γ. Διευκρίνιση τα περιστατικά που ιστορούνται, συνέβησαν, αλλά δεν συνέβησαν όλα ταυτόχρονα. Επίσης, σε συναδέλφισσες και συναδέλφους μπορεί να έχουν συμβεί ακόμη πιο περίεργα αλλά ίσως να μην τα ενθυμούμαι ή και να μην έχουν περιέλθει εις γνώσιν μου.

Βαγγέλης Δήμας 

   φιλόλογος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα